bygge kasse til basser.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer bergan01 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bygge kasse til basser.

Heisann.. HAr et par år gammelt bass element til en behringer bassforsterker.. Har jo sub fra før.. Men tenkte jeg skulle bygge en liten kasse til dette 10" elemetet for morro skyld.

JEg vet at jeg skulle hatt specs osv. Men eneste jeg vet om dette er at det er en 10 tommer, står ingen modellbetegnelse på selve elementet.

Sånn ca kassevolum jeg burde ha? D er bedre å spørre etter omtrent volum, istedenfor å GJETTE VILT, og drite seg utrolig langt ut

Bo

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo bygge det som en "bilsub", altså små kasse på 20-30 liter, er uansett vanskelig når du ikke har mere specs, skulle aller helst hatt thiele/small parametre og kjørt en simulering.

Om du vil ha bassrefleks- eller lukket kasse er vel smakssak, men du vil få mer lyd (ikke nødvendigvis renere) med bassrefleks. Lykke til! :lol:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når man ikke har noen specs så er det en fordel å bygge en lukket kasse da man har større slingringsmon i volum på en lukket kasse enn en bassrefleks...

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg bygger kasser med basser uten specs pleier jeg å legge til 5 cm på alle kanter av elementet, utenom nede, der legger jeg til 10-15, deretter ca 4-5 ganger så dyp som elementet er. kansje mer.
    dette pleier som oftest å gå bra, men noen ganger har det selvfølgelig gått rett i dass. Kjøp inn massevis av sponplater å prøv deg fram!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •