Spraying / lakkering av ombygd tab tension lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spraying / lakkering av ombygd tab tension lerret

Litt om prosjektet: Lerretet var kassert av forhandler i Bergen. Dermed sto jeg fritt fram til å gjøre om et vanlig motorisert lerret med defekter i form av bølger til et tab tension lerret. Jeg valgte å skjære til "tabsene" på hver side slik at de kunne brettes og limes. Dermed skar jeg vekk noen av bølgene samt fikk strekk i lerretet som reduserte bølgene enda litt.

Neste steg var sort maskering av "carbon black akryl maling" som ble sprayet på med HVLP. Deretter blandet jeg en sølv og perlemor mix med fargepigmenter som viste seg å gi for skarpe hvitfarger samt dårlig snortnivå.

Spraying / lakkering av ombygd tab tension lerret-photo-17-04-54-02-10-12-jpg Spraying / lakkering av ombygd tab tension lerret-photo-16-04-13-08-11-07-jpg Spraying / lakkering av ombygd tab tension lerret-photo-17-04-13-12-26-26-jpg

Siste bildet viser en del bølger på lerretet. Disse har blitt redusert over tid og legges ikke merke til når jeg ser film.

Spennende prosjekt men anbefales ikke for vanlig lerret ettersom stoffet er veldig statisk og strekkes lite. Men skulle du finne et lerret til overs, hvorfor ikke...
    Sist endret av regnep; 02-28-2014 kl 23:18

Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så til respraying. Først må alt som ikke skal lakkeres maskeres opp i mente fordi HVLP blåser en del. Bruker en grønn tape "frog tape" til å avgrense området som skal fornyes. Denne tapen reagerer med lakken og forsegler kanten slik at ingenting blør inn på den sorte maskeringen.

Spraying / lakkering av ombygd tab tension lerret-photo-26-09-13-13-43-13-jpg

Planen er å benytte "black widow ultra" lakken laget av Jotun lady pure colour blandet med Auto-Air aluminium. Det var alt for i dag, håper på å få sprayet i morgen.
    Sist endret av regnep; 02-28-2014 kl 23:18

Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite skjær i sjøen da aluminiumen dukket opp i posten. Den er av gammel formel og trenger en "bermuda beige" blanding som jeg var redd for at Jotun ikke kunne fremstille. Men her var det ingen grunn til bekymring. Jotun hadde fargekoden i biblioteket sitt og fikk frem rette blandingen. Blandet så i aluminium og sprayet i vei.

Her er etter første strøk:
    Spraying / lakkering av ombygd tab tension lerret-photo-27-09-13-10-34-11-jpg

Og her det ferdig produktet etter tre strøk:
    Spraying / lakkering av ombygd tab tension lerret-photo-27-09-13-13-29-49-jpg

Må si meg veldig fornøyd med resultatet. La også merke til at nesten alt av bølger var blitt borte. Det er ingen hotspoting og ingen forstyrrende artefakter i de lyse scenene.
    Sist endret av regnep; 02-28-2014 kl 23:19

Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å komme med en liten oppdatering. Er strålende fornøyd med Black Widow og kjører Epson EH-TW3600 på eco cinema på 100". Her er et par bilder tatt med iphone. Bemerker også at ganglyset også er tent. Min datter koser seg med Barbie så fargene er litt "gøye".

Spraying / lakkering av ombygd tab tension lerret-photo-27-02-14-14-15-25-jpg

Spraying / lakkering av ombygd tab tension lerret-photo-27-02-14-14-15-34-jpg

Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det oppgraderingstid og lerretet byttes ut med 110-120" fast lerret på vegg. Har lagt tab tension lerretet ut for salg på finn for 2990,-. Dette er selvfølgelig en prutbar pris men jeg mener kvalitet i bildet og antall arbeidstimer gjenspeiles i prisen. Finnkode 47046923.

Ellers ligger lerretet også her på AVTorget.

(Om ovennevnte strider imot forumets regler beklager jeg dette på forhånd og er klar for korrigering om nødvendig)

Lignende tråder

1. Høtaller bak Tab tension lerret?
    By anders260 in forum Lerret
    Svar: 1
    Siste melding: 05-13-2012, 22:35
  2. Høyttaler bak Tab tension lerret?
    By anders260 in forum Lerret
    Svar: 1
    Siste melding: 05-13-2012, 21:55
  3. Anbefalinger TAB-Tension lerret
    By MegMorten in forum Lerret
    Svar: 0