Anbefaling av rimlig 2-veis kit

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av rimlig 2-veis kit

Hei,

Vurderer å bygge bakhøyttalere til hjemmekinobruk (stativ) og vurderer Vifa 802 og dynaBel Geb som ligger i nogenlunde samme prisklasse. Hvilket av disse kitene er å anbefale? Hvordan er Ljudia's Kit GX-6 i forhold (så den var en del rimeligere)?

Finnes evt. andre kit tilgjengelig på det norske markedet i tilsvarende prisklasse (kr 1000 - 1500) som er å anbefale framfor disse?

Har forøvrig fulgt med på BEL tråden som kan virke interessant (2-veis), men det spørs litt på pris, kompleksitet av delefilter og kassekonstruksjon (Har ikke så mye erfaring med hverken lodding eller kassekonstruksjon, men har heller ikke altfor mange tommeltotter).

Frontene skal trekkes med stoff. Regner med ramme bare er å skru/lime sammen av f.eks. glattkant eller MDF (vil helst unngå å kjøpe to forskjellige tykkelser for ramme og kabinett), sette i trykklåser og stifte/lime stoff?

Har forøvrig kun Dali 606 fronthøyttalere og Pioneer VSXD-714 forsterker foreløpig...

mvh,
    Magnus

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par 802 som jeg bruker på fest av og til og de spiller bra til den prisen. Er ikke så vanskelig å bygge heller siden de bare er rette sider. Delefilter er jo bare å ta en liten plate å legge delene å rekkefølgen en skal ha de i å lime dem fast på platen, eller stripse dem fast. lodde er noe en lærer seg, bare prøv litt først på noen kabel ender så ser du. Men 802 vil jeg tro vil fungere bra som bakhøytalere.

Mvh

Kjetil Røsand

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik det ligger ann til blir bel meget enkle i delefilterene, mer tweaking vil nok bli gjort. Tror du ikke vil ha noe problem med å bygge dem

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg hørte geb for første gang fikk jeg et lite sjokk over hvor bra de spilte. Elementene som brukes koster jo nesten ingenting. Men så var de også koble opp til ustyr til rundt 50.000 og man merket fort den korte slaglengden når det ble litt volum. Men for 1000 kr tror jeg det vanskelig kan gjøres bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bygde meg et par Dynabel Geb for en mnd siden og er veldig fornøyd med dem.
    Enkle å bygge selv for en uten erfaring.
    Selvom forsterkeren ikke er av den beste sort så er jeg veldig fornøyd med resultatet

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en god forsterker blir de enda bedre
    Brukte en passiv forforsterker og en 120watts LCAudio(The End). Sony-reciveren bleknet i forhold på GEB.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville DEFINITIVT gått for bel.

Filteret kan umulig være noe komplisert, uansett så får du tegninger. Dessuten kan du jo spør så mye du vil her på avforum :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •