Hush-box til infocus sp4805 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "IT`S ALIVE!!!" hehe, den gikk fint og stille den :lol: kan jeg da klippe av de andre kablene og issolere de? og koble / teipe pinne 14 og jord ilag? Dette er vel ikke "farlig" med tanke på varme eller kortsluttninger?

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde være greit å "strippe" poweret for alle de ledningene du ikke trenger, Men pass på å ikke kortslutt noe. Det kan kanskje være lurt å koble leder14 og jord til en bryter som er tigjengelig utenfor Hushboxen slik at du enkelt kan slå av og på viftene.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke vært så domt å laget en bryter mellom pinne 14 og jord. 8) Håper på at alle de andre delene kommer i dag (mandag). Da skal jeg prøve å få gjort boksen ferdig ( kan ikke love noe, men skal gjøre et forsøk). Bilder kommer iallefall. Takker for mye god hjelp "Xell" :wink:

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Idag har jeg holdt på med kobling av vifter. De to veggene som viftene skal stå i er nå klare til innstalasjon i Hush-boxen (tar det i mårra). Kom fram til noe lurt slik at jeg ikke trenger den store strømforsyninga fra pc`n, fikk tak i en 12volt overgang som jeg lodda på den pc strømkabel`n (se bilder). Dette fungerte som bare det. Måtte også lodde alle viftekablene siden de var 40-50cm for korte :/

Skal issolere hele greia med 3cm tykk motor-rom issolasjon pluss masse skummgymmi piramider

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke lenge før boxen henger i taket I dag ble jeg ferdig med all issoleringen og vifte-elektronikken. Har trukket boxen inn med sort hattehyllefilt (ser veldig fint ut) og innfelt viftestyringa i veggen. Kjørte en test på slutten. Inne tempen var 24-25grader når jeg skulle teste varme utviklingen. Slo på 4805`n og satte den i vanligmodus så ventet jeg til tempen inne i boxen nådde 45grader. Etter at jeg slo på viftene inne o boxen tok det ca 3-4min så var temperaturen redusert yterligere (23,7garder på det laveste). Med andre ord: Hush-boxen er kaldere innvendig enn rommet Kan trygt si at dette prosjektet er vellykket. støynivået nå kan ikke sammenlignes med slik det var før. Lyden har gått fra hårføner til en stille og behagelig romling.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å si: Det som igjenstår nå er frontveggen (trekke opp med filt og felle inn plexigalss skjære hull til linse) og topplokket (trekkes inn med filt og finne på en lur åpne og lukke mekanisme). Så kan jeg endelig se film

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så bra ut det der. hører du noe særlig til vifta i proj eller er det stort sett datavuftene du hører? jeg har funnet ut at jeg nesten ikke hører dataviftene men hører proj bittelitt. så jeg har mere å gå på

tviler på at du har lavere temp inni kassa enn utenfor. det er nok bare litt unøyaktighet mellom temp sensorene...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    tviler på at du har lavere temp inni kassa enn utenfor. det er nok bare litt unøyaktighet mellom temp sensorene...
    Kan godt hende at det ikke stemmer, men det funker bra Jeg klarer ikke å høre lyden fra viftene inne i boxen, men pjen lager enda bittelitt lyd (mye mer behagelig enn før). Skal gjøre boxen helt ferdig iløpete av uka. Skal legge ut flere bider

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jsound, hvor fikk du kjøpt motorrom isolasjonen og skumgummi pyramidene?
    Hush boxen din ser forresten temmelig proff ut synes jeg! Bra arbeid det der!!
    Det er x-finer du har brukt som vegger, sant?! Har du kun limt de fast,eller? I så fall er de kun limt i "taket" til boksen din eller både i topp og bunn?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperHeMan
    Jsound, hvor fikk du kjøpt motorrom isolasjonen og skumgummi pyramidene?
    Hush boxen din ser forresten temmelig proff ut synes jeg! Bra arbeid det der!!
    Det er x-finer du har brukt som vegger, sant?! Har du kun limt de fast,eller? I så fall er de kun limt i "taket" til boksen din eller både i topp og bunn?
    Takker for skryt Den motorrom isolasjonen er båt isolasjon og ble kjøp på en lokal båt-butikk (kostet ca 100kr) Skumgummi-pyramidene fant jeg i garasjen og vet ikke hvordan de har funnet veien dit. Veggene er av X-finer og er både limt og skruddfast. Har tettet aller mulig sprekker mes silikon og fugemasse. Hush-boxen er trekkt opp med sort hattehyllefilt til bil. Den kjøpte jeg på autoparts.

Skal legge ut noen bilder av det endelige resultatet.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se der ja!

ble litt mindre enn min

gjett om jeg hadde kverka de blå lysene i viftestyringa fort eller!

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jsound, hvor kraftig er den 12 volts overgangen din? Jeg har kjøpt denne:
    http://www.turascandinavia.com/bilde...es/4/46621.jpg
    Den er på 1000mA...
    Tror du denne holder, eller burde jeg hatt en som er kraftigere? (Har planer om å kun ha 2 stk papst 120mm vifter som DrErling linket til tidligere i denne tråden)

Newcomer Tex sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for nyttig informasjon. Er akkurat ferdig med tak / vegger i vårt rom og har begynt å tenke på kasser langs taket med spots etc og har da samtidig tenkt mye.. på hvordan bygge inn kanonen i samme kasser etc. Har ikke likt å gjøre det grunnet at ting blir så statisk etc. Mye bedre med egen kasse. Mer fleksibelt og ikke så "ekstremt" hvis rommet skulle benyttes til noe annet senere. Takk takk

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •