Ønsker tips ang ny Diy Sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker tips ang ny Diy Sub

har ca 150 visninger på tråden min i "Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?" delen av forumet siden jeg la ut spørsmål ang dette, men ikke et eneste svar!

så da prøver jeg hær!

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ps-onskes.html

Posten er som følger:

Jeg tenker litt på hva slags sub jeg skal bygge når høsten kommer.

Det jeg vil ha er:
    -Bra dypbass, med god respons ned mot 15 ish Hz
    -18" element
    -Kasse på +/- 100-120 liter
    -Helst bassrefleks, men tett kasse og Eq kan gå til nød
    -Lyd kvalitet og ikke kvantiet i første rekke

De elementene jeg har sett på er:
    -Dayton Rs460 Dayton Audio RSS460HO-4 18" Reference HO Subwoofer 4 ohm 295-472

Fordeler og bakdeler som jeg ser det
    -liten slaglengde, kan bli litt veik?
    +skal visstnok fungere bra i små kasser
    +Ser penest ut av disse 3
    +Lav pris

-Stereo Integrity HT 18 Stereo Integrity | HT Subwoofers

+bra slaglengde
    -ser ikke særlig pent ut
    -lav effekt (600w)
    +Lav Fs (17hz)
    +Lav pris

-TC sounds LMS- Ultra 18 TC Sounds LMS Ultra 5400 18" DVC Subwoofer 293-666

+Meget Pent element
    +Sinsyk slaglengde :P
    +Høy effekt
    +Skal visstnok låte meget bra, men ikke hørt disse selv.
    -HØY pris
    -Tungdrevet?

Innspill, tips på flere kanditater?

om noen gidder å simulere noen elementer i kasse nogenlunde det jeg beskrev i toppen av innlegget så hadde jeg blitt glad. har winISD selv men får ut litt snedige grafer av og til, og har ikke tenkt å "satse" på at det blir bra.

Jeg holder for øvrig en knapp på TC sounds, litt pga jeg altid har hatt lyst på en Tc sounds sub. og litt fordi jeg leser nesten utelukkende gode ord om disse.

Dette skal forresten erstatte mine 2 peerless 15" subber, og det er langt ifra umulig at det blir 2 eller flere av den / de nye å Drivkrafta kan være 1 / 2 stykk Adyton SP400, eller 1 stk Adyton XP3 (Adyton XP3 yter 2x350W @ 8 ohm, 2x540W @ 4 ohm, 2x1000W @ 2 ohm.) Eller 1 stk Adyton P1. alt etter hva som passer best når valget av element er klart.
    Stue stereo`en:

DIY Dayton RS/RSS fronter - DIY TC sounds LMS ultra 18" (blir 2 stk) - 2x Adyton SP400 - 2x Adyton XP3 - Onkyo 805

Byggetråden: http://avforum.no/forum/showthread.p...-Dayton-rss-rs

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tolker ditt innlegg dithen at du ønsker bassreflekskasse på 100-120L. Det tror jeg neppe går særlig bra med en 18" og lav tuning (@15Hz). Porten(e) blir så lange at du ikke får plass til dem inne i kassen på fornuftig måte. Så da må det nesten bli lukket kasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Jeg tolker ditt innlegg dithen at du ønsker bassreflekskasse på 100-120L. Det tror jeg neppe går særlig bra med en 18" og lav tuning (@15Hz). Porten(e) blir så lange at du ikke får plass til dem inne i kassen på fornuftig måte. Så da må det nesten bli lukket kasse.
    Den trenger ikke å være tunet helt ned i 15 hz, men så lavt som praktisk mulig. jeg er også litt fleksibel på volum, men vil ikke ha et 200L beist :P

Det jeg har sett rundt om er at TC sounds LMS ultra skal være rimelig alt-etende når det kommer til kasser og er optimert får små kasser. den skal også fungere bra i midre tette kasser, men så var det prislappen da :neutral:

Men vil gjerne ha tips på andre elementer evnt kasseforslag som fungerer bra med noen av de elementene jeg har nevnt
    Stue stereo`en:

DIY Dayton RS/RSS fronter - DIY TC sounds LMS ultra 18" (blir 2 stk) - 2x Adyton SP400 - 2x Adyton XP3 - Onkyo 805

Newcomer Okv sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Det Sorte Fastland/Ålesund
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 18" og så lite kabinett (<200l er forholdsvis "lite" i denne sammenhengen) så blir det vanskelig å få til godt resultat med bassrefleks, men det går jo an å lage en lukket box, og drive den med nok effekt og bruke eq.

Det er to årsaker til at 200l blir lite; elementet vil ikke passe i så liten kasse, og porten blir for liten.
    Jeg har forklart litt rundt dette i en artikkel jeg har skrevet, kort fortalt så blir lufthastigheten i porten for stor, eller porten blir for lang.

Når det gjelder maxeffekt for subwooferdrivere så begrenses dette stort sett av slaglengden i kombinasjon med kabinettkonstruksjonen, og xmax nås som regel lenge før det blir for varmt.

Om du kjøper et par gode drivere, lager kasser, og resultatet blir under forventnig, så er det kanskje ikke noen stor krise, da går det jo an å lage nye kabinetter med annet prinsipp eller annen tuning.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Med 18 og så lite kabinett (<200l er forholdsvis "lite" i denne sammenhengen) så blir det vanskelig å få til godt resultat med bassrefleks, men det går jo an å lage en lukket box, og drive den med nok effekt og bruke eq.

Det er to årsaker til at 200l blir lite; elementet vil ikke passe i så liten kasse, og porten blir for liten.
    Jeg har forklart litt rundt dette i en artikkel jeg har skrevet, kort fortalt så blir lufthastigheten i porten for stor, eller porten blir for lang. "

som jeg skreiv i første innlegg så er jeg klar over utfordringene og derfor åpen får å bruke lukket kasse og eq

"Når det gjelder maxeffekt for subwooferdrivere så begrenses dette stort sett av slaglengden i kombinasjon med kabinettkonstruksjonen, og xmax nås som regel lenge før det blir for varmt. "

ikke bekymret får å gi de får mye effekt, men heller at jeg har får lite :P

"Om du kjøper et par gode drivere, lager kasser, og resultatet blir under forventnig, så er det kanskje ikke noen stor krise, da går det jo an å lage nye kabinetter med annet prinsipp eller annen tuning."

Håper jeg slipper å lage flere kasser! jeg har ingen planer om å bygge ei firkanta enkel kasse, de skal bygges i samme still som frontene jeg byggde får et par pr siden:

http://avforum.no/forum/diy-do-yours...on-rss-rs.html

har kikka litt på kassemål og jeg kan strekke meg til 64 dybde, 50 bredde og 75 høyde. trekker man fra 20mm på alle vegger og 40 på frontplata så blir volumet 195 liter, minus avstivinger. kanskje 185 liter..? minus element..

så da havner man vel på ca 175-180 liter inndre volum. så om dere har noen formeninger hva jeg kan få til med 175 liter og en 18" (dere velger "fritt" innen elementer, så lenge det gir det jeg ønsker i første innlegg)

men finnes det et element som takler mindre kasse så blir jeg ikke lei meg :P
    Stue stereo`en:

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AHaugen
    ...men finnes det et element som takler mindre kasse så blir jeg ikke lei meg :P
    Tror det må et par avklaringer til her, slik at dette med portlengde gir mening.

Først og fremst: Portstørrelse/lengde har bare delvis noe med element å gjøre. I ugagnspunktet er det kassens tuningsfrekvens som bestemmes med valgt portstørrelse/lengde. Så om man skifter ut elementet i en kasse tunet til 20Hz med et annet element, så har man fortsatt 20Hz tuning uavhengig av egenskapene til det nye elementet.

En annen ting å tenke på; er at lengden på refleksrøret bestemmes av portstørrelsen (heretter: areal), kassevolum (Vb) og tuningfrekvens (Fb):

- Økes arealet på port, må lengden også økes tilsvarende. D.v.s at hvis areal dobles. dobles også lengden på porter. Har man lite areal, så får man kort port/rør. Men så kommer clouet:

Jo mere luft som skal flyttes, jo større bør portareal være for å unngå blåselyder og kompressjon. Siden du ønsker å bruke element med stor slaglengde, så bør portarealet være tilsvarende stort for å få utnyttet kapasiteten i elementet. Dermed blir lengden på portene også tilsvarende lang.

Uten å legge ut i vide og brede om temaet, så mener jeg bestemmt at bassrefleks med den kassen og de elementene du beskriver ikke vil være optimal løsning, eller gi optimal utnyttelse av elementenes kapasitet. Trykkammerløsning vil være enklere å ha med å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Tror det må et par avklaringer til her, slik at dette med portlengde gir mening.

Først og fremst: Portstørrelse/lengde har bare delvis noe med element å gjøre. I ugagnspunktet er det kassens tuningsfrekvens som bestemmes med valgt portstørrelse/lengde. Så om man skifter ut elementet i en kasse tunet til 20Hz med et annet element, så har man fortsatt 20Hz tuning uavhengig av egenskapene til det nye elementet.

En annen ting å tenke på; er at lengden på refleksrøret bestemmes av portstørrelsen (heretter: areal), kassevolum (Vb) og tuningfrekvens (Fb):

- Økes arealet på port, må lengden også økes tilsvarende. D.v.s at hvis areal dobles. dobles også lengden på porter. Har man lite areal, så får man kort port/rør. Men så kommer clouet:

Jo mere luft som skal flyttes, jo større bør portareal være for å unngå blåselyder og kompressjon. Siden du ønsker å bruke element med stor slaglengde, så bør portarealet være tilsvarende stort for å få utnyttet kapasiteten i elementet. Dermed blir lengden på portene også tilsvarende lang.

Uten å legge ut i vide og brede om temaet, så mener jeg bestemmt at bassrefleks med den kassen og de elementene du beskriver ikke vil være optimal løsning, eller gi optimal utnyttelse av elementenes kapasitet. Trykkammerløsning vil være enklere å ha med å gjøre.

da får jeg komme med ei avklaring jeg å :P (igjen faktisk)

"som jeg skreiv i første innlegg så er jeg klar over utfordringene og derfor åpen får å bruke lukket kasse og eq"

så vidt jeg vet bør vel tuningfrekvensen tilpasses elementets egenskaper, og dærfor gi litt ulike lengder i samme volum får å gi et brukbart resultat. jeg har aldri sakt at jeg skal ha den og den tuningfrekvensen, men derimot at jeg vil ha bra respons ned mot 15 hz, noe jeg ikke har i dag med peerless subbene da de begynner å rulle ned allerede vel 35 hz. og er på -22db ved 15 hz, jeg synes det blir litt Cerwin vega preg over bassen, altså mye bulder å brak litt oppe i frekvensene, og litt tynt lengere nede.

Og som jeg også sa, jeg ønsker forslag til elementer og evnt kasser til disse elementene, 100 (til det som har blitt) 180 liter. bassrefleks / passiv radiator / trykkammer m.m. jeg vil ha tips på noe som fungerer og ikke synsing om hva som kanskje kan fungere og hva som ikke fungerer.
    Stue stereo`en:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mitt felt dette, men hadde 2 stk TCsounds 15" som jeg hadde tenkt å få bygd kasser til.
    Da kikket jeg litt på TC 18"-eren også. Inntrykket jeg fikk var at dette elementet krever flere tusen watt for å begynne å ute bra. Hvertfall i en liten trykkammerkasse.

Jeg ville også kikket litt på Rythmik Audio 15". Der kan eieren også skreddersy kassemål osv for deg. Disse har også servostyrt prinsipp som overvåker elementet. Slik som Velodyne DD. Man kan også velge hvor dypt de skal gå og hvor stramt du vil at de skal spille. Og dette er på forsterkeren selvfølgelig.
    Disse måler også veldig bra og spiller lett ned til 12,5hz ved -3db. Og da er det 12"-eren vi snakker om.
    Har hatt en Rythmik 12" selv og fantastisk kvalitet for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Ikke mitt felt dette, men hadde 2 stk TCsounds 15" som jeg hadde tenkt å få bygd kasser til.
    Da kikket jeg litt på TC 18"-eren også. Inntrykket jeg fikk var at dette elementet krever flere tusen watt for å begynne å ute bra. Hvertfall i en liten trykkammerkasse.

Jeg ville også kikket litt på Rythmik Audio 15". Der kan eieren også skreddersy kassemål osv for deg. Disse har også servostyrt prinsipp som overvåker elementet. Slik som Velodyne DD. Man kan også velge hvor dypt de skal gå og hvor stramt du vil at de skal spille. Og dette er på forsterkeren selvfølgelig.
    Disse måler også veldig bra og spiller lett ned til 12,5hz ved -3db. Og da er det 12"-eren vi snakker om.
    Har hatt en Rythmik 12" selv og fantastisk kvalitet for pengene.
    meget interessant, men fungerer disse på optimal måte kun i kombinasjon med forsterkeren? har en mistanke om at det er mye Eq ut å går i den forsterkeren som gir et så godt resultat

jeg er "litt" fan av Adyton og har 4 stykk effektforsterkere ifra de som jeg skal bruke skjønner du blir ikke aktuelt med noe annet!

Men disse beviser jo for meg at det er mulig å få meget god respons til langt under 20 hz med ei trykkammer kasse og, noe som beroliger meg litt med tanke på at jeg kanskje havner på å bygge det pga størrelse. -3db på 12,5 hz er jo helt rått

ang tc sounds 18 som du sier, jeg og har intrykk av at disse liker mye watt, men jeg tror at en adyton XP3 med sine 2x1000w @2 ohm klarer jobben ganske greit.

så var det å finne "det optimale" elementet til mitt bruk da :P
    Stue stereo`en:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøver atter en gang på litt simulering :P

Blå strek: Stereo integrity HT18 i 170 liter (da er bassrør og element trekt ifra) bassrefleks, med 1 stk 160mm rør på ca 90 cm.

Gul Strek: Stereo integrity HT18 i 190 liter (samme kasse men uten bassrør) trykkammer kasse.

Grønn Strek: Tc Sounds LMS-R Ultra 18", 170 liter (da er bassrør og element trekt ifra) bassrefleks, med 1 stk 160mm rør på ca 90 cm.

Rød Strek: Tc Sounds LMS-R Ultra 18", 190 liter (samme kasse men uten bassrør) trykkammer kasse.

så hva tror folket?
    Stue stereo`en:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser bilde ble automatisk kryma, men trykk på det så får du vel fullsize!
    Stue stereo`en:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dayton 18" i 120l har eg selv, fungere veldig bra. Liker veldig godt lyden i den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har akkuratt fått prøvd ut min SI 18 D2 og må si at jeg er imponert over hva den presterer! Hadde en maelstrom 21" før og tror nesten at 1 stk SI 18 slår denne.
    ( Nå kan det være at SI er mer lettdrevet og at jeg ikke klarte å utnytte Maelstrommen helt ut, men alikevell så tror jeg ikke du ville ha blitt skuffet med SI.) Så er de veldig billige også

Syntes designet på dem er veldig fint også da de ser bedre ut i virkeligheten en på bilder! -Ser at du har satt det som minus på første post.. Men det er vell mer en smaksak

Nå vet ikke jeg hvordan denne vil lyde opp i mot de andre som du har listet opp, men jeg er ihvertfall imponert over det jeg har hørt av den til nå!

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget interessant tråd, jeg har veldig lyst på et DIY lukket/aktiv sub, og denne tråden her var jo midt i blinken!
    Jeg kommer desverre ikke til å bygge et på en god stund, men jeg lurer på om merket på høytaleren har noe å si?
    Det er jo helt utrolig å se alle de forskjellige merkene, noen har digre magnetspoler, andre har lang vandring, hvordan skal en klare å velge?!

Min lille erfaringer med basshøytalere:
    Jeg hørte en 15" Cerwin Vega bass, den var brutal og rå, mens en 10" (dual?) basskasse i bil hadde et skikkelig pisk, stram og fin, og raskere enn CW, men manglet råheten, villskapen CW'en hadde. (Kanskje litt for brutal? resonanstilpasset til maksimal brutalhet?)

Litt irriterende å måtte velge mellom hurtighet og brutalhet, er det mulig å kombinere begge, og likevel en stram og fin bassrespons?

Det føles litt som om jeg vil ha to 12" basselementer...
    "tomme tømmer buldrer mest"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Dayton 18" i 120l har eg selv, fungere veldig bra. Liker veldig godt lyden i den.
    hvordan synes du den fungerer langt nede på frekvensbåndet? jeg er litt bekymret får at dette elementet i lukket kasse og så kort slaglengde vil mangle en del i bunn?

det er jo i så fall synd, får designmesig så er jo elementet rålekkert!
    Stue stereo`en:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandsmark
    har akkuratt fått prøvd ut min SI 18 D2 og må si at jeg er imponert over hva den presterer! Hadde en maelstrom 21" før og tror nesten at 1 stk SI 18 slår denne.
    ( Nå kan det være at SI er mer lettdrevet og at jeg ikke klarte å utnytte Maelstrommen helt ut, men alikevell så tror jeg ikke du ville ha blitt skuffet med SI.) Så er de veldig billige også

Syntes designet på dem er veldig fint også da de ser bedre ut i virkeligheten en på bilder! -Ser at du har satt det som minus på første post.. Men det er vell mer en smaksak

Nå vet ikke jeg hvordan denne vil lyde opp i mot de andre som du har listet opp, men jeg er ihvertfall imponert over det jeg har hørt av den til nå!
    høres meget bra ut, elementet har jo bra med slaglengde og er lettdrevet så det er jo veldig interessant får min del! og om det i det hele tatt er i nærheten av output`n på et 21" maelstrom element så må de jo ha gjort noe riktig

hvordan fungerer det i lukket kasse mener du, med tanke på respons langt nede i frekvens?

den lista i topp er jo kanskje ikke helt "fair" ettersom SI`n ligger på 200 bøcks og LMS-Ultran er nermere 1000 bøcks :P det er jo liten tvil om at LMS`n sansynligvis banker dette elementet ned i gjørma :P men er det værdt de ekstra kronene tenker jeg
    Stue stereo`en:

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blashyrkh
    Meget interessant tråd, jeg har veldig lyst på et DIY lukket/aktiv sub, og denne tråden her var jo midt i blinken!
    Jeg kommer desverre ikke til å bygge et på en god stund, men jeg lurer på om merket på høytaleren har noe å si?
    Det er jo helt utrolig å se alle de forskjellige merkene, noen har digre magnetspoler, andre har lang vandring, hvordan skal en klare å velge?!

Min lille erfaringer med basshøytalere:
    Jeg hørte en 15" Cerwin Vega bass, den var brutal og rå, mens en 10" (dual?) basskasse i bil hadde et skikkelig pisk, stram og fin, og raskere enn CW, men manglet råheten, villskapen CW'en hadde. (Kanskje litt for brutal? resonanstilpasset til maksimal brutalhet?)

Litt irriterende å måtte velge mellom hurtighet og brutalhet, er det mulig å kombinere begge, og likevel en stram og fin bassrespons?

Det føles litt som om jeg vil ha to 12" basselementer...
    Det skal gå an å kombinere de to kriteriene du lister opp. For "rask" bass er det ofte lett membran og høy følsomhet som er godt egnet, mens brutaliteten kommer av membranstørrelse. Med andre ord - en 18 tommer med lett membran som er stiv og med til dels høy følsomhet burde gi deg det du er på jakt etter

Mvh Faller

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres meget bra ut, elementet har jo bra med slaglengde og er lettdrevet så det er jo veldig interessant får min del! og om det i det hele tatt er i nærheten av output`n på et 21" maelstrom element så må de jo ha gjort noe riktig

hvordan fungerer det i lukket kasse mener du, med tanke på respons langt nede i frekvens?

den lista i topp er jo kanskje ikke helt "fair" ettersom SI`n ligger på 200 bøcks og LMS-Ultran er nermere 1000 bøcks :P det er jo liten tvil om at LMS`n sansynligvis banker dette elementet ned i gjørma :P men er det værdt de ekstra kronene tenker jeg
    Jeg mener at den spiller veldig dypt i min lukkede kasse på ca 100-110 liter(indre volum). Men det er ut i fra hva jeg hører.

Ut i fra simulering ( Aner egneltig ikke om jeg har plottet riktig eller om jeg leser av riktig) Men det ser ut som den skal klare å gi ut 106dB ved 20Hz. (Noen må rette meg om det er feil..)

Er forøvrig liten forskjel på 110 liter og 100 liter.

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er "litt" fan av Adyton og har 4 stykk effektforsterkere ifra de som jeg skal bruke skjønner du blir ikke aktuelt med noe annet! Ang tc sounds 18 som du sier, jeg og har intrykk av at disse liker mye watt, men jeg tror at en adyton XP3 med sine 2x1000w @2 ohm klarer jobben ganske greit.

så var det å finne "det optimale" elementet til mitt bruk da :P
    Tolker dette til at det er 2x1000w du har tenkt og bruke på disse subber? Eller er det to Adyton XP3 du har tenkt å bruke? @ 2x2kW

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    Tolker dette til at det er 2x1000w du har tenkt og bruke på disse subber? Eller er det to Adyton XP3 du har tenkt å bruke? @ 2x2kW
    jeg har 2 stk SP 400 som jeg bruker på mine nåværende subber, om jeg går får for eksempel SI subbene så er disse såppas lett drevet at jeg holder meg til de sp 400
    usikker på ouput på disse, men har blitt fortalt at det ligger på 7-800w bridge @4 ohm, 600va trafo om det sier deg noe mere

jeg har også 1 stk XP3 som gir 2x350W @ 8 ohm, 2x540W @ 4 ohm, 2x1000W @ 2 ohm, skal jeg ha TC sounds elementer, så må jeg nok skaffe en Xp3 til slik at hver sub får 2x1000w. (kommer til å bygge en sub om gangen)
    Stue stereo`en:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •