Zachry DSW-150 vs Partsexpress 120W subamp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Zachry DSW-150 vs Partsexpress 120W subamp

Sitter og leser litt om ulike subforsterkere. Så kom jeg over disse (lenker):
    Zachry DSW-150
    PartsExpress 120W SUBWOOFER AMPLIFIER

Disse har samme ytre dimensjoner, og ser temmelig like ut, med unntak av inntaket for power. Spørsmålet er om disse faktisk er samme forsterker, bare ulikt brandet og med tilpasset strømforsyning til ulike markeder.

Grunnen til at jeg er nysgjerrig er at Partsexpress har gode tabeller for hvordan man kan modifisere bassboost på denne forsterkeren og dermed tilpasse den nærmest perfekt til subwooferen den skal drive.
    De oppgir imidlertid at forsterkeren kan gi opp til 156W RMS i 4ohm og 110W i 8 ohm. Dette avviker mye fra Ljudias angivelser på 120W i 4ohm og 70W i 8 ohm. Men Partsexpress kaller jo dette en 120W forsterker på overskriftsnivå.

Hva tror dere? Er det samme forsterker?

Det er jo uansett en rimelig priset subforsterker, og for min del er den eventuelt aktuell for å drive to separate 8-toms subwoofere (4ohm) (en for hver fronthøyttaler). Kostnaden er jo uansett lav, så risikoen er ikke så stor... Det er så mye styr å bestille fra Parts Express at det ikke er aktuelt, men hvis jeg kan bruke modifiseringsskjemaene deres, så tror jeg det kan være aktuelt å kjøpe dette fra Ljudia. Så får jeg eventuelt oppgradere senere hvis det skulle vise seg å bli for smått (men da blir det vel ny sub basert på større elementer også... )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uansett så er det greit med futt i ljudia sin. adde kanskje gått for modellen over hvis planene er å oppgradere innen kort tid.
    jeg har forresten ljudia sin minste til å drive 1stk tactile-rumperister og dette fungerer utmerket

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passatvr6
    uansett så er det greit med futt i ljudia sin. adde kanskje gått for modellen over hvis planene er å oppgradere innen kort tid.
    jeg har forresten ljudia sin minste til å drive 1stk tactile-rumperister og dette fungerer utmerket
    Nei, hvis jeg kjøper så blir det ikke oppgradering innen kort tid. Men det er for meg et poeng å disable bass boost, som på Partsexpress-subben er 6dB@30Hz som standard. Det gjør at subben går dypere, men siden en heving på 6dB krever 4 ganger så høy effekt, så vil denne boosten stjele mye headroom fra effekttrinnet (man risikerer med andre ord klipping ved moderate nivåer for lydeffekter som har peak på akkurat denne frekvensen). Å ha såpass lav effekt som 120W på en sub gir etter min mening ikke noe godt grunnlag for å implementere bass boost. Bass boost er noe man kan implementere når man har overskudd av effekt å ta av.
    Uansett er vel neste Zachry-modell priset 2.5 ganger høyere, så den er helt utenfor mitt budsjett. Da er Elteks SF2500 en mer aktuell modell.

Men det er godt å høre om erfaringer med Zachry DSW-150 subforsterker. Den har en prising som gjør den til et fristende valg for alle som er på lavt budsjett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •