Hjemmelaget subb til dsli Opticon 8
Viser resultater 1 til 9 av 9

Hjemmelaget subb til dsli Opticon 8

Hei har sett på en del subber på markede men vurder og bygge en subb selv er hjelp til element valg tas med stor takk subben skal i brukes både til musikk og film og vil prøve og få en som spiller dypt stramt og samtiden passe fra sammen med Opticon 8 her tas alt av innspill med stor takk

Har tenkt og bygge 2 stk 15 tommers bass element tenker e men innspill setter jeg pris på

På forhold takk

Sitat Opprinnelig postet av Joachim86 Vis post
    Hei har sett på en del subber på markede men vurder og bygge en subb selv er hjelp til element valg tas med stor takk subben skal i brukes både til musikk og film og vil prøve og få en som spiller dypt stramt og samtiden passe fra sammen med Opticon 8 her tas alt av innspill med stor takk

Har tenkt og bygge 2 stk 15 tommers bass element tenker e men innspill setter jeg pris på

På forhold takk
    To Dayton 15/18 '' med en hypex 2.700 dsp vil gjøre vei i vellinga. Tipper på rundt 90-110 liter lukket kasse. Fylle godt opp med demping og kjøre på med litt EQ i bunnen..

Ellers kan jeg anbefale Seas Lroy 10'' i 90 liter portet kasse tunet til 23 hz.. da trenger du heller ikke rare ampen for å drive de bra...

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    To Dayton 15/18 '' med en hypex 2.700 dsp vil gjøre vei i vellinga. Tipper på rundt 90-110 liter lukket kasse. Fylle godt opp med demping og kjøre på med litt EQ i bunnen..

Ellers kan jeg anbefale Seas Lroy 10'' i 90 liter portet kasse tunet til 23 hz.. da trenger du heller ikke rare ampen for å drive de bra...
    Hei tenkte litt på dayton selv faktisk 18 da . men 2 stk seas har jeg sett litt på også men en 10 tommer som subb har jeg liksom ikke heltntroa på kansje 2 stk i vær kasse og 2 kasser det måtte være rått kansje ?

Sitat Opprinnelig postet av Joachim86 Vis post
    Hei tenkte litt på dayton selv faktisk 18 da . men 2 stk seas har jeg sett litt på også men en 10 tommer som subb har jeg liksom ikke heltntroa på kansje 2 stk i vær kasse og 2 kasser det måtte være rått kansje ?
    Har prøvd begge deler... jeg har seas kreasjonene nå og de spiller veldig bra. De trenger nok ikke mer enn 250 w for å dra de fulle i portet kasse..

hadde en dayton reference 18" i 90 liter, med en hypex 8.0. uten dsp .
    2.700 med dsp så vil man kunne tune som man vil!

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    Har prøvd begge deler... jeg har seas kreasjonene nå og de spiller veldig bra. De trenger nok ikke mer enn 250 w for å dra de fulle i portet kasse..

hadde en dayton reference 18" i 90 liter, med en hypex 8.0. uten dsp .
    2.700 med dsp så vil man kunne tune som man vil!
    Oki

Kunne du gitt en kasse annbefsling lengen på porten portene størrelse på porten må jo bruke areo porter jalle fall . tenker 2 elementer i en kasse så 150 liter kasse porter med 2 stk 4 areo porter eller hva ville du gjort? Tenker e kjører forsterker som passiv en crown 4002 elns

eller 2 stk av denne
    http://www.parts-express.com/dayton-...-coil--295-518

Så tenker jeg og ha den i lukket 120liter kasse med demping inni kassa selvsagt.

Åssen lakk burde jeg bruke for en fin finiche som kan passe inn med pianolakk til fronten av dalien

Forsterker jeg tenkte til dette en crown xti 4000/4002 eller en inuke dsp 6000
    Sist endret av Joachim86; 01-22-2017 kl 18:24

Her kan du bygge selv
    https://www.finn.no/88059324

Og her slipper du å bygge
    https://www.finn.no/89480714

Sitat Opprinnelig postet av kane7 Vis post
    Her kan du bygge selv
    https://www.finn.no/88059324

Og her slipper du å bygge
    https://www.finn.no/89480714
    Takk men har tenkt og gå for dyton 18 men ennå litt uanklart med meg selv men tusen takk for innspill

Tenker dayton 18 220 liter portet kasse med 3stk areo porter 4 tommer per stk sette disse i front og bygge kassa så liten på bredde og høyde og heller så dyp at den blir 220 liter i volumet alt bygges i 22mm mdf med avstivning og demping i kassa og selvsagt limes og skrues godt forsterker tenker jeg og bruke en inule dsp 6000 på begge subben ?

Har dere troa på dette ? Eller ville dere gjort noe annet

Takker for innspill

Lignende tråder

1. Dali Lektor vs Opticon
    By MistaPi in forum Høyttalere
    Svar: 7
    Siste melding: 03-07-2017, 16:37
  2. Valg av subb til Opticon 8
    By Joachim86 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 11
    Siste melding: 02-11-2017, 16:27
  3. Dali Opticon 2 eller B&W CM1 S2
    By Amaranto in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 01-13-2017, 09:55
  4. Subb sluttet og funke får ikke strøm! JBL Aktiv subb
    By Kekdal in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 8
    Siste melding: 04-24-2014, 08:04
  5. Enkel stor subb eller dobbel mindre subb?
    By ZtriDer in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 24
    Siste melding: 01-24-2005, 10:26

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •