Finere opp igjen gamle høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finere opp igjen gamle høyttalere

Har skaffet meg noen gamle Dali 104 og Dali 107 for en billig penge, som ikke akkurat er strøkne lengre.
    Og så kom jeg på tanken at det kanskje kunne gå an å legge ny fineer utenpå de.

Er det noen som har noen formening om at dette ikke skulle funke noe særlig? Tenkte å sparke alle hull først, og evt pusse litt over de slik at limet hefter bedre. Det er jo bare sånn sort eike imitasjon som er utenpå de somer ganske glatt.
    Det burde jo gå?

Det står sikkert i noen andre tråder, men hvor mye sånn ca ligger prisen på slik fineer man bruker? Er det per kvadratmeter eller?
    Det blir jo bare topp, bunn og sider, samt innbrett på 1cm rundt hele både foran og bak, evt også baksidenda. På fremsiden er det jo stoff.
    Hva slags farge syns dere passer best til sort front og sorte elementer? Blir lyst til hardt, slik at jeg burde gå for noe mere kirsebærfarge? Kan jo evt ta en lys farge, og male med slik farget beis man får kjøpt i poser som blandes i vann hvis jeg ikke syns det blir pent med lyst. Værre andre veien liksom.

Fikk lyst til litt DIY jobbing i sommer.

Så hva tror dere? God ide, eller døfødt prosjekt?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo legge til at jeg skal bruke de i en hjemmekino, så kanskje det er smart å bare trekke de med slik filt de bruker i bilstereo slik som en her på forumet har gjordt med sine høyttalere for at de ikke skal reflektere lys mot lerretet. Er nok en smule enklere..... hmm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten rett over din er: How to legge finer.....

Krigs

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I know, men jeg lurte på om folk her mente det var noe poeng og OM det går an å legge fineer utenpå slik folie det er på Dali 104, ikke hvordan.

Newcomer Nozferatu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør nok pusse ned folien om det skal bli bra tror jeg.
    Limet som du fester fineren med er ganske sterk så fester du rett på folien kan det bli uheldig resultat, jeg har ikke prøvd men tipper det er beste løsning. Bare litt mere arbeid da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •