Hypex UCD400 6 kanaler - Til salgs - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor mye kjøling har du på modulene?

Fikk gang på den første nå, og etter et par minutter var aluminiumsprofilen jeg bruker til kjøling såpass varm at jeg ikke klarte å holde på den mer enn et par sekunder. Da skrudde jeg av.

Men det spiller! Å himmel så det spiller! :-) Først og fremst toppen som virker mye mer "ordentlig". Det kan også svært godt være både placebo og nivåforskjeller som gjør at det høres såpass bra ut, samt mestringsfølelse og slike ting. Men det lover godt! Må bare finne en annen kjøleløsning....

Hvor varme blir slike moduler vanligvis?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult prosjekt
    Jeg har et 4 kanals Hypex-trinn i et kabinett på 34x30x10 cm , og jeg er overrasket over hvor mye varme disse utvikler egentlig.
    Det er 2 400w kanaler og 2 200w kanaler i dette kabinettet , og det er ubehagelig å holde hånden lenge oppå - og det spiller ingen rolle om det bare står på eller om man spiller så øra flagrer..
    Nå står dette inni TV-benken hos meg , men det er bra med luft rundt , og delvis åpent foran og bak.

I sammenligning så har jeg et 5 x 100w Rotel-trinn som er så vidt man kan kjenne lunken fra.

Men bra spiller det uten tvil - til den prisen er nok ikke mange som kan måle vil jeg påstå , selv om jeg må si at min MC-352 er enda råere , og mer moro å dra på med. Men når man ser på prisforskjellen så skulle det bare mangle
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du montert modulene til kabinett/kjøling?

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker MYE mer kjøling (Dual mono UCD400HG), enda blir den god å lunken, se bilde.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Hypex UCD400 6 kanaler - Til salgs-inni-dual-mono-ucd400hg-smps400-002-jpg  

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier Vis post
    Hvordan har du montert modulene til kabinett/kjøling?
    Det er ikke jeg som har montert disse , men dem står montert på høykant ut på siden i kabinettet .
    Men det virker som det er selve strømforsyningen som utvikler mest varme , og dem er jo plassert liggende på "bunnen" i kabinettet.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med CPU-kjølere og åpen boks stabiliserer temperaturen seg på ca 44-47 grader. Satser på det er kaldt nok til at greiene overlever. Må bare finne en måte å få montert greiene på nå.

Har laget to til nå, så nå har jeg i alle fall stereolyd. :-) Ikke satt opp noenting annet enn deling, får la det gå seg til litt og begynne prosessen etter hvert. Det låter bra så langt i alle fall. Mye mer overtoner og mye bedre topp enn før. Merker det spesielt på cymbaler og slikt, det høres mye mer ekte ut enn før.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye kjøling har du på modulene?

Fikk gang på den første nå, og etter et par minutter var aluminiumsprofilen jeg bruker til kjøling såpass varm at jeg ikke klarte å holde på den mer enn et par sekunder. Da skrudde jeg av.

Men det spiller! Å himmel så det spiller! :-) Først og fremst toppen som virker mye mer "ordentlig". Det kan også svært godt være både placebo og nivåforskjeller som gjør at det høres såpass bra ut, samt mestringsfølelse og slike ting. Men det lover godt! Må bare finne en annen kjøleløsning....

Hvor varme blir slike moduler vanligvis?

Jeg vet ikke hvor mye køling det er i mine. Fikk de ferdig laget i kabinett.
    Det fungerer svært bra her også, så det kan jo virke som at det ikke har så veldig stor betydning.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hypex UCD400 6 kanaler - Til salgs-1503623_229734370531384_1604439704_n-jpg
    Bare fint med mye kjøling! disse ribbene skal egentlig være dobbelt så tykke, med tre ganger mindre profiler og ikke halvparten så høye, lagde disse med hull i midten anne hvert bortover :-)

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kikke fort gjennom bildene men tviler på at jeg finner, Termograferte 400HG HxR mener de var høyeste målte rundt 80-90 grader når friluft og kjølt på aluminiumsplate uten kjølepasta... De hadde høyere temperatur når lav effekt ut en når de gav høy effekt ut. Har sikkert noe med pulsmodifikasjonen å gjøre.
    Arbeidstemperatur er jo normalt, men klasse D trenger ikke arbeidstemperatur, alt av varme er bare overflødig og påvirker levetid.

(Har div komponenter til Hyp. HG om noen vil kjøpe billig, trafo, soft-start, HG 40.000nF likeretter, kabling)

Morsom kapsling atledreier
    Sålenge det ikke skal stå til display så er det jo bar eå sette det bak noe, impuls for standby finner du ut mange snedige løsninger på. trenger ikke stå på hele tiden.
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tak i en stabel med CPU-kjølere nå. Fått dem festet skikkelig og med bittelitt kjølepasta (nok) stabiliserer temperaturen i kjøleribbene seg på rundt 50 grader, litt høyere i tomgang, litt lavere med litt pådrag. Det er passiv kjøling uten lokk på boksen. Har viftene også, men hvis 50C er grei nok temp så tror jeg jeg lar være.

har fått gang på alle tre forsterkerne nå, og det virker å låte veldig bra. En ulempe med mer topp er at DSP-støyen kommer mye bedre fram, samtidig som det er vifteløst og dermed mye lavere støygulv i rommet så er det fremtredende sus på tomgang. Men ikke mer enn at det får være. Er ikke stille i rommet uansett. :-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare kjøpe et kabinett fra VT4C.com? Koster jo ingen ting? å du får plass til alle 6 kanalene i en? å fester de på store kjøleribber??

Er jo å en mulighet å gå får slike? http://www.ebay.com/itm/2107-Full-Al...item1c28edb327 To kanaler i vær.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi jeg ikke visste om VT4C.com?

Takk for tipset, skal sjekke ut!

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi jeg ikke visste om VT4C.com?

Takk for tipset, skal sjekke ut!
    Ville ha sedd på det som heite AR998B. Har selv en stabel med AR998XL stående og de er digre :P Logoene skal visst kunne vaskes av med 99% alkohol, iføllge selger.
    Hypex UCD400 6 kanaler - Til salgs-2013-11-17-23-35-17-jpg
    Sist endret av jørgensolvik; 01-25-2014 kl 16:53

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tak i en stabel med CPU-kjølere nå. Fått dem festet skikkelig og med bittelitt kjølepasta (nok) stabiliserer temperaturen i kjøleribbene seg på rundt 50 grader, litt høyere i tomgang, litt lavere med litt pådrag. Det er passiv kjøling uten lokk på boksen. Har viftene også, men hvis 50C er grei nok temp så tror jeg jeg lar være.

har fått gang på alle tre forsterkerne nå, og det virker å låte veldig bra. En ulempe med mer topp er at DSP-støyen kommer mye bedre fram, samtidig som det er vifteløst og dermed mye lavere støygulv i rommet så er det fremtredende sus på tomgang. Men ikke mer enn at det får være. Er ikke stille i rommet uansett. :-)
    Hvordan fungerer det med digital volumkontroll på slike effektive høyttalere? Er det mye sus?

Har du vurdert å senke gain på Hypex-ene? Ved å fjerne en motstand får du gain fra 26db ned til 13db. Jeg har tenkt å gjøre det neste gang jeg får ånden over meg, da 13db er nok for mitt bruk på Orion-ene, og de er jo langt mindre effektive enn Miles-en. Hypotesen er at jeg da får senket en susing som jeg hører når rommet er helt stille så mye at det ikke er hørbart i det hele tatt. Har også lurt på om det er lurt å ha såpass høy gain inn i effektive høyttalere med kun digital volumkontroll og dsp foran - en "glitch" vil jo kunne sende 0dbFS signaler rett i Hypex-ene og enten skremme vettet av alle i rommet eller i verste fall forårsake hørselsskade.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye sus, ja. Har kjøpt og satt på 15dB dempeledd som gjør suset såvidt hørbart. Ulempen er at jeg slipper opp for headroom på inngangen på DSP nå.... :-(

Får eksperimentere litt og se.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er nå til salgs om noen skulle ha lyst på prosjekt eller ferdigbygg. De er ikke pene, men de funker som juling.

17. Liker Torolan har likt denne posten
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Høytallere for Hypex Ucd400
    By Arne1992 in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 12-28-2012, 00:59
  2. Hypex UCD400/SMPS400 - kabling
    By mbst in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 14
    Siste melding: 12-20-2012, 22:36
  3. Trenger noen råd til bygging av hypex UcD400
    By AMelbye in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 15
    Siste melding: 10-06-2008, 00:31
  4. Harman Kardon DPR2005 7-kanaler...kan jeg bruke to kanaler til stereo?
    By mr.Jenssen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 08-15-2008, 22:53
  5. Svar: 19
    Siste melding: 10-03-2006, 10:30

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •