party sub til hjemmebruk, IKKE PA - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Trådstarter vurderer jo tydeligvis annet enn selvbygg, da han snakker om andre subber som blir for dyre å kjøpe. SVS er rimeligere og kan brukes til partysub like mye som alt annet!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er herved forbud mot å nevne SVS i DIY-kategorien. (Her konsentrerer vi oss først og fremst om kvalitet)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol:

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal jeg ha sub skal jeg bygge selv. eneste jeg trenger er hjelp til å regne ut kasse volum og forslag til elementer

suben må bestå av en 15". liten vits å bruke noe mindre element. i og med at jeg vil bruke den mest under festligheter. er da man trenger godt med bass...... hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    la meg spørre om en ting: Hvorfor ikke PA? ser endel har en missoppfatning om at PA = dårlig lyd. Må desverre skuffe dere. det fins PA kasser som kan konkurere med det meste av hifibokser

Det behøver nødvendigvis ikke bli veldig stort heller. Noen av de tidligere nevnte konstruksjonene er da langt mere større enn en PA kasse på 150L

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P.audio C15-600EL i en kasse på 135L tunet til 30Hz og med 6dB eq på 30Hz.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der snakker man mye smellpangpoff for pengene

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ukens tilbud på Eltek (går ut denne søndagen) er vel muligens et alternativ? Ingenting slår overflateareal når det gjelder trykk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sammi

hei:P jeg mener at de 15" sammi bassene eltek har til ca 1400 ikke er så ille, spiller både høyt og bra trenger ca 170 liter så vidt jeg husker, de har mye spennende der. Men jeg som mange andre på dette forumet vil også anbefale PA, har bygd en PA/hifi-sub en gang, det var ikke så vanskelig, jeg hadde et 12" PA-element på 300W, så bygde jeg en kasse på ca 140 liter, så pusset jeg ned alle sidene og spaklet, og deretter malte den svart, så lagde jeg Tøy-front til den, ikke noe problem, den gikk ikke så spesielt dypt i bassen men den Kick'et noe så INN i. Så hvis du lager en PA-sub som ser ut som en hifi-sub, med f.eks en tøy-front... så er det jo ingen som vil legge merke til at det er en PA-sub sånn bortsett fra at den spiller idiotisk høyt.

PA-elementer er ikke så dyre heller, og den ville vare lengre i og med at PA har stive elementer som er laget for og spille høyt... hvis jeg kan komme med et forslag så er jo ikke denne så teit.?

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/onli...0&cart_id=

den er tross alt på 1250W @ 8ohm, 35hz:P Husk at det er få PA-elementer som er på over 600W...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sammi

hei:P jeg mener at de 15" sammi bassene eltek har til ca 1400 ikke er så ille, spiller både høyt og bra trenger ca 170 liter så vidt jeg husker, de har mye spennende der. Men jeg som mange andre på dette forumet vil også anbefale PA, har bygd en PA/hifi-sub en gang, det var ikke så vanskelig, jeg hadde et 12" PA-element på 300W, så bygde jeg en kasse på ca 140 liter, så pusset jeg ned alle sidene og spaklet, og deretter malte den svart, så lagde jeg Tøy-front til den, ikke noe problem, den gikk ikke så spesielt dypt i bassen men den Kick'et noe så INN i. Så hvis du lager en PA-sub som ser ut som en hifi-sub, med f.eks en tøy-front... så er det jo ingen som vil legge merke til at det er en PA-sub sånn bortsett fra at den spiller idiotisk høyt.

PA-elementer er ikke så dyre heller, og den ville vare lengre i og med at PA har stive elementer som er laget for og spille høyt... hvis jeg kan komme med et forslag så er jo ikke denne så teit.?

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/onli...0&cart_id=

den er tross alt på 1250W @ 8ohm, 35hz:P Husk at det er få PA-elementer som er på over 600W...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eminence er dårlige... har lekt litt med winisd og får det ikke til å bli pent what so ever.... Anbefaler B&C som kan kjøpes på www.rufo.no
    Eller så kan du bruke Fane som selgss hos www.scenario-as.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du jeg ville sakt det hvis jeg ikke hadde erfaring med elementene? Eminence lager noen bra elementer ja, men de tar ikke Ljudia inn. Tror grunnen til det er at de koster noe mer.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke modeller har du testet, og hva var problemet. En ting å ta med i betraktningen er vel at den dyreste 15" Eminence hos Ljudia koster 2800,-, mens den billigste B&C ligger på rett under 3500,-.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testa Kilomax. syns ikke trøkket var no særlig i forhold til hva den krever av forsterker. kom også fram i Winisd at de ikke tåler mer enn 500 - 600w før spolen slår ut av magnet gapet....

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ALT jeg har av eminence låter RÅ-BRA! Jazz-PA uten like!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •