Ny tv/stereobenk i mdf

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv/stereobenk i mdf

Heisann

Er i planlegginga av å bygge en ny benk og tenkte å høre med dere. Er det helt absurd å bygge en benk som ville veid rundt om 140 kg? Det er jo en hel del mer enn benken jeg har pr dags dato. I tillegg fylles den med elekrtronikk på opp mot 80 kg om jeg ikke tar helt feil.
    Benken skal være 210 cm lang, 50-60 dyp og 40-50 høy. Planen er 30 mm mdf / mr mdf, derfor vekta.
    Har allerede hjul som tar 45 kg hver, så er berga på den parten. Tenker etterhvert å henge på vegg, mest sannsynlig etter nybygg om veldig lenge. Men er det noe å i det hele tatt tenke på?
    Noen som har bygget lignende tidligere? Kom gjerne med bilder og innspill! Alt tas imot med takk.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må du bruke 30mm mdf ? Holder lenge med 19 til denne konstruksjonen vil jeg tro, og vekten vil bli betydelig lavere Bortsett fra det ser jeg ingen problemer med dette , nei. Med mindre du har mykt parkett gulv den skal stå på, da kan det skje ting når du triller på den om det ligger noe under hjulene e.l.
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker å bruke 30 mm pga sluttresultatet og utseendet men også fordi spennet på topplata er 160 cm. Benken jeg gar er i 19 mm og det ser ganske spinkelt ut egentlig. I tillegg er den mindre, 130 cm spenn på topplata.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo noe som heter "go big or go home"; jeg er en forkjemper for å ta høyde for fremtiden så gå gjerne for 30mm slik at du har litt å gå på for fremtidige oppgraderinger av utstyret.

Men jeg stusser på en ting, du anslår vekten på benken til rundt 140kg og så utstyr på rundt 80kg. Da er vi oppe rundt 220g. Og du vil henge det på veggen?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo en tanke, men reelt er det neppe. Hvertfall ikke slik benken skal bygges. Noen som vet hva som er "forsvarlig" å henge opp på vegg?

Lignende tråder

1. Stereobenk
    By evorkahn in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 4
    Siste melding: 03-11-2012, 17:15
  2. DIY Stereobenk
    By eMTea in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 40
    Siste melding: 09-28-2010, 22:49
  3. DIY Stereobenk
    By Blogz in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 19
    Siste melding: 11-25-2007, 23:15
  4. DIY stereobenk
    By BentX in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 20
    Siste melding: 07-15-2007, 19:03
  5. Stereobenk
    By Zeddicius in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 1
    Siste melding: 05-20-2006, 12:23

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •