Hva tror dere? Scanspeak element.....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva tror dere? Scanspeak element.....

Er på desperat jakt etter skikkelig sub i mr2n min, har nå en Dynabel 9208 alu basser, men er langt fra fornøyd. MEN jeg fant en basser fra Scanspeak hos eltek som jeg virkelig fikk øyet opp for, spesielt etter litt leking i winisd. kom nemlig fram til 37hz - 3dB i en 10L lukka kasse (!). Det tror jeg skulle passe mr2n min ypperlig. for i motsetning til andre biler så er det svært lite gain i den cupeen. trenger derfor en sub som går dypt på egenhånd...

http://www.mamut.com/dynabel/subdet346.htm Det er foresten elementet jeg snakker om.

Noen formeninger? forslag til no annet?..

Takk for alle svar

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde være mulig å få til noe med Peerless XLS eller XXLS? Den er jo skammelig dyr å putte i en bil.

Newcomer C0bra sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke fordyr for bil den der!

Men ville heller satset på tilegnede bil elementer alla infinity kappa, jl audio ol.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet med å bruke bil elemter i mr2 er at jeg ikke har no særlig gain i de lave frekvensene, en typisk bilbasser av den størlsen går til ca 50hz - 3dB og ruller av videre ganske brått. Sliter med det nå. Må EQ`e opp no så grasat for å få no dypbass og Dynabel`n bånner med en gang omtrent.

Newcomer Low-Q sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hva tror dere? Scanspeak element.....

Sitat Opprinnelig postet av bose
    Er på desperat jakt etter skikkelig sub i mr2n min, har nå en Dynabel 9208 alu basser, men er langt fra fornøyd. MEN jeg fant en basser fra Scanspeak hos eltek som jeg virkelig fikk øyet opp for, spesielt etter litt leking i winisd. kom nemlig fram til 37hz - 3dB i en 10L lukka kasse (!). Det tror jeg skulle passe mr2n min ypperlig. for i motsetning til andre biler så er det svært lite gain i den cupeen. trenger derfor en sub som går dypt på egenhånd...

http://www.mamut.com/dynabel/subdet346.htm Det er foresten elementet jeg snakker om.

Noen formeninger? forslag til no annet?..

Takk for alle svar
    Med så lav -3dB, uten elektronisk kompensering, vil gjerne følsomheten være svært lav. Disse elementene er oppgitt til 83dB ved 1W - ikke mye å rope hurra for. Har man imidlertid en innebygget effektforsterker, hvis effektforbruk ikke er noe issue, ville de nok blitt en god løsning.

Mvh.

Vidar

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hauffmans Iron Law" slår til de grader til her. Følsomheten lider som følge av elementets lavfrekvensegenskaper i små kasser. Med så lav følsomhet skulle du kanskje helst hatt to, men da begynner det å bli seriøst dyrt.

Et par slike og en dynaBel forsterkeren på 2x170W kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste bil bassere ligger ikke no særlig høyere... Rockford Fosgate sin ligger på 84dB f.eks.. hadde egentli tenkt ut 2 stk, men det får komme når jeg kan ta meg råd til det

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat av meg hadde kun Focal frontsett i Mr2'en sin, og det spilte overraskende dypt og med tilstrekkelig kraft. Behovet for sub er jo forskjellig fra person til person, men jeg mener det holdt i massevis til vanlig bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken mr2 var det? jeg har første generasjon, 86 mod. er endel forskjell på dem

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, nei, han hadde en par-og-90 modell, den som enkelte kaller Ferrari-kopi.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger ikke fler elementer fordi de har lav følsomhet. Det er arealet og slaglengden som avgjør det maksimale lydtrykket. Her har følsomheten ingen ting å si. Jeg ville heller brukt ett element og en stor forsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •