DIY CD-spiller tweaking - erfaring med op-amper?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY CD-spiller tweaking - erfaring med op-amper?

Hei. Jeg lurte på om det er noen som har erfaring med oppgradering av CD-spillere her? Jeg holder på å modifisere min Pioneer DV-575, med særdeles godt resultat hittil. Har planer om å bytte ut operasjonsforsterker. Noen tips til en god erstatning for BA 4560 (dual)? Jeg vurderer AD827. Noen som har erfaring med denne, eller andre op-amper?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hva er grunnen til at du vurderer en video opamp, med relativt lite open loop gain. egenstøyen er lav, men ikke av de aller beste, pris?

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AD827

Grunnen til at jeg vurderer denne er fordi jeg fått den anbefalt på en annet forum. Tror den funker greit til audio også. Og den må være direkte utbyttbar med 4560. De andre alternativene jeg har er OPA2132 og LM6172. Noen som har hørt forskjellen på disse?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt anpå hvilket budskjett du har.
    Jeg vil bare omtale de jeg har best intrykk av:
    Ad8620 er analog devices nye dobble audio opamp. Går du for dyrere referanse opa 627 ( ad8620 skal tilsvare 2 stk) . Jeg opfatter ad 797 som litt forsiktig nedover i forhold til opa627, uten at opa627 blir svampete eller unyansert i sammenlikning og -797 som litt glattere eller homogen vvs 627. oppad opfatter jeg forskjellen omtrent som dvd-A vvs SACD jeg foretrekker dvd-A

Det finnes enkel til dobbel brikker også dersom du finner to enkle som du ville foretrekke i stedet for en dobbel.

http://www.audiotuning.de/1-2-adap.html
    hovedside
    http://www.audiotuning.de/

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm...

Problemet er at strømtilførselen er forholdsvis dårlig, 12V single supply. Derfor tror jeg kanskje at OPA2132 er enklere å bruke, ettersom den har høy PSRR. AD8620 kan ikke byttes ut direkte (Dual Supply)... og jeg tror jeg vil holde meg til en dual op-amp, for å gjøre det enklest mulig. Denne har jo helt greie specs, selv om den har litt dårlig settling time.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •