Lukkede kasser til Dayton Ultimax 18", første DIY - Side 2
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Sitat Opprinnelig postet av RichardWeber Vis post
    Jeg tror jeg må åpne å se igjen.
    Mulig det ble litt hastverk og mye adrenalin når jeg skulle koble dette sammen :-)
    Bruk et batteri på ht-ledningen, og se at begge elementene slår utover. Da slipper du å demontere unødvendig.

Bare et lite øyeblikk bortpå. Ikke hold likestrøm på over lengre tid (selvom disse elementene nok tåler endel)

Ja, har kjørt både Highpass og Lowpass.
    På lowpass er det kun mulig å sette 20hz eller høyere, så den er satt til 20hz.
    På Highpass satt jeg 100hz, men er redd den stod endel lavere på prosessoren.... Tabbe.....

Skal teste med pinknoice igjen. Gjorde det tidligere, men fikk ikke noe sørlig utslag.
    Regner med du mener omvendt av det du skrev vedr high/lowpass?

Prøv med annen forsterker uten noe DSP/delefilter og se om det er likt. På XTIen ville jeg evt slått av alt av deling

Hadde det vært fasefeil tror jeg også du hadde fått helt andre målniger og det forklarer uansett ikke målingene med kun en sub. Har du for eksempel seriekoblet bassene vil forsterker levere mindre effekt og det forklarer at du ikke får 6db økning med to kasser. Har du derimot to forsterkere burde du fått 6db økning.

Ja, har kjørt både Highpass og Lowpass.
    På lowpass er det kun mulig å sette 20hz eller høyere, så den er satt til 20hz.
    På Highpass satt jeg 100hz
    Om det viser seg at du har forvekslet Highpass og Lowpass er nok det forklaringen på manglende dypbass.

Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Bruk et batteri på ht-ledningen, og se at begge elementene slår utover. Da slipper du å demontere unødvendig.

Bare et lite øyeblikk bortpå. Ikke hold likestrøm på over lengre tid (selvom disse elementene nok tåler endel)
    Sjekket, og begge slår ut, så det skal være rett.
    Hjemmekino:
    Klipsch KL-650THX LCR, Klipsch KS-525THX, 2 stk Klipsch KW-120, 2 stk 18" Dayton Ultimax DIY
    Scherbourn PT7030, Crown CT4150, Crown XTI 1002 , Klipsch KA-1000THX, 2 stk Behringer A500, Minidsp Cinema
    Bluesound Node2, PS4, Pioneer BDP-LX55, Apple TV
    Samsung 65" 8005, Epson 6700, Dreamscreen V3 Tabtension 106"

Stereo:
    Sysetem Audio Mantra 50, System Audio SE200, Hegel H80, Pro-ject RPM1, Pro-ject Tube Box S RIAA

Sitat Opprinnelig postet av Stratosen Vis post
    Om det viser seg at du har forvekslet Highpass og Lowpass er nok det forklaringen på manglende dypbass.

Ut ifra kurvene som vises i Harman arkitekt så skulle det være rett og jeg som surrer med begrepene.
    Hjemmekino:
    Klipsch KL-650THX LCR, Klipsch KS-525THX, 2 stk Klipsch KW-120, 2 stk 18" Dayton Ultimax DIY
    Scherbourn PT7030, Crown CT4150, Crown XTI 1002 , Klipsch KA-1000THX, 2 stk Behringer A500, Minidsp Cinema

Stereo:
    Sysetem Audio Mantra 50, System Audio SE200, Hegel H80, Pro-ject RPM1, Pro-ject Tube Box S RIAA

Sitat Opprinnelig postet av Baldrick Vis post
    Regner med du mener omvendt av det du skrev vedr high/lowpass?

Prøv med annen forsterker uten noe DSP/delefilter og se om det er likt. På XTIen ville jeg evt slått av alt av deling

Hadde det vært fasefeil tror jeg også du hadde fått helt andre målniger og det forklarer uansett ikke målingene med kun en sub. Har du for eksempel seriekoblet bassene vil forsterker levere mindre effekt og det forklarer at du ikke får 6db økning med to kasser. Har du derimot to forsterkere burde du fått 6db økning.
    Kjøpte en ny Inuke 6000DSP. Koblet denne opp for en liten test og for å sjekke støynivået i den ( som var helt uholdbart ).
    Og dette spillte utrolig mye bedre enn XTIène!!! Nå stod det mer i forventning til jeg hadde til 18".
    Så det skal bli artig å ta nye målinger. Tar måling først uten noe DSP, så for jeg prøve meg litt frem etterhvert.....
    Hjemmekino:

Stereo:

Hvordan har det gått? Er du fornøyd?

Sitat Opprinnelig postet av Stratosen Vis post
    Hvordan har det gått? Er du fornøyd?
    Jo, har blitt ganske fornøyd etter at jeg fikk inuken og justert litt med DSPèn.
    Vil snu rommet nå så kanskje det hjelper på :-)
    Hjemmekino:

Stereo:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. PD.186 i små lukkede kasser? Edit : 300 liters kasser.
    By penol in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 60
    Siste melding: 01-09-2013, 14:25
  2. Morro med Dayton DTA-1 og Dayton Exciters
    By teddytusen in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 02-14-2011, 20:49
  3. dayton 15"
    By Per Christian in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 72
    Siste melding: 03-26-2010, 15:47
  4. Lydsignatur på Dayton 15" ?
    By Jan I in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 2
    Siste melding: 10-23-2009, 13:53

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine