Ny selvbygg sub - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir kanskje litt for sprøtt...hehe

Fant bare i gråtoner på ljudia, noen som vet om andre steder?

btw: begynnt på din sub Zyon? bestillte min idag

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kom byggesettet

Det dempematerialet klødde noe fælt!! hehe

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det "phobos" du kjøpte?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja fra dynabel/eltek

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult med billige selvbygger prosjekt synes jeg. Kommer du til å legge opp bilder og slikt etter hvert som du bygger eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på det ja, men tror ikke byggingen starter før etter jul siden jeg ikke har tid før.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært og bestillt MDF plater. Der jeg kjøpte det ville de normalt ikke selge til privar personer, men jeg fikk bestille 2 plater allikevel (skulle nesten trodd jeg skulle kjøpe en atombombe eller noe sånn )

Får dem om et par dager.

Det har gått litt tregt med byggingen i det siste. Julehandel og annet julestress i tillegg til bygging av nytt kjøkken.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evoz
    Da har jeg vært og bestillt MDF plater. Der jeg kjøpte det ville de normalt ikke selge til privatpersoner, men jeg fikk bestille 2 plater allikevel (skulle nesten trodd jeg skulle kjøpe en atombombe eller noe sånn
    Hvordan skulle de kunne vite at platene IKKE skulle brukes til å produsere masseødeleggelsesvåpen? Flott at det er folk der ute som tar terrorfaren på alvor :roll:

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får litt angst med tanke på fargevalget ditt. Hvit, med oransje eller grønt trekk! :shock: Vil du ikke heller ha det mer møbelaktig eller hifi aktig, uten å stikke seg spes ut? Jeg hadde nok før satset på sort utgave ja, gjerne med pianolakk om mulig. Eltek har riktignok også valgt å vise denne suben med en merkelig farge...

Ellers er bilder her veldig interessant. Skal lage en sub etterhvert selv, men regner litt og sjekker ut ting selv først. Har selv bygget Dynabel S12 fra Eltek, gikk veldig greit det.

Lykke til og god jul!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

den ideen med grønt trekk har jeg lagt på hylla. Tror jeg skal male den helt hvit, med helglans maling eller sort. Pianolakk blir vel ikke noe fint på mdf, siden du ser litt igjennom det. Måtte i såfall lagt finer på den først, men pianolakk hadde også vært fint siden jeg har pianolakk på frontene mine.

Bilder kommer selvfølgelig, men akkurat nå ligger suben under juletreet og vente rpå å bli åpnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var gaven åpnet og jeg har studert forsterkeren og elementet litt.

1) Har sett på mange andre DIY suber at hullet i fronten til elementet er avrundet 45 grader. Dette står ikke i tegningen til phobosen, men skal det gjøres? Hva er det godt for?

Har også sett at noen istedet for å bruke stikksag bruker en sånn håndfres greie? Hva slags verktøy er egentlig det? Blir resultatet bedre? Finnes det en guide der det står hvordan det brukes på nettet?

2) Fra forsterkeren går det 2 kabler +/- (rød/svart) det er jo greit, men på elementet står det ikke hvilket feste som er pluss og hvilket som er -. Hvordan finner jeg ut det?

Kanskje litt dumme spørsmål, men det er mitt første DIY prosjekt

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Har sett på mange andre DIY suber at hullet i fronten til elementet er avrundet 45 grader. Dette står ikke i tegningen til phobosen, men skal det gjøres? Hva er det godt for?
    Bare sag hullet med stikksag som vanlig. Hvis du avrunder kantene så vil du få mindre platetykkelse å skru i.

Har også sett at noen istedet for å bruke stikksag bruker en sånn håndfres greie? Hva slags verktøy er egentlig det? Blir resultatet bedre? Finnes det en guide der det står hvordan det brukes på nettet?
    Bruk stikksag til alle hullene (bak, på siden og fremme) , i tillegg kan du bruke håndfres til å forsenke forsterkeren i sideplata, men det er ikke nødvendig (men kan bli litt penere...)

2) Fra forsterkeren går det 2 kabler +/- (rød/svart) det er jo greit, men på elementet står det ikke hvilket feste som er pluss og hvilket som er -. Hvordan finner jeg ut det?
    Hvis du ser litt nærmere på den svarte pappen som terminalene til sub`en er festet på så vil du se at den er merket med + og -. Det er merket litt svakt, men i godt lys så vil du se det

Jeg har nettopp bygget min Phobos, men kameraet streiket selvfølgelig før jeg fikk tatt noen bilder... Uansett, send meg gjerne spørsmål hvis du lurer på noe under byggingen. Og husk; ingen spørsmål er for dumme! :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å sette iang med byggingen. Får sikkert platene i morgen eller i overmorgen. Sitter her å studerer det som fulgte med og sluker det jeg finer av DIY stof fpå nettet. Forsenket du hullet til forsterkeren på siden?

Så også at jeg ikke trengte å lodde siden det var slike spadeplugger, men blir lodding best uansett eller?

Newcomer jonpet55 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bygget denne selv; se link:

http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...c&start=15

Det forklarer sikkert litt av tegningen.

Jeg var også 15 når jeg bygget den faktisk...

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg hadde desverre ikke overfres tilgjengelig så jeg forsenket ikke forsterkeren, men det blir nok gjort en gang i fremtiden. Før jeg bygget min så jeg litt på bildene til jonpet55, og det ser unektelig penere ut

Du trenger kanskje ikke å lodde pluggene til elementet, men jeg ville gjort det uansett, så er du sikker på at det ikke løsner...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •