Hjelp! Valg av subelementer!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Valg av subelementer!

Hei! Prøvde min lykke på Hifisentralen, men der var det laber stemning, har fakta talt ikke vært inne her etter "oppdateringen" omtrent så håper på svar her!

Jeg sitter inne med et par Mackie 1521 samt to andre valg av topper som jeg kan bruke.
    Jeg har lenge før utleiedelen startet hatt Dynabel Pa1880 og føler egentlig at de ble litt for tamme, følte det ble servert mye kraft, men fikk lite igjen. Har godt med kraft til de eventuelle subene jeg skal bygge, men trenger hjelp til valg av hvilke! Om jeg skal gå for 4 litt billigere 18", 2 litt dyrere, eller 15".

De må selvsagt tåle en del, være innenfor budsjettet som er 6-7tusen og kunne passe i litt mindre kabinetter samtidig som det spiller bra(pga vekt)..

Har vært inne på alt mulig av forum i forsøk på å finne ut hva slags kasse jeg kan bygge, generell bassrefleks eller hornladede kasser. Jeg er åpen for det meste for og oppnå best mulig lyd og mest mulig!

Har sett på PD.186, Eminence Sigma, Eminence Kilomax, Fane elementer (som jeg har i to av toppene mine, de får mye skryt, men aldri prøvd 18") og noen av P.Audio sine større serier.

Hadde satt utrolig pris på om noen kunne delt erfaringer og eventuelt hjulpet med et par tips og triks.

Mvh Glenn Oskar!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glennooo Vis post
    Har sett på PD.186, Eminence Sigma, Eminence Kilomax, Fane elementer (som jeg har i to av toppene mine, de får mye skryt, men aldri prøvd 18") og noen av P.Audio sine større serier.

Hadde satt utrolig pris på om noen kunne delt erfaringer og eventuelt hjulpet med et par tips og triks.

Mvh Glenn Oskar!
    Ville kjørt på med så mange pd186 du har råd til! ekstreme basselementer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er akkurat i ferd med å lage meg passive bassmoduler.
    Subber har jeg fra før så dette er tiltenkt å bli som en 2veis SUB/Bass løsning koblet på LFE out i Receiver.

Jeg har også sett litt på PD.186 elementene men har heller valgt Beyma 18P1200Nd pga høyere xmax og tilgjengelighet.

Simuleringer kan du finne i tråden min: http://avforum.no/forum/showthread.p...r-dette-bra-ut

Hvordan de vil låte kan jeg ikke svare på, men har leste mye positivt om Beyma og vet at mange er fornøyde.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!

Jeg har desverre allerede valgt meg ut to av disse: http://www.p-audio.co.uk/products/P-...oice_Coil.html

Tenkte jeg kunne prøve dem først, bygge noen greie kasser som jeg eventuelt kunne brukt på PD.186 om jeg ikke skulle være fornøyd.
    Grunnen til jeg valget p.audio elementene igjen er pga jeg har har samme serie bare i 15" som spiller utrolig bra sammen med et par Altec Lansing horn i kjellerstua!

Det eneste jeg grubler litt på nå er om jeg skal benytte meg av målene winISD har gitt meg eller Bassbox pro 6 har gitt meg.

Endte ut på en hylleport på 8,5cm, 55 bred og 50 dyp. Da er en kasse på 190internal og 222 liter total avstemt til 34.32hz.

Dette vises vel og merke i Bassbox, mens i winISD viser det noe helt annet. Noen som kan svare på hvilket jeg burde stole på?

Mvh Glenn oskar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace Vis post
    Jeg er akkurat i ferd med å lage meg passive bassmoduler.
    Subber har jeg fra før så dette er tiltenkt å bli som en 2veis SUB/Bass løsning koblet på LFE out i Receiver.

Jeg har også sett litt på PD.186 elementene men har heller valgt Beyma 18P1200Nd pga høyere xmax og tilgjengelighet.

Simuleringer kan du finne i tråden min: http://avforum.no/forum/showthread.p...r-dette-bra-ut

Hvordan de vil låte kan jeg ikke svare på, men har leste mye positivt om Beyma og vet at mange er fornøyde.

Det var fryktelig dumt at jeg ikke hadde litt ro i raua, for de 18P1200Nd elementene så veldig spennende ut, og etter andre og dømme så spiller dem pent i mindre kasser også... Det var da som......

Lignende tråder

1. Svar: 62
    Siste melding: 03-18-2010, 14:25
  2. Hjelp til valg av tv!
    By Olan in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 12-31-2008, 10:48
  3. Hjelp til kopling av forsterker og hjelp til valg av reciever!
    By Munty in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 11-14-2008, 13:11
  4. hjelp med valg av tv
    By mariusberg89 in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 08-04-2007, 15:15
  5. HJELP! Trenger hjelp til valg av receiver!
    By haunik in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 03-13-2006, 19:38

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •