Senterhøyttaler - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det ser jo stilig ut når man først poster elementenes frekvensgang for deretter å halvere oppløsningen og legge på en syk smoothing på det ferdige resultatet.
    Ja slik som noen "kina-produsenter" gjør med sine elemeneter, men nok om det ja...

Tenkte bare jeg skulle komme med forslaget, ettersom de fleste spørsmål om konstruksjon av høyttalere har en tendens til og vinkles inn på BEL. Ikke at jeg tviler på at BEL låter bra, men det kan være sunt med litt andre løsninger og tanker...

Mvh

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er jeg helt enig med deg. Imidlertid ser det ut til at det er mange som ikke er i besittelse av så mye erfaring og utstyr. Da kan det i blant være en fordel å komme litt på gli med noe som er testet fra før. Imidlertid blir det en kjedelig verden om alle skal ha BEL ja.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Moif
    Tenkte bare jeg skulle komme med forslaget, ettersom de fleste spørsmål om konstruksjon av høyttalere har en tendens til og vinkles inn på BEL. Ikke at jeg tviler på at BEL låter bra, men det kan være sunt med litt andre løsninger og tanker...
    Klart den entusiasmen og fokusen vi har på BEL akkurat nå smitter over på anbefalinger også. Og så lenge det er fokus på lavbudsjett-bygg, så mener jeg ytelse/pris-forholdet er et av de aller beste.

Snakker vi noe høyere kostpris, så vil det nok også være andre forslag på banen ganske raskt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Du trenger ikke stresse med tilleggsdeler. Jeg skal få ferdig tegningene på den. Hvis du bor i nærheten kan vi konstruere filteret ved å måle på senteren din. Da har jeg i såfall alt du trenger her. Helst bør vi ha 2stk sentre som vi spiller på samtidig, så jeg vurderer å lage en selv også.
    Jeg bor desverre ikke i nærheten.

Trenger forresten ikke å motta BEL-kitet før 18. februar ("prosjektuka" på skolen ble utsatt..).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere funnet ut hvilke tilleggsdeler som trengs til BEL-senteren?
    Skal bestille div. ting fra Eltek sammen med boren min for å spare peng. på frakt, og så må vi bestille så fort som mulig i tilfelle de ikke har alt på lager osv.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har jeg ikke mulighet til å ta på stående fot. Det må testes og måles dersom det skal bli bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.. ikke for å mase men tror du det blir mer enn ca. 1 uke til du har målt og testet ferdig?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jeg nok redd det blir. Det skyldes at jeg også må bygge en kasse, samtidig med at alt annet (bestilling og utsendelser) skal ordnes også.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •