Diy SVS killer! Er d mulig?? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 185
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    http://www.users.bigpond.com/bcolliso/blast.htm

her!

edit: se på construction gallery og!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Diy SVS killer! Er d mulig??

Hva med f.eks denne kombinasjonen:

Forsterker: Hypex HS500 750 w @ 4 ohm (www.dynalbel.no) Pris: 6998.-

Basselement: Et eller annet "versting" 12" element til bil fra f.eks JBL, Rockford Fosgate, Cerwin Vega (nye stroker) e.l til ca. 5000.-

Kan ikke skjønne annet en en slik kasse kan måle seg med en SVS til samme pris. Problemet er vel kanskje å få det til å se bra ut..... og å komme ned i samme frekvensområde som SVS'ene gjør....

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bil elementer er ikke bestandig så veldig egnet for hjeme-bruk, men den forsterkeren du tenker på er vel ikke så dum.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville heller bygd pwm forsterker selv! noe fra denne siden tenker jeg:
    http://www.cadaudio.dk/pwmprisliste04.htm

og en fet 15" eller kansje ett par 12"

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Kan ikke skjønne annet en en slik kasse kan måle seg med en SVS til samme pris. Problemet er vel kanskje å få det til å se bra ut..... og å komme ned i samme frekvensområde som SVS'ene gjør....
    Selvom man skal prøve å kopiere lydtrkket fra SVS må det ikke nødvendig vis se like ille ut da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    jeg ville heller bygd pwm forsterker selv! noe fra denne siden tenker jeg:
    http://www.cadaudio.dk/pwmprisliste04.htm

og en fet 15" eller kansje ett par 12"
    "... 4ohm brokoblet: 3000watt"

Steike ta. Det hørtes rått ut det. :twisted:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde muligens valgt d1004+smps800 men skal ikke si noe sikkert da jeg ikke akkurat er expert på dette!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Dere som bare skal snakke piss kan lage en egen tråd om dette. Fyren er ute etter konkrete elementer og forsterkere, samt kasseforslag.

Det finnes masse elementer som leverer like mye som og også langt mer enn de kraftigste SVS-elementene.

Det eneste SVS oppgir ifm den gromeste bassen de har er at den har ete oppheng som tillater 2" P-P. Den har altså maks 50mm mekanisk slaglengde. Med 2 stk Adire AV12 i bassrefleks skal man kunne oppnå noen dB mer enn SVS Ultra/2. Nå kjører også SVS mulighet for subsonic filter, noe som gjør at man kan presse på litt mer når det kommer scener med dypbass.

Aura 18-tommeren har lenger linjær slaglengde enn den mekaniske slaglengden på SVS-en. Den har i tillegg godt over dobbelt så stort areale.

Så lenge man er på selvbygg og allikevel er inne på såpass høy prisklasse bør man benytte muligheten for å kjøre flere elementer og fordele dem litt rundt.
    '

Når man først skal snakke piss Snickers, som denne tråden er full av, med drømming om bygging av store stygge subwoofere, så kan dere titte på dette projektet og ti stille etterpå

http://www.royaldevice.com/custom.htm

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T0104S modul + DCDC800 + kasse, 2 x 1000W, do. for 12V supply, 4380,-

Er dette sant, følger alt man trenger med? Og koster ikke mere enn 4380kr ?

Noen som vet om dette er veldig vanskelig å sette sammen selv? Er det ferdige komponenter man bare setter sammen eller? Noen som vet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selvom man skal prøve å kopiere lydtrkket fra SVS må det ikke nødvendig vis se like ille ut da.
    Så du mener at en SVS ser ille ut? Kan jo være enig i at de sorte svære kolossene ikke har spesiellt høy WAf faktor. Men nå kan de jo fåes i mange andre finisher da..... riktignok til svinepris!

Nå er det jo mange fine DIY høytalerkonstruksjoner her på forumet, så finishen burde bli grei for de som kan det.....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du ikke skal ha den i en bil er det vel den her som gjelder:
    T0104S modul + SMPS800 + kasse 2x1000w 3000wmono 4380

det er danske kr. du trenger og tilkobling for strøm/høytalere og signal.
    tror og det er noe annet småtteri som må til, så totalprisen blir litt høyere!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Bil elementer er ikke bestandig så veldig egnet for hjeme-bruk, men den forsterkeren du tenker på er vel ikke så dum.
    Hvorfor mener du at et bilelement ikke kan brukes til hjemmekino? Går de ikke lavt nok?

Tenk deg denne (http://www.bilradiospesialisten.no/p...jer.php?id=698) med f.eks 2 x NAD 216 (fåes brukt fra 2,5k og oppover) på! :shock:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    hvis du ikke skal ha den i en bil er det vel den her som gjelder:
    T0104S modul + SMPS800 + kasse 2x1000w 3000wmono 4380

det er danske kr. du trenger og tilkobling for strøm/høytalere og signal.
    tror og det er noe annet småtteri som må til, så totalprisen blir litt høyere!
    Ok. Men alt i alt kan man kanskje regne med 5-6000kr da eller? Det er jo isåfall ikke så ille, hvis dette er skikkelige watt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor mener du at et bilelement ikke kan brukes til hjemmekino? Går de ikke lavt nok?

Tenk deg denne (http://www.bilradiospesialisten.no/p...jer.php?id=698) med f.eks 2 x NAD 216 (fåes brukt fra 2,5k og oppover) på! :shock:
    Jeg sa ikke at de ikke overhodet kan brukes. Men bilelementer er jo tross alt designet for å fungere optimalt i en bil. Det er ofte ganske mye større rom vi snakker om når det er til hjeme-bruk. Derfor vil kanskje ikke ett bilelement fungere like bra som ett element laget for hjeme-bruk. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg sa ikke at de ikke overhodet kan brukes. Men bilelementer er jo tross alt designet for å fungere optimalt i en bil. Det er ofte ganske mye større rom vi snakker om når det er til hjeme-bruk. Derfor vil kanskje ikke ett bilelement fungere like bra som ett element laget for hjeme-bruk. :wink:
    Så sant, så sant..... fordelen er at de ikke krever spessielt stor kasse. Men dette går vel utover frekvensgangen, stopper brått bed 40 hz kanskje.....

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forsterkerkitet. 3000W RMS med 800W strømforsyning... Det går ikke opp i hodet mitt. Ville brukt minst 2 stk av den som er hakket større, eller aller helst den største. Da blir prisen en annen.

Bilbasser er laget for å få enda mer gain fra omgivelsene ved lave frekvenser. Derfor vil de ikke fungere så bra i innendørt omgivelser.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad:

Tja, er ikke helt sikker faktisk. Det varierer vel en del på hvilket element og hvordan kasse som er brukt og plassering og hva annet...
    Men jeg mener i alle fall at når man skal lage en hjemesub fra Scratch, så er det lurest å bruke elementer som er laget for formålet da, kan du si.

Men bilelementer vil jo fungere såklart. :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forsterkerkitet. 3000W RMS med 800W strømforsyning... Det går ikke opp i hodet mitt. Ville brukt minst 2 stk av den som er hakket større, eller aller helst den største. Da blir prisen en annen.
    Ja jeg så ikke så nøye på det først, la merke til at det var flere alternativ til strømforsyning ja. Du mener altså at man bør ha to av den største forsyningen. hmmm.... ja det blir en del dyrere da ja.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med en 704 eller 1004 og smps 800 da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad:

Tja, er ikke helt sikker faktisk. Det varierer vel en del på hvilket element og hvordan kasse som er brukt og plassering og hva annet...
    Men jeg mener i alle fall at når man skal lage en hjemesub fra Scratch, så er det lurest å bruke elementer som er laget for formålet da, kan du si.

Men bilelementer vil jo fungere såklart. :wink:
    :idea: Du skjønner, jeg har et par 15" elementer fra tiden jeg holdt på med bil som jeg har lurt på å bygge noe av. Har et par 216 til overs også.... Lurte på å bygge noen 120 l kasser og sette under 1515. Elemntene tenkte jeg skulle peke nedover. Grunnen til at jeg har tenkt på dette er at jeg får all bassen på bakveggen og "lite" hørbar bass ellers i rommet..... "man tager hva man haver".....

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •