Bygging av "Big Miles" - Ferdig! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  62
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 213
    Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt smøremiddel på rustfrie skruer er sikkert ikke så dumt, problemet er at de river gjengene utrolig lett og da står du der, og med base i MDF så er det stor fare for at det er mer enn mutter og skrue som ryker til når det skal løses igjen.
    Da det er friksjons varme som lager problemet så bør du skru de sakte inn og heller prøve en ny skrue om det begynner å gå litt tregt.
    Hadde det vært meg så tror jeg faktisk jeg hadde vurdert å kjøpe en rensemutter og en gjengetapp i rett dimensjon og gått over alle gjenger før jeg begynte å montere.
    Vær i alle fall veldig nøye på at det ikke er noe rusk i gjengene før du begynner å skru.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Det er ikke akkurat lett å bestemme seg for forsterkere, nei. Skal man gå for billigforsterkere og ekstern DSP, eller dyrere forsterkere med innbygd DSP...
    Vi er jo to her i Kvinesdal som holder på med samme BigMiles prosjektet, og da har vi muligheter til å presse ned prisene litt. Må innrømme at det er Crown Itech HD serien som står øverst på ønskelista. Ellers er det Crown DCI-serien som frister. Vi har fått ett tilbud på disse fra Lydrommet og skal se om det er noe mer å hente her. Blir dette for dyrt blir det å bestille forsterkere uten DSP, og så foreløpig bruke MiniDSP.

Kikket litt på Hypex DLCP i går, og var igjennom en del blogger som omtaler dette. Virker som dette er selvbygging i stor grad, med krav til stor kompetanse ved innstilling og igangkjøring. Foreløpig er dette derfor helt uaktuelt. Da måtte jeg ha hatt noen lokalt som kunne ha vært med å få dette opp å gå. QSC har jeg også vurdert, og QSC PLD4.3 kan være et godt valg. Ser disse ligger på 1400-1500 USD, men man må ha to stk. Labgruppen blir for dyre, og kinakloner av disse tar jeg ikke sjansen på, selv om man kan ha flaks og få gode produkter...

Det dukket opp ett nytt tilbud i går på forsterkere fra . Har dere hørt om Dynacord? Skal være bra saker, bygget i Tyskland.Vi har fått tilbud på DSA-8805. Dette er 8 x 500W/4Ohm forsterker, vet ikke hvor bra den er, men regner nok med at den ikke når opp til Crown DCI. Ligger på nettet for 2600-3000 Euro, vi kan få den for Dkr 10.000 pr stk. Finnes også en på 4x500W, denne vil koste oss Dkr 7500,-. Synes ikke dette var så galt. Men dette er en forsterker uten DSP, og MiniDSP må påregnes her. Da er man nok over 20.000 i totalpris.
    Når det kommer til itech så ville jeg sett på ebay også. Om man kjøper brukt derfra er det mulighet for å spare mye penger. Mine itecher er kjøpt derfra og begge mine kostet mindre enn en stk ny fra lydrommet. Så om du Ikke er redd for å handle fra over bukta så ville jeg absolutt sett der.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip Vis post
    Litt smøremiddel på rustfrie skruer er sikkert ikke så dumt, problemet er at de river gjengene utrolig lett og da står du der, og med base i MDF så er det stor fare for at det er mer enn mutter og skrue som ryker til når det skal løses igjen.
    Da det er friksjons varme som lager problemet så bør du skru de sakte inn og heller prøve en ny skrue om det begynner å gå litt tregt.
    Hadde det vært meg så tror jeg faktisk jeg hadde vurdert å kjøpe en rensemutter og en gjengetapp i rett dimensjon og gått over alle gjenger før jeg begynte å montere.
    Vær i alle fall veldig nøye på at det ikke er noe rusk i gjengene før du begynner å skru.
    Islagsmutterne er av vanlig stål, ser det ut som. Vil det ha noe å bety? Kan sikkert få tak i gjengetapper for å være på den sikre side. Og hvis de sorte unbrakoskruene av stål skulle ankomme tidsnok vil jeg jo bruke dem.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt bedre når islagsmutterne ikke er rustfri men ville uansett skudd sakte og forsiktig.
    Ellers så kan du jo prøve noen av mutterne på noen av skruene før du monterer noe, går de lett da så burde det går greit når det skal monteres også.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer info om QSC:

Siden du skal ha 6 kanaler, ikke 8, er det mange amper som tillater at man kan hente ut mer effekt når man ikke bruker alle linjene.

F.eks. QSC PLD4.3 kan kjøres med følgende konfigurasjoner og kan da gi:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-pld43-png

Da går det an å kjøre 4 kanaler på en, 2 stk brokobler på den andre, eller 2+1 og 2+1. Kanskje da en PLD4.2 vil være nok? Den vil jo være billigere vil jeg tro.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfer er det plateforsterkere som er alternativet å ikke hypex moduler i rack kabinetter?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Crown CTS og DCI er relativt langt fra itech, ettersom det ikke engang er samme type konstruksjonsklasse på forsterkere. DCI er klasse D, men Itech er klasse I. Det kan fortsatt godt hende at den er like god som itech, men det ser ikke slik ut på spesifikasjonene. Men jeg har ikke hørt dem så skal ikke dømme. Er meget glad i Crown.
    DSP'en i de nye itechene er også veldig god og har bl.a mulighet for FIR filtre og lignende. Den gamle itechen har ikke FIR, men er fortsatt meget nøyaktig og får gjort alt det man trenger. Hvor mye bedre mener du den nye dsp'en er i forhold til den gamle baldrick? På hvilke områder? Har ikke fått testet en direkte sammenligning selv.
    Kjenner ikke til DCI såg bare at den skulle være arvtager etter CTS. CTS er klasse I på de større modellene og A/B tror jeg på de mindre, specs er relativt likt som iTech og ihht de som de har testet låter de svært, svært likt, bare med mindre effek. 8 kanals fåes også med DSP kort som er identisk med DSP som sitter i de gamle iTech. De nye DSPene som sitter i iTech HD fåes også som DSP kort til CTS men da kun til 2 kanals Lydmessig skal det være stor forskjell på iTech og iTech HD DSPen, men har ikke prøvd selv.

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Kikket litt på Hypex DLCP i går, og var igjennom en del blogger som omtaler dette. Virker som dette er selvbygging i stor grad, med krav til stor kompetanse ved innstilling og igangkjøring. Foreløpig er dette derfor helt uaktuelt. Da måtte jeg ha hatt noen lokalt som kunne ha vært med å få dette opp å gå. QSC har jeg også vurdert, og QSC PLD4.3 kan være et godt valg. Ser disse ligger på 1400-1500 USD, men man må ha to stk. Labgruppen blir for dyre, og kinakloner av disse tar jeg ikke sjansen på, selv om man kan ha flaks og få gode produkter...

Det dukket opp ett nytt tilbud i går på forsterkere fra . Har dere hørt om Dynacord? Skal være bra saker, bygget i Tyskland.Vi har fått tilbud på DSA-8805. Dette er 8 x 500W/4Ohm forsterker, vet ikke hvor bra den er, men regner nok med at den ikke når opp til Crown DCI. Ligger på nettet for 2600-3000 Euro, vi kan få den for Dkr 10.000 pr stk. Finnes også en på 4x500W, denne vil koste oss Dkr 7500,-. Synes ikke dette var så galt. Men dette er en forsterker uten DSP, og MiniDSP må påregnes her. Da er man nok over 20.000 i totalpris.
    Hypex DLCP sies å være helt knall og bedre enn MiniDSP, men som du sier så må det bygges selv om det vistnok skal være veldig kurrant.

Kjenner ikke til nyere Dynacord men i gamle dager var Dynacord knall bra.

Men.... du har jo overhodet ingen bruk for slike effekter som det er snakk om her, du vil klare deg med vesentlig mindre

Går du for ekstern DSP kan du vurdere mange andre altneriver, også hifi forsterkere da du ikke trenger slike effekter, f.eks. ATI er knallbra!

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    DSP'en i de nye itechene er også veldig god og har bl.a mulighet for FIR filtre og lignende. Den gamle itechen har ikke FIR, men er fortsatt meget nøyaktig og får gjort alt det man trenger.
    Litt OT, men hvordan brukes FIR filtre i forbindelse med lyd?

Altså poenget er: normalt forholder man seg til filtre med spesifikke funksjoner, LPF, HPF, PEQ, osv, og ikke til hvordan disse filtrene er realisert (IIR vs FIR). For å bruke FIR, da må man ha et program som regner ut filterkoeffesientene (slik man forsåvidt også må med IIR).

Eller gjør man andre ting i FIR som ikke er realisertbart i IIR? F.eks. romkorrigering?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers Vis post
    Hvorfer er det plateforsterkere som er alternativet å ikke hypex moduler i rack kabinetter?
    Kan du skaffe Hypex PSC2.700D modul, som rackmontert, flatt kabinett?? Trodde dette var en plateforsterker. Andre typer Hypexbyggesett er uaktuelt for meg. Jeg har verken tid eller kunnskap til å selv skaffe kabinetter, for så å montere hele innmaten selv. Virker som mye av det Hypex har er DIY, blir for komplisert for meg, desverre. Dessuten er DSPen litt mer kronglete, ved at den må lastes ned i forsterkeren hver gang det skal gjøres forandringer.
    Tar meget gjerne i mot tips hvis du kjenner noen som kan lage det jeg trenger!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det kan være lurt å ha litt ekstra krefter på lager når det gjelder ampene jeg lurer på nå. Til diskanter og mellomtoner har jeg hørt av flere at ca 500W kan være greit, selv om man antakelig bare har bruk for en brøkdel av dette. Headroom er vel satt høyt. Snakket med dem på Lydrommet, de anbefalte for eks 8x600W istedenfor 8x300W til diskant og mellomtone. Headroom var svaret vi fikk når valget var den største av disse.

Gargoyle på Sentralen bruker Vincentforsterkere og MiniDSP 4x10HD på sine BigMiles: "Slutsteg till diskant har jag Vincent's rörhybrider SP-T100, till mellanregister ett par av kanalerna på ett Vincent SAV-P200 och basarna drivs av ett par Vincent SP-991+".

Disse forsterkerne er jo langt unna PA-trinn når det kommer til krefter, men tydeligvis nok alikevel. Jeg har jo selv to stk Vincent SP-991 som jeg driver to Alcons ht. med nå, og det er plenty med krefter. Ulempen med slike forsterkere er at de brenner 500W kontinuerlig, uansett om man bruker dem eller ikke. Men godlyd har man...
    Sist endret av Hunsbedt; 12-22-2014 kl 00:26

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leikis lyd på hifisentralen er en slags "husbygger" av holton og hypex modulbaserte forsterkere

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FIR har mulighet for faselinære filtre. Altså ivareta en konstant gruppeforsinkelse ved forskjellige frekvenser. Dette opprettholder transientrespons på en helt annen måte. IIR er det samme som et passivt filter bortsett fra at det er mer fleksibelt

I romkorreksjon er dette spesielt bra som du nevner. Men ved delefrekvenser er det også stor fordel. Kan fort være derfor den nye dsp´en i itech er bedre enn den gamle. En annen enhet som bruker FIR på en god måte er deqx.
    Sist endret av thohaug; 12-22-2014 kl 15:29
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers Vis post
    Leikis lyd på hifisentralen er en slags "husbygger" av holton og hypex modulbaserte forsterkere
    Takker! Skal sjekke denne og se hvilke muligheter jeg har.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble ikke tid til så mye mer i går enn oppakking. Men for gøy testet jeg en rustfri unbrakobolt fra Biltema. Passet på at det var rein og fri for støv, men smurte den ikke. Trakk inn islagsmutteren sånn passe hardt, og skulle løsne igjen. Det var ikke lett, og verre og verre satt den fast. Fikk den til slutt løs med en lang sekskantnøkkel og ei rørtang. Bolten ble ødelagt i enden og skjev i tillegg. Ikke bra...

Tok en ny rustfri bolt og hadde bittelitt litiumfett på de nederste gjengene. Det gikk mye bedre. Nå løsnet den helt fint etter å ha trukket den hardt til, det er nok slik det må gjøres. Men disse boltene skal ikke brukes på bassene, det er sikkert. Jeg nå har fått ca halvparten av de sorte stålboltene (som jeg bestilte for over to uker siden) jeg skal ha fra Delespesialisten.no, det er mulig at pakken inneholder nok til bassene.

Nedenfor et bilde av ødelagt bolt. Helt ødelagt. Ved siden av en hel, smurt bolt, som akkurat har trukket inn islagsmutteren. Disse ser forresten bra ut, de har mye lengre "klør" en de jeg brukte sist fra Dynabel, så disse tror jeg sitter bra. Jeg skal i tillegg bruke en liten klatt Araldit på undersiden av islagsmutteren, og litt rundt kantene etterpå. Tror disse vil sitte veldig godt da.

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8216-jpg

Det er ca en mm mellom høyttalerkurva og forsenkinga i kassen. Det er derfor litt vanskelig å få ut elementene etter å ha prøvepassing og hulltaking. Brukte derfor to små maskinskruer med senkehode, to låsemuttere, og litt patentbånd. Nå er det en lett sak å få ut elementet, uten å snu kassen, bruke skrujern eller andre remedier, og dermed kanskje risikere å ødelegge noe...

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8217-jpg

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8213-jpg

Hvis jeg er heldig i kveld får jeg kanskje lov til å montere noen islagsmuttere i kveld. Kanskje, i denne travle juletid...
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8216-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8217-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8213-jpg  

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får starte opp som høyttaler produsent! Virkelig fint utført arbeid.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Du får starte opp som høyttaler produsent! Virkelig fint utført arbeid.
    Tusen takk, saar! Du er velkommen for en titt når høyttalerne er ferdige.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går virkelig tregt her om dagen. Fikk lurt meg ut i snekkerboden rett over ni, men kjenner at jeg ikke kan holde på slik som da jeg bygde kinoen, og gjerne holdt på til 1-2 tiden på natta. Dessuten stenger AVForum kl 00.15, så innlegg må være ferdige før det...

Vel, fikk satt inn islagsmuttere i to kasser i kveld. Balte litt med de første to, før jeg fant ut hvordan jeg skulle gjøre det. Og da gikk det fort. Her er fremgangsmåten min:

Først brukte jeg min nye patent for å løfte på plass elementet, og borret så opp alle åtte hullene med et 5mm bor. Ut med elementet, borret opp alle hullene til 7,5mm slik at islagsmutteren akkurat passer. Pusset forsiktig bort "borreslam":

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8218-jpg

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8219-jpg

Så tok jeg ei stor 4mm firkantskive av stål og kappet denne til og satte et hull i som vist på bildet under. Da fordeles nemlig trykket ved iskruing av islagsmutterne (klok av skade etter bare å ha brukt en liten skive her...):

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8220-jpg

Neste trinn er veldig viktig. Det går IKKE ann å bare trekke islagsmutteren inn. Da begynner den å rotere med en gang, og kan bare kastes. Jeg brukte ei god rørtang og klemte til slik at islagsmutteren gikk inn i MDF-plata noen millimeter:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8221-jpg

Men OBS: Før dette hadde blandet jeg gammel god blå Araldit...

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8224-jpg

...og hadde på rundt klørne og sidene som ligger mot MDF:

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8223-jpg

Så er det bare å trekke til helt til det stopper. Og det blir ingen skader på den nedfreste, litt mykere innfellingskanten.

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8222-jpg

Og de nye stålboltene virket veldig bra. Hadde på litt Litiumfett her også slik at evt lim ikke setter seg så lett i gjengene på islagsmutterne. Det er ørsmå mengder som skal til.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8218-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8219-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8220-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8221-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8224-jpg  

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8223-jpg   Bygging av "Big Miles" - Ferdig!-img_8222-jpg  

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette.

Må bare si at den mellomtonen ser bare helt rå ut

Jeg valgte å borre hullene store nok til at jeg akkurat klarte å få islagsmutterne trukket inn i veden, og med nok spenn slik at de sitter fast.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg prøvde dette på min kasse når jeg bygget. jeg hadde sett på Steve Meade på youtube når han bygger sine supertårn, men fikk det ikke til på samme måten som han gjorde det i det heletatt

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. MorJohan's "Prosjekt Hjemmekino" nærmer seg ferdig....
    By MorJohan in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 379
    Siste melding: 12-24-2014, 00:44
  2. Bygging av, Tangen AVdesign inConcert Miles.
    By BEF in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 364
    Siste melding: 05-15-2014, 13:44
  3. En laaaaang Tangen Miles byggetråd. "Bygging er i gang"
    By crimar in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 122
    Siste melding: 03-04-2014, 11:08
  4. Bygging og matching: InConcert Miles
    By zaibz in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 69
    Siste melding: 12-30-2011, 20:54
  5. Frankeeys hjemmekino. "Bygging pågår"