Ønsker tips ang ny Diy Sub - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Faller
    Med andre ord - en 18 tommer med lett membran som er stiv og med til dels høy følsomhet burde gi deg det du er på jakt etter

Mvh Faller
    Tilfeldigvis har jeg 2 slike til salgs
    18", 99db følsomhet og meget lett membran.. meget morsom og musikalsk sub!

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for et par Stereo Integrity HT15 eller et par Dayton Ultimax 15. Her noen simmer som viser at SI15 holder følge med en LMS ultra i ca.170L@1000w :shock:, ved og gi Lms'en noe særlig mer enn 1000w så vil porthastigheten raskt bli for høy. Dvs det hjelper ikke om elementet er aldri så rått , en vil ikke få utnyttet kapasiteten i elementet i en så 'liten' BR kasse, tunet lavt.

Vedlegg 106251 Vedlegg 106252 Vedlegg 106253 Vedlegg 106254 Vedlegg 106255 Vedlegg 106256 Vedlegg 106257 Vedlegg 106258 Vedlegg 106259 Vedlegg 106260

All sim er simmet med 1000w og høypasset 4ord.@12hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    Ville gått for et par Stereo Integrity HT15 eller et par Dayton Ultimax 15. Her noen simmer som viser at SI15 holder følge med en LMS ultra i ca.170L@1000w :shock:, ved og gi Lms'en noe særlig mer enn 1000w så vil porthastigheten raskt bli for høy. Dvs det hjelper ikke om elementet er aldri så rått , en vil ikke få utnyttet kapasiteten i elementet i en så 'liten' BR kasse, tunet lavt.
    Jeg er også meget overasket over at SI elementene faktisk holder følge med LMS`n i mine simuleringer å! tror disse elementene gir MYE for pengene!

jeg kommer nok til å gå får 18" element uansett, hær må nok heller kasse evnt lukket kasse og EQ tilpasses mitt bruk. og så er det jo også viktig som jeg skreiv i første innlegg (som mange stadigvekk glemmer?) at lyd kvalitet veier tyngere en kvantitet! jeg kommer til å bruke disse på et "normalt" lyttenivå 99,99% av tiden, så hvilket element som vil gi høyest SPL er urelevant. Jeg vil ha en god å flat respons som går kjellerdypt, ikke nødvendigvis kjempehøyt :P det er grunnen til min interesse for LMS`n da jeg stadigvekk leser at det er "the best sounding driver i have ever heard" som de sier!

anyway

Når jeg simulerer med SI ht18 i 170 liter kasse (da er element og port volum trekt ifra det totale volumet) 16 cm diameter port (aeroport leverer disse, og da kan jeg bruke 160mm plastrør og bend til avløp) 80 cm lengde så får jeg en maks porthastighet på 25 m/sek (@15hz) og en tuningfrekvens på 19 hz. 1st port resonanse ligger på 214 hz, men denne skal vel ikke over 80-100 hz så det blir vel ikke et problem?
    har lagt inn et highpass filter på 12,5hz får å bremse slaglengda.

Stue stereo`en:

DIY Dayton RS/RSS fronter - DIY TC sounds LMS ultra 18" (blir 2 stk) - 2x Adyton SP400 - 2x Adyton XP3 - Onkyo 805

Byggetråden: http://avforum.no/forum/showthread.p...-Dayton-rss-rs

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller
    Det skal gå an å kombinere de to kriteriene du lister opp. For "rask" bass er det ofte lett membran og høy følsomhet som er godt egnet, mens brutaliteten kommer av membranstørrelse. Med andre ord - en 18 tommer med lett membran som er stiv og med til dels høy følsomhet burde gi deg det du er på jakt etter

Mvh Faller
    ja, det håper jeg.
    Jeg har sett litt på datasheets hos dynabel.no , og det lille jeg skjønte var at jeg kan se etter Moving Mass (Mms), kraftige magneter og kanskje Fs (resonansfrekvens). Kan hende at induktans/resistans har noe å si, jeg vet ikke om lavest mulig er riktig vei å gå, men det vil jeg finne ut etterhvert.
    Takk, dette fikk meg til å tenke litt.

@uGn Jeg tipper at du hendvender deg til meg. Takk, men er ikke interessert i 18".
    Kanskje 12" eller 15", men har ikke tid til å bygge noe ennå, så jeg lurker litt her!
    "tomme tømmer buldrer mest"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blashyrkh Vis post
    ja, det håper jeg.
    Jeg har sett litt på datasheets hos dynabel.no , og det lille jeg skjønte var at jeg kan se etter Moving Mass (Mms), kraftige magneter og kanskje Fs (resonansfrekvens). Kan hende at induktans/resistans har noe å si, jeg vet ikke om lavest mulig er riktig vei å gå, men det vil jeg finne ut etterhvert.
    Takk, dette fikk meg til å tenke litt.

@uGn Jeg tipper at du hendvender deg til meg. Takk, men er ikke interessert i 18".
    Kanskje 12" eller 15", men har ikke tid til å bygge noe ennå, så jeg lurker litt her!

http://speakerplans.com/index.php?id=faq1
    På linken så forklarer han mye om T/S og hva de forskjellige tingene betyr. Nyttig om man er på element jakt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både dayton elementene og lms ultra . Disse elementene kann ikkje samenlignes . Har 2 stk dayton 18 som skal kvitte for å få inn 1 lms ultra til

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lms ultra krever krutt. Eg har kjørt behringer ep4000 på ultraen og det blir for veikt . Har nå bestilt crown xti6002 som ska gå på denne .

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •