DIY ekkofritt rom. (Bilder lagt ut!) (Målinger!) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Også har jeg målt litt da. Uten ytterplatene, men med mer demping og store luftlommer bak dempematerialet.

Lyeco 8" i lukket kasse 0,5 meter:

Simmulert:

Målt 170ms:

Målt 25ms:

Med andre ord ikke noe referanserom, men svært anvendelig og med akseptable resultater.

Active Andreash sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og kordan er dette mot andre målinger av samme element? Har du grafen fra produsenten?

Det ser bra ut i mine auger..

Har du målt på nåkken av dine egne produkter? M4? som du sikkert har fått målt andre plasser..??

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke noe poeng i å gjøre slike tester før jeg får inn resten av dempeplatene. Disse vil påvirke alle frekvenser, men vesentlig over 4-500Hz. Derfor er det lite interessant å gjøre det. Imidlertid er det fristende å lage en boks lik den de bruker på Seas. Jeg har jo en del Seas elementer liggende.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert andre alternativer for måling av de dypeste frekvensene? Jeg tenker på fritt-rom (heise høyttaler + mik opp i flaggstanga?) og halvt-fritt-rom (legge høyttaler på rygg på gulvet i et "uendelig" stort lokale, så kompensere for bassen).

mvh
    Knut Inge

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel anta at i den grad de løsningene der (flaggstang/ uendelig rom) er vurdert, så er det vel praktiske og miljømessige hensyn som er tatt...
    Disse løsningene er vel greiest utendørs, og da blir det vær/lys/temperatur/nabo -forhold som blir styrende. Et slikt lyddødt rom er vel betydelig mer anvendelig uansett tid på døgnet eller tid på året, samt at naboene ikke bestiller polstret bil den 3dje gangen en høyttaler heises til topp i flaggstanga på nasjonale helligdager.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Ja, det er nok ikke umulig. Nå trakk det ikke ned hos Geiri heller, men det spillte liksom ingen rolle. Det er en stund siden nå, men jeg mener det var sånn det var...
    Det var slik at kjøpegruppen for huset mitt ikke var den "Hjemmekino" aktuelle gruppen.
    Megler har solgt flere hus her og det var de rundt 40 som ga de høyeste bud.
    Han ville ha kinoen ut av kjelleren og heller fremstille den som en koslig kjellerstue med peis og en liten tv.
    Hadde kjøpegruppen vært de rundt 20 hadde jo hjemmekino sokkert vært ett pluss igjen....
    Men i mitt tilfelle ble det frarådet sterkt å vise huset med kinoen i kjelleren.

Newcomer carmacoma sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... vel jeg er i tjueårene, har eget hus med dedikert kinorom, og jeg sliter med å ha gammlingen og kompiser av ham borte fra kjelleren min hver gang det er "viktig?"fotball på tv. (jeg hater fotball selv :roll: )Så det med at 40åringer ikke ser potensiale i storskjerm tro jeg er tull, Men så er jo mine foreldre over 50år da..
    Skulle tro at folk med barn også ville tenke positivt på egen kino. Tror det må være en smakssak både hos kjøpere og meglere.

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Et slikt lyddødt rom er vel betydelig mer anvendelig uansett tid på døgnet eller tid på året, samt at naboene ikke bestiller polstret bil den 3dje gangen en høyttaler heises til topp i flaggstanga på nasjonale helligdager.
    :lol: :lol: :lol: :lol:

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en er inne på rom-løsninger. Er det noen som har noen løsninger på hvordan en skal få mekka seg en bassfelle eller 2?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •