HDMI over CAT7 - Plug variant for rj45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question HDMI over CAT7 - Plug variant for rj45

Jeg har en del CAT7 installasjons kabel som er noe stivere og tykkere enn vanlig myk utp kabel. På slike kabler får du ikke montert en vanlig rj45 plug pga. tykkelsen men må ty til spesial varianter hvor du bruker for eksempel kron-verktøy. Litt ala det du finner i rj45 vegg uttak, men bare for plugg og ikke jack.

Vet at Telegartner har noen cat7 Rj45 plugger som kan monteres uten spesial-verktøy, Men, disse er fantastisk dyre. koster rundt 200nok pr. stk , og jeg må ha en 16 stk av typen. Derfor hadde det vert drivande kjekt med noe rimeligere.

Du kan se Telegartner typen her
    Cat6 & Cat7 Bulk Spools
    https://www.youtube.com/watch?v=7mIGpaFrMkI

Om du har noen gode eksempler, trenger ikke se ut som Telegartner sine, så kom med tips og erfaringer
    Breg
    Vidar
    Sist endret av zainka; 01-26-2016 kl 23:12

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne på ebay. 16 Piece RJ45 CAT7 Cat6 Network Plug Without Tools Plug Cat 7 Cat 6 | eBay

Ellers om du søker opp cat7 plug finner du mange andre rimeligere alternativer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var fin den, muligens jeg tester den ut, men installasjons kabler er AWG22 eller 23, og ikke AWG24-28 som for de tynnere myke kablene og som er anbefalt for denne pluggen. Mangler ikke på alternativer for de mykere utp kablene, men med en installasjons kabel vil man med andre ord ikke klare å døtte lederene inn i "normale" cat7 plugger uten å skade isolasjon eller pluggen. Kabelen er også tykkere så strekkavlasteren må håndtere dette i tillegg til alt annet.

Vi kunne jo si at da kunne jeg bruke tynnere kabler, men neida, dette er kabler som delvis ligger ferdig installert men ikke er terminert, dessuten har jeg 150 meter av den liggende. Dette er kvalitetskabel med 1200MHz båndbredde og kalles vel egentlig Cat7a. Dumt å ikke benytte seg av den. Skal også legge opp to trekk mellom get fibermodem og to get micro bokser, på ca 25meters lengde hver.

Skal du sende HDMI HD over singel cat7 er kvalitet på kabel og kontakt betta og omega, men som nevnt jeg skal ta en titt på alternativet du fant.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også muligens en mulighet i denne, men syntes det hørtes litt utrolig ut at den skal håndtere 22AWG
    RJ45-CAT6-A-CAT7-22AWG-24

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den pluggen i videoen der e vel cat 6a ? står det på posen også..
    finnes en uskjermet variant som heter "Telegartner DataVoice UFP8" som er en del billigere, ca 100kr stk

edit: ser at den uskjermete varianten bare tar awg24

Sist endret av muuh; 01-27-2016 kl 22:28
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne fra Profipatch, tysk firma som virker lovende. Har sent en forespørsel på selve pluggen, men det som er interesant er at den dedikeres "verlegekabel" som betyr installasjons kabler og AWG22/23.
    http://www.ebay.com/itm/ProfiPatch-R...8AAOSwPhdU8CAX

Denne er en verdig kandidat foruten telegartner. Kommer antageligvis til å teste denne ut om jeg får ett posetivy svar. Også en fordel at jeg kan bruke valig biltema crimpe tang på denne pluggen.

Ang Telegartner så har du katalogen her.
    Telegärtner :: Online catalogue DataVoice Office

Det er om ikke annet av meeget bra kvalitet. Snakket med noen installasjons firmaer, som ikke kunne hjelpe med de kontaktene jeg trengte, men de var særdeles fornøgd med Telegartner kvaliteten. Ja de skulle bare skamme seg om de ikke var det til den prisen. Audioquest har jo som nevnt godkjent tatt ed inn i varmen. Problemet er å få handlet noe fra Telegartner. Må registreres som supplier eller no slikt. Nå har jeg ett org nummer jeg kan registrere om jeg ønsker det men litt vidløftig blir det jo, men ikke umulig. De har også andre alternativer enn den ene du så i youtube videoen. Sikkert rimeligere også-

Lignende tråder

1. Da har jeg testet HDMI over Cat7 kabel..
    By okasin in forum Kabler
    Svar: 3
    Siste melding: 03-07-2014, 15:41
  2. Dårlig kontakt cat6 rj45?
    By Kystvakta in forum Kabler
    Svar: 3
    Siste melding: 12-27-2010, 21:36
  3. Aerial Belling-Lee CATV F -> RJ45 CAT5 ?
    By hole in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 0
    Siste melding: 01-16-2009, 09:22
  4. Diy SvS pb 12 plus variant.
    By IsakAlexander in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 4
    Siste melding: 10-08-2008, 06:37
  5. rj45 til f-kontakt kabel?
    By stclem in forum Kabler
    Svar: 0
    Siste melding: 09-15-2008, 12:49

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine