Delefilter for DIY-sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Delefilter for DIY-sub

Bygget en sub for et par år siden. Var et veldig lett prosjekt. Ettersom jeg hadde fått et sub-element, måtte jeg nesten bygge kasse til det. Uten å regne på noe satte jeg igang. Resultatet ser du under. Ble tålelig fornøyd. Tiltross for at dette er et low-class clas ohlson element laget for bruk i bil, gir det grei lyd. Jeg erfarte også at jeg brukte kanskje litt for tynne plater, som gir litt resonans.

Men til saken: Jeg har aldri orket å kjøpe meg noe delefilter til suben, og bruker en stereo forsterker for å drive den. Synes den gir for mye mellom-tone og kunne tenkt meg å sette på et delefilter på den. Noen som har forslag til delefilter? husk at dette er en rimelig dårlig sub og trenger ikke noe highend delefilter

Men en anna ting: Fortiden bruker jeg den som sub på en surrondreciver. Kobla den på preout-sub utgangen. Derifra til en sansui stereoforsterker. Er det da noe vits med delefilter? Gir ikke preout-utgangen ut bare toner som suben skal spille?

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Jeg trodde Sub utgangen var filtrert, men du kan jo slenge på en 6-12mH spole i serie.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei. sikkert bra det! men jeg har absolutt ikke peiling. Hvor kjøper jeg stash? Noen rettningslinjer hadde vært konge

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener bestemt at du ikke trenger separat delefilter når du bruker sub-utgangen. Den er ferdigfiltrert fra surroundreceiveren. Hvilken surroundreceiver bruker du?

Men jeg ville definitivt kjøpt noen gummiknotter til å ha under beina på subben. Tror du vil ha godt av litt bedre isolasjon mellom gulv og sub.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sub-utgangen på de fleste (alle?) hjemmekinoreceivere er vel filtrert, så da blir det vel unødvendig med noe ekstra filter?
    Hører du fortsatt mellomtone når du kobler slik?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, ikke når jeg satte den på surround reciveren nei. da ble det bra. men tidligere har jeg kjørt den rett fra en stereoforsterker.

Har en HK avr330

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pastrom
    nei, ikke når jeg satte den på surround reciveren nei. da ble det bra. men tidligere har jeg kjørt den rett fra en stereoforsterker.
    Hvis du kommer til å bruke den tilkoblet sub pre-out som nå, så trenger du altså ikke ytterligere filtrering. Så da kan du bruke det oppsettet du har nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ait. takk for svar!