Hei,

Jeg fikk tak i en B&W ASW675 stort sett gratis, men uten forsterker. Dette var en lukket 10" sub med 500 W class D forsterker. Tenker å sette inn en ny forsterker, men er litt usikker på hvilken jeg bør gå for.

Skal jeg velge klasse D eller AB?

Har sett på Bash 500 S (cass D?), Dayton SPA 500 (class AB) og Yung SD 500-6 (class D). Yung har to versjoner, en med bass boost på 6 db @25 Hz og en uten.
Åpningen til forsterkeren på suben er ca. 22 x 22 cm og baksiden er 34 x 34 cm. Bash 500 S ser ut til å måtte tilpasses en del pga. den avlange formen. Dayton sin må jeg fore litt ut til pga. dybden i tillegg til å kanskje utvide åpningen, mens Yung sin burde smette fint på plass med mindre tilpasninger.

Så, jeg heller dermed mot Yung sin. Men, skal jeg gå for bass bost versjon eller uten? Denne kan ikke slås av. Anlegget blir nok mest for film, inntil jeg får råd til oppgradering (ref. byggetråd ), men er glad i musikk, forøvrig mest prog-rock.. Suben pares med B&W DM604 S3 og styres av en eldre H/K AVR7500 (foreløpig). Denne har såvidt jeg vet justeringsmuligheter for crossover, men dette er vel bare for å velge hvilke frekvenser som evt. kan sendes til andre høyttalere - og ikke lavere enn 40 såvidt jeg vet.

Erfaringer og tips mottas med takk.