dynabel phobos

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dynabel phobos

har nå fått suben hjem fra skolen, å må si jeg er litt skuffet...
    synest den spilte mye bedre i det stooore samlingsromme enn på romme mitt... lyden blir så "blærete" ikke stram bass...
    jeg hadde forventet meg noe helt annet jah...

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ofte resultatet av heftige bassrefleks konstruksjoner desverre.
    Mulig en lukket konstruksjon hadde fungert bedre til det lille rommet..??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phobos er en "lukket" konstruksjon. De akutiske ventilene må ikke forveksles med bassrefleksporter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anyway... jeg har da koblet til forsterkeren på out utgangen.. da kommer det lyd men den spiller ikke sammen med høyttalerenene. Altså når jeg skrur ned på forsterkeren fortsetter den å spille... har prøvd på sub utgangen men da kommer det ikke lyd... noen som vet?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken forsterker har du?
    Er det noen setup meny for sub utgang etc på den?
    Set isåfall sub til main/lfe og prøv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanligvis en switch på baksiden av forsterkeren på subben som velger mellom "high" og "low" input(evt. current e.l.).

Vet ikke hvilken forsterker du har, men på de fleste receivere ihvertfall så må man velge "YES" eller "NO" på subwoofer i en meny.

Rart at den ikke skulle spille rent ihvertfall, mengden bass er selvfølgelig begrenset, det tilsier jo prisen, men min erfaring med produkter fra eltek er at de ihvertfall ikke spiller oppblåst, eller blærete som du beskriver.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter litt mer testing, plass skifte er det ikke så gale som jeg vil ha det til over... er faktisk en helt grei sub..
    Nei, er ikke noe bak på forsterkeren. Er forøvrig en koda av 3020.
    har prøvd div innstillinger uten hell... men men...

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du bruker høynivå? slik at du kobler høytalerne igjennom subben?
    Dette gjør at delefilteret i subben ikke er i bruk (virket iallefall slik på min når jeg kjørte høytalerne igjennom subwooferen.

Jeg ville spilt inn elementet (står masse innformasjon om dette så bare søk etter "spille AND inn" eller noe annet med søkefunksjonen) også fått koblet den til en skikkelig forsterker med subutgang.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Så du bruker høynivå? slik at du kobler høytalerne igjennom subben?
    Dette gjør at delefilteret i subben ikke er i bruk (virket iallefall slik på min når jeg kjørte høytalerne igjennom subwooferen.
    Høres rart ut. Det vanlige når en subforsterker har høynivå inn- og utganger er at det brukes passiv høypassfiltrering for satellittene, mens subwooferens aktive delefilter tar inn et (sannsynligvis spenningsdelt) signal fra høynivåinngangen og man justerer da delefrekvensen på vanlig måte på subwooferen for at det skal matche det passive delefilteret sånn noenlunde (det blir sjelden perfekt, siden avrullingen i det passive filteret ofte er slakere enn i det aktive). For enkelte oppsett kan det lønne seg å fasevende enten subwooferen (hvis en slik bryter finnes) eller tilkoblingen av satellittene for best mulig integrering av lyden ved delefrekvensen.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I teorien så høres dette veldig rart ut ,men når jeg hører stemmer ifra subwooferen når den er stilt til 40hz delefrekvens så sier det segselv at det enten er delefilteret på min SF2500 som er ødelagt eller at det ikke er i bruk når man bruker høynivå.

Jeg skal få lånt en annen SF2500 for å teste iløpet av uken og skal prøve å huske å komme med respons. (jobber endel med studier så noe kan fort gå i glemmeboken)

EDIT: Kan jo vise fram den første phobosen. Har en annen som det bare mangler topp og bunnplate på (står på liming nå)
    http://cfd.x-nett.com/pic/sub.JPG (Er en stund siden dette bildet ble tatt. Ser endel bedre på profilen min minhjemmekino)

Newcomer r3mark sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testa min forsterker fra phobos-settet i går, og høynivå inngangen funker helt som den skal, på lik linje med lavnivå! Tror nok du bør sende tilbake forsterkeren til eltek, for dette høres muffens ut!

Newcomer ka sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, delefilteret fungerer på høynivåinngangen på min phobos og. Det er vel sånn at delefilteret ikke fjerner uønskede frekvenser helt, men demper dem en hel del. Har vel også med hvor bratt delefilteret deler og.

Newcomer r3mark sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper nok å ha den koblet opp på lavnivåinngangen fra en allerede filtrert sub-kanal tror jeg ja, for jeg er ikke hundre prosent fornøyd med filtreringen som phobos gjør selv heller. Hører litt for mye lekkasjelyd når jeg bruker høynivåinngangene på tv-anlegget i sofakroken, men bruker jeg lavnivå på subutgang i kinoen min funker det fett!
    Skal male min snart nå, men var så dum at jeg valgte spon for å spare penger, så det blir litt sparkling av kappflater. Spon er grovt :S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •