BEL Galleri! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 18 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 358

Tråd: BEL Galleri!

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig pene! Stilrene og enkle! Likte disse eg!

Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil designet med ekstra plate på sidene ha noe å si for lyden - positivt eller negativt?

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får blåse litt liv i denne gamle tråden siden jeg endelig har klart å begynne på finishen på mine. Etter at jeg kobla de opp på anlegget har de blitt stående og jeg har ikke hatt nok fri før nå til å få starta skikkelig. MEN denne jula ble de koblet fra, fikk fjerna all den stygge silikonen som var midlertidig rundt foten og bært dem ned for sparkling. I går ble bjerkefinèr, lim, parkettlakk, klarlakk, spraymaling og pensler handlett inn, så nå er jeg i full gang igjenn.

Slik så de ut før sparkling:

Siden det er kaldt ute måtte jeg lage en lakk boks i kjellern. Lukter helt jævlig i resten av huset, men setter på tørketrommelen samtidig som jeg sprayer så suger den lufta ut. Ser litt jalla ut, men funker

Etter ett lag med Presto slipegrunning:

Første lag med lakk:

Neste strøk blir tatt senere idag, bare det er tørt nok til å slipe litt oppå

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, fin fot! Du må nok være svært nøyaktig når du skal skjære til bjerkefineren i nedkant. Jeg la på min bjerkefiner FØR foten ble montert. Men det ser ut som du har øye for detaljer, så det blir nok meget bra, dette.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker så mye. Det kan bli en liten utfordring med finèren nederst ja, men kjøpte masse finèr siden det var så billig, så jeg har litt å prøve med.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det unna..
    1. lag med lakk slipt med 400 våtpapir:

2.lag

Lakken dekket vedlig godt så det holdt med to, så da ble det klarlakk:

nå er det bare å vente en time for neste lag med klarlakk skal på..

Newcomer Protector sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du lakksprøyte og billakk eller bruker du lakkboks.
    Så meget bra ut det der :wink:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Har sprøyte og kompressor, men blir mer rengjøring og blanding enn det blir sprøyting når jeg skal sprøyte så små områder, så her bruker jeg Dupli Color sprayboks. Er nesten litt overraska over resultatet selv. har nok sett for mye på bilbygge programmer hvor de lakkerer. Fant en teknikk som funka bra. har bare fått ett lite sig og det er bak inne ved terminalen og der ser det stygt ut uansett..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg noen 100 erfaringer rikere og har fått bannet godt fra meg. dette var ikke lett, men det begynner å gå bra.

Første side ut er baksiden:

Første erfaring var at strykejernet jeg hadde tatt fram sverta fineren, men det går bort med litt pussing:

Lurte fælt på om dette kom til å gå bra og det ble ikke så værst. neste gang lager jeg uten fot...

2 sider klare. brukte fres med trim bit og sandpapir på kantene:

ganske fornøyd med skjøten (skal ta bedre bilde):

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk matpapir mellom strykejern og finer!!!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for tips. jeg bruker ett oppvaskhånkle nå og det funker bra. bytta strykejern også og det funker fint. grunnen til at det andre sverter er nok at jeg har brukt det til å vokse snowboard med og tørka det på avis..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en høyttaler finèrt. Eneste som gjenstår er å frese litt til på hulla til elementene. Ble ett ganske bra resultat, skal blande litt lim og flis og fylle noen små hakk noen steder og må flekke litt på foten.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør heller ikke våtslipe fineren (iallefall ikke før litt ut i lakkstrøkene) da den kan bølge seg noe så inni hampen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke tenkt til å våtslipe i det heletatt. har kjøpt papir for tørrpussing.

Men noen som har noe tips når det gjelder frese bort fineren til hulla til elementene. veldig lett at det sprekker opp. tenkte jeg skulle kjøpe en ny trimbit som var litt skarpere, men vet ikke hvor mye det hjelper.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I alle tilfeller bør fineret rundt hullene være hardt presset. Jeg vil tro du kan unngå oppsprekking om du kan skjære med et skarpt hjul i stedet for å frese. Ser for meg et verktøy som det til venstre på bildet kunne vært duganes, men med et hjul istedet for kniv, og så føre denne langs hullet..
    http://kazur-web.hp.infoseek.co.jp/2...rclecutter.JPG

Men har jeg forstått det rett at du ikke har laget nedsenkning slik at elementet flukter med fronten? Hadde du hatt det, hadde det vært forholdsvis enkelt å grovkutte, og så slipe kanten fin etterpå...

btw, kjempeflott lakkarbeid! har selv brukt duplicolor, men har ikke klart få det så pent.. har blitt pmråder i lakken som ser ut som "appelsinhud".

Er det noen som har tips til glatting av lakk? har hørt om å rubbe med bremseveske, er det en god idé tro?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bremseveske må du ikke bruke, det fjerner lakken. Jeg lakka først med 2 lag grunning. slipte den med 400 våt papir. så lakka jeg ett lag med lakk, slipte med 400, lakka med lakk igjen, la klarlakk etter 30 min (vått i vått) venta til det tørka, slipte med 400 og så ett siste lag med klarlakk. det burde gjøre susen.

Jeg har laget nedsenking til elementene ja. må nok bare kjøre pent med fresen og pusse med dremmel etterpå.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del freste hullene i MDF-en (førstnedsenking, så hull) før jeg la på fineren. Da kassene var ferdig finert grovskar jeg fineren til hullene med en skarp tapetkniv (lag et hull så du får gjennom en hånd med lommelykt først, og lys opp fra baksiden av fineren), før jeg pusset ned den siste millimeteren så fineren ble kant i kant med nedsenkingen i MDFen under.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en kompis kom med en bra løsning idag og det blir å fjerne hele forsenkinga, siden diskanten ikke er forsenka. tror jeg skal få til det bra

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det på tide med en liten oppdatering. Fant en lur måte å få det pent med innfelte elementer. Det jeg gjorde var å bruke dremel med litt sanpapir og pusset rundt hele. Begynte egentlig med det på lørdags kveld, men da jeg skulle starte min fake dremel fra Europris gnistra det noe veldig blått. Børstene var like fine og motoren gikk bare saktere og saktere med mer gnist, så da var det bare å pælme den. Kjøpte derfor idag en nye ekte dremel med masse utstyr og den var jammen god å bruke. anbefales på det sterkeste. Den jobbet seg igjennom fineren som en varm kniv i smør.

Har også lagt ett lag med lakk, her før laget:

Lakken er nordsjø gulvlakk, halv blank.

Newcomer BM BOB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne tråden jeg.Det har gått litt tregt med å få ferdig høyttalerne ,etter at vi fikk tvillinger i august.Men slik har altså høyttalerne stått og spillt lenge nå.

Etter sparkling og grunning spurte min bedre halvdel om vi ikke kunne ta dem inn igjen snart.Det innspirerer

Første forsøk på finering ble slett ikke bra,limen ble klumpete og fæl,så jeg skrapte det av igjen og tok en ny runde med sparkling og grunning.

Men så gikk alt så meget bedre

Der hvor det ikke går an å bruke kantfresen skar jeg langs en slik.(minimalt med pussing)

Ferdig finert med kirsebærfiner,to strøk beis og fem støk lakk

Side 17 av 18 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •