Sammenligning av AT duk til DIY lerret - Side 2
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Jeg kan bare legge til a moare neppe er noe problem med de vevde dukene. Her er hullene i duken tilfeldig plassert og med tilfeldig størrelse, så det skal mye til å få moare. Det er ikke nødvendig å dreie disse 30 grader. Når det gjelder perforerte duker, så er situasjonene en helt annen siden hullene i duken har samme størrelse/avstand/mønster. Dreiing av duken kan hjelpe her.

Ask4me2 har helt rett i at man kun får testet for moare i full størrelse oppsett siden hullene i duken interfererer med pixelrasteret i projektoren. Denne interferensen er avhengig av mange variabler.

Jeg har vevd duk fra Seymour, som ble bestilt vinklet 15 grader. Dette var vel bortkastet da. Ser jo poenget her, var ikke klar over det. Takk for nyttig innspill, sikkert greit å vite for dem som skal bestille!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Legger vet et bilde av sortnivå med sort backing.
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		20170104_222012.jpg
Visninger:	49
Størrelse:	3.63 MB
ID:		123251
    Bildet må roteres 90 grader med klokka for å få rett rekkefølge på dukene. Som sagt små forskjeller blant de "mørkeste" dukene.

----------

Jeg har 2,5m takhøyde så tenkte jeg skulle gå ut over planen (ca 200 cm) å gå for maks på høyden. Men etter noen kontrollmålinger i dag ser jeg at det gir problemer med bredde. Ramma til lerretet vil komme i konflikt med diskanten til L+R.

Screen Excellence Enlightor 4K hadde jeg lyst på prøve av, men har ikke funnet noe sted som selger kun duk.

Jeg har Falcon Vision og hadde vært interesant å visst hvordan den hevdet seg for jeg er ikke fornøyd og har lyst på en bedre, men usikker hvor mye bedre andre er

Sitat Opprinnelig postet av LL Vis post
    Jeg kan bare legge til a moare neppe er noe problem med de vevde dukene. Her er hullene i duken tilfeldig plassert og med tilfeldig størrelse, så det skal mye til å få moare. Det er ikke nødvendig å dreie disse 30 grader. Når det gjelder perforerte duker, så er situasjonene en helt annen siden hullene i duken har samme størrelse/avstand/mønster. Dreiing av duken kan hjelpe her.

Ask4me2 har helt rett i at man kun får testet for moare i full størrelse oppsett siden hullene i duken interfererer med pixelrasteret i projektoren. Denne interferensen er avhengig av mange variabler.
    Tenker du da generelt for alle vevde duker eller én spesifikk? Det er definitivt ikke slik at vevde duker generelt ikke har moire, det avhenger helt av type vev. Første vevde duk som tok unna moire og samtidig var relativt grov er Screen Research´ 4K variant med et helt eget patentert mønster. Mange av de øvrige grove vevede duker vil gi moiré på høy oppløsning / LCD så her gjelder det å trå varsomt. SXRD og D-ILA gir mindre sannsynlighet for moiré enn LCD og til dels DLP.
    Sist endret av lygren; 02-13-2017 kl 21:36

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Sammenligning
    By Ruffe in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 05-23-2013, 22:11
  2. Sammenligning av bildekvalitet
    By tklev in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 3
    Siste melding: 12-07-2007, 22:15
  3. Sammenligning
    By Frodo_ in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 11-01-2005, 17:50
  4. Sammenligning: LCD vs. DLP
    By Thlian in forum Digitale projektorer
    Svar: 8
    Siste melding: 10-02-2005, 01:51
  5. Sammenligning DVD / HD
    By striky in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 5
    Siste melding: 08-29-2005, 10:02

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •