Høyttalertrekk til lydmøbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalertrekk til lydmøbel

Hei,

Jeg lager i disse dager en egen versjon av UNNU 231 møbelet. Har fått skåret ut dørene og trenger nå et høyttaler trekk jeg kan feste over dørene slik at alt inni ikke synes, men lyd og signaler blir upåvirket. Har ikke lyst til å bruke standard sort fargen, men heller noe litt spenstig. Har dermed et par spørsmål:

1. Er det nødt til å være noe spesielt trekk for at lyden skal bli upåvirket eller kan jeg bruke filt kjøpt i vanlig stoffbutikk?

2. Noen som har erfaring med hvordan jeg burde feste dette? Tenkte i utgangspunktet å stifte det fast, men ser ut som det blir ganske rotete på baksiden av det. Vil helst ha en ganske gjennomført finish. Tips mottas med takk

Mvh Mats

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei! I utgangspunktet vill vell et tykkere stoff påvirke lyden. Men du kan slenge en stoffprøve over høyttaleren å høre om du merker noen forskjell. Ellers finnes det mye fint høyttalerstoff på ebay, bare søk på speaker fabric.

Jeg brukte limpstol og strykejern når jeg monterte stoffet på mine dører. Ha først på lim, legg tøyet over og stryk på obs: lite skryt å få om du bruker favoritt strykejernet til mor! Kan evt bruke tøylim.

Hvis du har en håndoverfres så freser du en liten fals på på baksiden av døren som du kan stifte/lime stoffet i å kutte langs kanten på falsen med en kniv.
    se 2 min ut i video for tips og eksempel : https://m.youtube.com/watch?v=gdNy_JxAR-4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •