Innfelte veggkontakter eller kabel igjennom veggen? Oppussing av TV-stuen.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innfelte veggkontakter eller kabel igjennom veggen? Oppussing av TV-stuen.

Hei.

Jeg har kjøpt meg nytt hus. Og i den forbindelse er det gjort litt oppussing. Jeg så mitt snitt til å legge alt av reciver, tuner, HTPC osv inne i kottet bak veggen i TV-stuen, for så å legge alt av kabler til TV, sub, høyttalere osv igjennom veggen.

Det jeg lurer på er hva anbefales og hva vil se finest ut på veggen i TV-stuen? Jeg vil nødig bore ett hull og stikke kabelen igjennom.
    Til høyttalerene kommer jeg til å felle inn høyttalerterminal.

Til TV vil det bli borret et hull bak TVen, denne vil ikke være synlig, så jeg legger ikke noe arbeid i dette.

Men strømkabel og RCA-kabelen til suben, den vet jeg ikke helt hvordan jeg kan gjøre litt mer estetisk utseendemessig i veggen enn kun å borre et hull.

Setter pris på alle innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kommet frem til følgende løsning:

Til høytalerene kommer jeg til å bruke disse:

Innfelte veggkontakter eller kabel igjennom veggen? Oppussing av TV-stuen.-fis-2-0-bn_large_1-jpg

Til subkabel denne. Antar at det kan brukes som en forlengelse av innkontakten på reciveren. Så vil jeg da ha en så kort som mulig Y-kontakt inn på suben.

Innfelte veggkontakter eller kabel igjennom veggen? Oppussing av TV-stuen.-fis-sub-bn_medium_1-jpg

Ved siden av, eller over/under RCA-kontakten til suben kommer jeg enten til å montere en Elko Plus stikkontak som denne:

Innfelte veggkontakter eller kabel igjennom veggen? Oppussing av TV-stuen.-1511538-2-jpg

Eller eventuelt at strømkabelen bare kommer ut av veggen i en slik en:

Innfelte veggkontakter eller kabel igjennom veggen? Oppussing av TV-stuen.-fis-70435bc_medium_1-jpg

Så kommer jeg også til å legge inn en slik en bak TVen:
    Her skal det være plass til HDMI, strøm, ethernet (legges kun siden det er plass), USB-kabel til tråsløsttastatur og Harmoni One-mottakeren. Jeg kommer også til å strekke en ekstra USB og HDMI, om jeg vi ha hurtigkontakt fra TV-stuen.

Innfelte veggkontakter eller kabel igjennom veggen? Oppussing av TV-stuen.-fis-70436bc_medium_1-jpg
    Jeg ville ha valgt denne til USB-reciver og ekstra USB og HDMI-kabel om den kom med USB-kontakt i tillegg.

Innfelte veggkontakter eller kabel igjennom veggen? Oppussing av TV-stuen.-fis-blk-hdmi1_medium_1-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duddits Vis post
    Eller eventuelt at strømkabelen bare kommer ut av veggen i en slik en:

Innfelte veggkontakter eller kabel igjennom veggen? Oppussing av TV-stuen.-fis-70435bc_medium_1-jpg

Så kommer jeg også til å legge inn en slik en bak TVen:
    Her skal det være plass til HDMI, strøm, ethernet (legges kun siden det er plass), USB-kabel til tråsløsttastatur og Harmoni One-mottakeren. Jeg kommer også til å strekke en ekstra USB og HDMI, om jeg vi ha hurtigkontakt fra TV-stuen.

Innfelte veggkontakter eller kabel igjennom veggen? Oppussing av TV-stuen.-fis-70436bc_medium_1-jpg
    Hvor fant du disse? Er ute etter noe tilsvarende selv.

Lignende tråder

1. Klipsch G28 eller Scandyna minipod i stuen?
    By Cocoz in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 08-16-2014, 07:44
  2. HDMI kabel i vegg med veggkontakter
    By egilDOTnet in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 44
    Siste melding: 08-06-2012, 11:33
  3. Problemer med lyd igjennom RCA kabel..!
    By Cerwin_Mats in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 02-11-2012, 14:47
  4. Svar: 0
    Siste melding: 02-07-2012, 20:24
  5. Hjelp til kabel rør i veggen?
    By MC in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 12
    Siste melding: 08-13-2009, 18:32

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder