Uten kompromisser!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Uten kompromisser!

Hva ville du valgt dersom du skulle bygge høyttalere i stereo der det eneste kompromisset var at det skulle være brukbart i et vanlig rom? (Med barn, kone og passivt filter).

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh... Med kone og barn blir ikke akkurat kompromissløst. Både WAF og CCF (Child compliance factor) blir jo gjeldende her.

Personlig tenker jeg gulvstående høyttalere med lavt tyngdepunkt og finish som står til interiøret ellers. Koner foretrekker at høyttaleren synes minst mulig (med mindre man har kapret en sjelden utgave av femininus audiophilus). Det betyr slik jeg ser det både slank front og udominerende høyde.

Hvis det er mulig ville jeg faktisk tenkt elementbestykning omtrent som på de første M4-prototypene, men en slankere og mer elegant kasse. Ville også vurdert om det hadde vært mulig å få produsert spesiallagede elementer med økt slagkraft og dybde for bassen Muligens en 3.5-veis løsning: Sidemontert 12-tommer i dypbassen (delt godt under 80Hz, med den enorme kostnaden det medfører for delefilterne ) i tillegg til den konfigurasjonen som allerede er i dine første M4-prototyper.

Nuhvel! Det var jo bare noen tanker. Om det er mulig er jo en helt annen sak.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Uten kompromisser!

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hva ville du valgt dersom du skulle bygge høyttalere i stereo der det eneste kompromisset var at det skulle være brukbart i et vanlig rom? (Med barn, kone og passivt filter).
    Nå tuller du fælt med folk! Uten kompromisser Og det første du forteller om er latterlige begrensinger. HVEM ER SJEF ?

kompromissløst ???
    WAF eller CCF, eller PASSIVT filter tilhører ikke gruppen uten kompromisser.

ingen av WAF eller CCF er store problemer og anser man det for problematisk, ja da har man ett stort problem.

Hvor stort kompresjonsforhold hadde han tenkt det skulle være i det lukkede rom? Hvor stor kurs har du tilgjengelig for hver aktive høytaler ?
    Overføringen trådløs wlan?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at også en høyttaler på 2 meter er et kompromiss. Man har nedprioritert stil, mobilitet, enkelhet og møbleringsvennlighet.

Når jeg sier kompromissløs mener jeg at man skal tenke på de kompromissene også. Det blir aldri kompromissløst så lenge det er faktorer som jobber mot hverandre men vi snakker da altså om drømmehøyttaleren i praksis, som både kan bygges og brukes, og ikke en som krever et eget hus.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hvis det er mulig ville jeg faktisk tenkt elementbestykning omtrent som på de første M4-prototypene, men en slankere og mer elegant kasse. Ville også vurdert om det hadde vært mulig å få produsert spesiallagede elementer med økt slagkraft og dybde for bassen Muligens en 3.5-veis løsning: Sidemontert 12-tommer i dypbassen (delt godt under 80Hz, med den enorme kostnaden det medfører for delefilterne ) i tillegg til den konfigurasjonen som allerede er i dine første M4-prototyper.
    En slik "3,5-veis" vet jeg det jobbes med et sted i landet. Jeg vil nødig forsøke å "kopiere" noe jeg vet det jobbes med, men på den annen side er det faktorer ved den som jeg føler er kopiert fra mine prosjekter fra før også.

Elementvalget er essensielt og en "M4" med ekstreme elementer på alle måter er veldig interessant. Jeg har sett på et alternativ der som bringer det hele opp på å flytte betraktelig med luft enn "M4", men det vil uansett koste en del.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ett par gode beyerdynamic hodetelefoner. Med de kan du stenge lyden fra kona ute og du kan gjemme dem for unga. de er lette å ta med og du kan bruke de i hele huset. 8) 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump