Bygging av "Big Miles" - Ferdig! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  62
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 213
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Smart måte å montere islagsmuttere på!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos Vis post
    jeg prøvde dette på min kasse når jeg bygget. jeg hadde sett på Steve Meade på youtube når han bygger sine supertårn, men fikk det ikke til på samme måten som han gjorde det i det heletatt
    Har du linken til den Youtube-videoen? Hadde vært interessant å se hvordan han foreslår å sette inn islagsmuttere...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace Vis post
    Ser bra ut dette.
    Takk!

Må bare si at den mellomtonen ser bare helt rå ut
    Den er temmelig stor i forhold til alt jeg har hatt, ja. BEF brukte imidlertid en 12" mellomtone fra Beyma, før han gikk over til ett TAD-element av samme størrelse, som visstnok er av verdensklasse!

Jeg valgte å borre hullene store nok til at jeg akkurat klarte å få islagsmutterne trukket inn i veden, og med nok spenn slik at de sitter fast.
    Jeg valgte også hull som passet fint til islagsmutterne. Problemet hos meg var at hvis jeg ikke klemte "klørne" inn i MDF-plata, så ville islagsmutteren bare til å rotere, slik at klørne la seg flate. Disse er ganske lange på Biltema sine islagsmuttere, og lengre enn de fra Dynabel. Er vel kanskje derfor de måtte klemmes inn før jeg dro dem fast.
    Jeg har testet en av dem etter montering og liming, og kan med stor sikkerhet si at dette kommer aldri løst. Da vil i såfall en temmelig stor bit MDF også løsne...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar Vis post
    Smart måte å montere islagsmuttere på!
    Takker! Hadde jeg visst at det var islagsmuttere jeg kom til å bruke, så hadde jeg nok satt dem inn før monteringen av kabinettene. Det hadde gjort det litt enklere. Jeg skulle jo egentlig ha brukt Rampamuttere (som monteres fra utsida av kassene), men fikk aldri noe svar fra produsenten.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ble vi bare sittende å henge med hakeslepp etter at ting ble ferdig merker jeg
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

6. Liker AndreWerdenskrieg har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Her ble vi bare sittende å henge med hakeslepp etter at ting ble ferdig merker jeg
    Hehe, må ikke ta hakesleppet på forskudd, thohaug...

Det har ikke blitt tid til så mye i julen. Men jeg er nå ferdig med alle islagsmutterne. Nå er det lodding og montering av terminalene som står for tur. Så er det å skru fast elementer og få bært alt opp i kinoen.
    Ellers har jeg snakket litt med BEF angående valg av forsterker. Det har vært fire forskjellige merker på bordet, og mest sannsynlig ender vi på Crown DCI 8/600N. Dette er antakelig også det beste alternativet, mtp DSP og kraft. Vi kunne sikkert ha gått for 8/300N også, men valgte den største etter anbefaling fra Lydrommet. Tror også BEF bifaller dette.

Satser på at alt er oppe og går denne måneden, hvis forsterker er på plass og BEF har mulighet til litt konsulenthjelp...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å du milde. Dette ser vi frem til å lese mere om og ikke minst se bilder etter hvert.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Å du milde. Dette ser vi frem til å lese mere om og ikke minst se bilder etter hvert.
    Det har blitt lite bilder og action i det siste, men nå er verkstedstidskontoen åpnet igjen og hverdagene bare strømmer på, heldigvis...

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Ellers har jeg snakket litt med BEF angående valg av forsterker. Det har vært fire forskjellige merker på bordet, og mest sannsynlig ender vi på Crown DCI 8/600N. Dette er antakelig også det beste alternativet, mtp DSP og kraft. Vi kunne sikkert ha gått for 8/300N også, men valgte den største etter anbefaling fra Lydrommet. Tror også BEF bifaller dette.
    Så bra at du har fått landet forsterkervalget. Det er en råtass av en amp! Nå blir det saker fremover. Jeg lyver ikke når jeg sier at dette gleder jeg meg til å følge med på!
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig god jobbet, og smarte løsninger

12. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første diskantelementet ble satt inn i kassen i går og nye bilder ble tatt av absolutt hele prosessen...
    Først lodding av høyttalerkabel loddet på Speakon-terminalen:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8277-jpg

Ble bra med krympeslange påsatt:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8278-jpg

Kjøpte en rull med 1mm myk pakningsgummi fra Biltema:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8279-jpg

Klippet ut rund pakning til terminalen. Klippet også ut passende hull i midten etterpå:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8280-jpg

3 x 25mm treskruer til terminaler, ferdig spraymalt:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8282-jpg

Klart til montering:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8283-jpg

Ferdig resultat, greit nok dette:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8285-jpg

Så montering av TPL 200H:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8275-jpg

Tok av bakdeksel etter forlag fra flere, som mener dette er fornuftig for lyden:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8276-jpg

Ferdig loddet, påsatt krympeslange:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8286-jpg

Dynabel høyttalerpakning. Sikkert ikke nødvendig på diskanten, men elementet sitter bedre, og ingenting kan "gnisse"...

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8290-jpg

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8293-jpg

Ferdigmalte treskruer til diskant, tror disse var 4,5 x 30mm:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8281-jpg

Montering, blir dette pent tro??

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8294-jpg

One done, two to go:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8295-jpg

Ikke perfekt, radius i hjørnene kunne vært bedre. Greit nok for meg...

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8296-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8277-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8278-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8279-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8280-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8282-jpg  

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8283-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8285-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8275-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8276-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8286-jpg  

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8290-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8293-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8281-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8294-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8295-jpg  

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8296-jpg  

14. Liker vidareje, lygren, Willms, BEF har likt denne posten
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å starte masseproduksjon!

16. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av ren nysgjerrighet, hva var argumentasjonen som endte ut i Crown DCI? Tekniske grunner eller mykere årsaker som feks "den har vi erfaring med"?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Super byggetråd! Har fulgt med i det stille, men den siste posten gjorde at det dukket opp et spørsmål: Hva er grunnen til at du valgte treskruer i stedet for maskinskruer til diskkantelementet?

Ellers herlig å se alt arbeidet som legges ned i disse, kan nesten ikke vente med å se sluttresultatet

19. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Av ren nysgjerrighet, hva var argumentasjonen som endte ut i Crown DCI? Tekniske grunner eller mykere årsaker som feks "den har vi erfaring med"?
    Det stod vel egentlig mellom QSC og Crown til slutt. Alle andre alternativer var ikke aktuelle av forskjellige årsaker, som uprøvd, ikke god nok DSP, ikke nok kraft, passer ikke i rack, osv.

QSC ble ikke valgt av flere årsaker. Vi blant annet fikk tydelige signaler på at modellen vi kikket på var helt uegnet sammen med Beyma. Den var passet ikke til formålet som hjemmekinoforsterker. Den virket ikke like dynamisk heller, med mye lavere dempingsfaktor, selv om jeg ikke vet om det var det viktigste her.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget flott arbeid , og flott dokumentasjon
    Blir moro når dette blir fergdig , og jeg gleder meg til resten
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

22. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stod vel egentlig mellom QSC og Crown til slutt. Alle andre alternativer var ikke aktuelle av forskjellige årsaker, som uprøvd, ikke god nok DSP, ikke nok kraft, passer ikke i rack, osv.

QSC ble ikke valgt av flere årsaker. Vi blant annet fikk tydelige signaler på at modellen vi kikket på var helt uegnet sammen med Beyma. Den var passet ikke til formålet som hjemmekinoforsterker. Den virket ikke like dynamisk heller, med mye lavere dempingsfaktor, selv om jeg ikke vet om det var det viktigste her.
    Ja, jeg vil jo forvente at en såpass stor prisforskjell bunner ut i faktiske tekniske forskjeller i produktene. Så jeg vil ta det som en stor selvfølge at Crown var en betydelig bedre amp enn den vi så på fra QSC. Noe annet ville overraske meg!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fornjot Vis post
    Super byggetråd! Har fulgt med i det stille, men den siste posten gjorde at det dukket opp et spørsmål: Hva er grunnen til at du valgte treskruer i stedet for maskinskruer til diskkantelementet?
    Det går ikke med maskinskruer fordi to av sidene på elementet ender ut i topp og bunnplate. Kom ikke på dette selv da det ble bestilt skruer, og jeg har nå et lager med 5mm maskinskruer som kan brukes til andre ting...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Ja, jeg vil jo forvente at en såpass stor prisforskjell bunner ut i faktiske tekniske forskjeller i produktene. Så jeg vil ta det som en stor selvfølge at Crown var en betydelig bedre amp enn den vi så på fra QSC. Noe annet ville overraske meg!
    Til sitt bruk er nok QSC meget bra, det er ikke noe tvil om det. Synes lyden på kinoen vår vitner om det. Men det er jo med en annen serie, som sikkert er nøye tilpasset elementene.

Kan nevne at Crown DCI 8/600N har en ny og meget bra DSP, som er basert på ItechHD-serien. Den skal være like god eller bedre enn ItechHD. Det var utslagsgivende for vår del, selv om veiledende nypris nå er helt hinsides: Crown DCi8|600N forsterker m. BluLink 8 X 600W, 4, 8ohm/100V

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ferdig en av bassene også. Mye mindre jobb på disse, da det er ferdig pakning og elementene kan skrus inn med unbrakobolter. Måtte lakkere opp skiver som skal være under skruene, og vente på at disse hadde tørket sånn noenlunde.

Innlegging av ferdigpakning som fulgte med:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8297-jpg

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8298-jpg

Liker ikke helt disse klemmene til kablene, så jeg sikret kablene med en plaststroppe:
    Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8299-jpg

Boltene får først en vanlig sortlakkert skive, så ei stoppskive påmontert:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8300-jpg

Ferdig!

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8302-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8297-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8298-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8299-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8300-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8302-jpg  

27. Liker BEF har likt denne posten
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. MorJohan's "Prosjekt Hjemmekino" nærmer seg ferdig....
    By MorJohan in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 379
    Siste melding: 12-24-2014, 00:44
  2. Bygging av, Tangen AVdesign inConcert Miles.
    By BEF in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 364
    Siste melding: 05-15-2014, 13:44
  3. En laaaaang Tangen Miles byggetråd. "Bygging er i gang"
    By crimar in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 122
    Siste melding: 03-04-2014, 11:08
  4. Bygging og matching: InConcert Miles
    By zaibz in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 69
    Siste melding: 12-30-2011, 20:54
  5. Frankeeys hjemmekino. "Bygging pågår"