Et lite tips.... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De som lever et aktivt liv kan jo bruke skibrenneren. Det er jo ikke så femi. Da kan man jo stå i garasjen. 8)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På kjøkkenet kan man lære seg å sjonglere med kniver. Tror jammen jeg må skaffe et skikkelig sverd snart jo.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlendby
    De som lever et aktivt liv kan jo bruke skibrenneren. Det er jo ikke så femi. Da kan man jo stå i garasjen. 8)
    Tro meg: Creme Brulèe-brenning er macho. Jeg synes det er en god idé å gjøre brenningen slik at gjestene kan se det. 8)

For øvrig kan man jo smake litt på ordet "krympestrømper"... Ikke så mandig akkurat.

Har for øvrig tittet litt på brennerne på Biltema etc. Er dere sikre på at de rett og slett ikke blir FOR varme? 1200 grader og oppover er jo ikke akkurat leketempereturer... Varmluftpistol er ikke SÅ dyrt, heller: På Clas Ohlson har de en helt ned under 60 kroner.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="roffe"]
    Sitat Opprinnelig postet av erlendby
    Har for øvrig tittet litt på brennerne på Biltema etc. Er dere sikre på at de rett og slett ikke blir FOR varme? 1200 grader og oppover er jo ikke akkurat leketempereturer... Varmluftpistol er ikke SÅ dyrt, heller: På Clas Ohlson har de en helt ned under 60 kroner.
    Nøkkelordet er 'avstand'. Man trenger ikke holde ledningen helt opp i nozle/snute på brenneren. Det er der det er 1200'C, på 20cm avstand er det mer kontrollerbare temperaturer. Det greie med små butanbrennere er at de kan settes på bordet mens en snurrer på ledningen i passe (!!!) avstand. Annen ting er at de er mye mer håndterlige da de er mindre, lettere, har bedre presisjon* og ikke har ledning (i forhold til varmluftpistol). Største ulempen er at de lett kan sette fyr på ledningsisolasjon/krympestrømpe samt at Murphy's lov tilsier at de er tomme for brennstoff når du trenger den mest.

* Varmluftspistoler har stort sett større åpning og jeg har vært borti at uønskede partier også blir oppvarmet.

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe: Er enig i at brenning av creme brulèe ikke er femi. Godt er det også! Jeg har ikke noe imot kjøkkenet, men det virker som noen andre her sliter litt med det rommet....

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen ting er som hjemmebrente kabler.
    Det beste alternarivet er vel blande seg en akkurat passe sterk karsk, tenne på på toppen, krympe kabeln og blåse ut flammen før du brenner opp all spriten. Jeg tror ikke denne flammen har like høy temmeratur som flammen fra en gassbrenner (og det kan jo være en fordel), men det er jo selvsagt en del andre faremomenter....... :roll:
    Det er ihvertfall macho

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •