DLS Nordica 12 - subwoofer til bil!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Audun_W sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DLS Nordica 12 - subwoofer til bil!

Tenkte bare å legge ut en liten info om en enkel subwoofer jeg bygde til bilen min.

Elementet er DLS Nordica 12 - en av de råeste HiFi-bassene du får til bil!

Kassa er bygget i 22 mm MDF, med ekstra 12 mm MDF på baffel.

Vedlagt er bilder.

Prøvde meg med lamellkjeks denne gang - konklusjon: fullstendig bortkastet!

Forborret, forsenket og klar til montering:

Fast forward til ferdig montert kasse:

Dobbel baffel for innfelt montering, uten at det går utover styrken i kasse:

Rundet av alle hjørner med 5 mm avrundingsfres og sparklet alle hull:

Trekking av kasse, "kryss" for å skjøte endene på stoffet:

Ferdig trekt, Speakon kontakt montert 5 mm forsenket i side:

Closeup på Speakon. 4 x 2,5 mm høyttalerkabel trukket med kabelstrømpe fra www.xtreme-cable.no.

Speakon-kontakt forseglet med lim på innsiden for 100% tetting:

Dempet ca 70%:

Ferdig resultat med elementet montert:

Dette elementet er helt utrolig rått, og spiller bedre enn noe annet element jeg noen gang har hatt!

Edit: rettet bildelink

Newcomer S.Fredrikstad sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette ble jo en rå subwoofer! kjedelig at INGEN andre her på forumet har giddet og gi noen tilbakemelding, blir ikke så kjekt og legge ut noe da...
    sku gjerne hørt hvordan denne dingsen spiller... flotte bilder!

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S.Fredrikstad
    dette ble jo en rå subwoofer! kjedelig at INGEN andre her på forumet har giddet og gi noen tilbakemelding, blir ikke så kjekt og legge ut noe da...
    Takk for det!

Spiller som bare det - dette er definitivt den beste 12" til bil jeg har hørt!!

DLS Nordica brukes jo i flere av bilene som er i Europatoppen innen SQ-konkurranser, så det er flere som mener det samme..

Enig i at det er kjedelig å legge ut ting uten at noen kommenterer, men det blir kanskje sånn når man legger ut alle bildene i ei blekke. Blir liksom ikke en byggelogg da.. Mer en slags oppsummering.. Hehe.. Er ikke verdens beste til å legge igjen kommentarer selv, så jeg bærer ikke nag..

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefin sub! Og veldig bra bilder, som gjør det morsomt og interessant å følge byggeprosessen. Jeg lurte på hva du har trukket den i, og hvilket lim du brukte til dette?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S.Fredrikstad
    Du har helt rett! Jeg har vært innom og sett på denne flere ganger og liker virkelig konstruksjonen. Enkel og velbygd

Audun: Helt tydelig ikke første gang du har jobbet med kasseteppe, eventuelt er du polstret bak med gullhår - mine første forsøk så definitivt ikke sånn ut

To av bildene er forresten identiske. Hvorfor følte du kjeksene var overflødige?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Kjempefin sub! Og veldig bra bilder, som gjør det morsomt og interessant å følge byggeprosessen. Jeg lurte på hva du har trukket den i, og hvilket lim du brukte til dette?
    Takk for det!

Har brukt DLS stoff, og spraylim fra Biltema. Har prøvd MANGE forskjellige spraylim, og Biltema sitt er faktisk et av de beste.. Også koster det en brøkdel av de andre..

DLS-stoffet er veldig robust og tøyelig. En stor fordel når man skal trekke ting som ikke er rette flater, men litt upraktisk på helt rette kasser - sånn som denne - da stoffet strekker seg litt og blir "for stort"..

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av epifant
    Du har helt rett! Jeg har vært innom og sett på denne flere ganger og liker virkelig konstruksjonen. Enkel og velbygd

Audun: Helt tydelig ikke første gang du har jobbet med kasseteppe, eventuelt er du polstret bak med gullhår - mine første forsøk så definitivt ikke sånn ut

To av bildene er forresten identiske. Hvorfor følte du kjeksene var overflødige?
    Har rettet på bildet nå, skal være første bilde av trekkinga..

Har blitt endel titalls kasser opp igjennom åra, mine første så ikke akkurat sånn ut de heller..

Kjeksene er rett og slett ikke nøyaktige nok, så de gjør ikke den nytta jeg hadde håpet de skulle gjøre.. Forborringa av skruene er faktisk mer nøyaktig.. Nå gjorde jeg begge deler, men kunne fint spart meg for kjeksen..

Kassa ble laget så enkel fordi den står i en firmabil, og jeg er avhengig av å kunne ta den ut av bilen dersom jeg trenger plassen.. Da så jeg ingen grunn til å begynne med skråvegger og vinkler..

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av epifant
    Her er et annet prosjekt jeg hadde for et par år siden..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •