DIY: Høytaller stativ [Status: Topp og bunn plate av MDF]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY: Høytaller stativ [Status: Topp og bunn plate av MDF]

Hei,

Tenkte jeg skulle lage meg noen høytallerstativ til mine surround høytallere.
    Planen min er å lage noe enkelt, og da er tanken,

Bruke hylleplate, kjøpe en på 800 x 300 x 15, kutte den i to deler på 200x300, som skal festet sammen oppå hverandre, men den øverste skal jeg kutte ut en stor sirkel, så jeg kan sette et støperør på Ø 150mm der som da blir søyla til stativet. Hadde da tenkt å fylt dette røret med fin sand for å få tyngde på stativet. Sånn ca fult iallefall. og da en plate på toppen, og får fiksa noe selve høytallern kan stå på der.

Begge stativa vil ha Proson Outriggers under seg og være stående på en 30x30 flis.

Hele blir da gjort på en måte sort. 8)
    Og tenker å ha de 88cm høye, som disse fra Surround.no.

Idé'n kom jeg på når jeg tassa rundt på biltema :P men ser på Lsound, at de har en som har samme konseptet, men jeg skal bare lage den selv

Hva tror folket, noe dere ville gjort anndeledes? Idér?
    Dette er bare en tanke, om dette høres bra ut for andre, så kan jeg gjøre et forsøk.

- Kim Andre
    Klipsch RF-7 II, Klipsch RC-64 II, Klipsch RS-62 II | XTZ Cinema 3x12" | Onkyo PR-SC5509 | Emotiva XPR-2 | Emotiva XPA-3 | Panasonic DMP-BDT330 | Samsung UE55F8005 | DarbeeVision | PS3 & PS4 | Chromecast v2 | Harmony Touch | Nettside

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg ville brukt ett plast rør, ev ett rustfritt rør...
    Og eg hadde fylt opp ca 20cm med betung nedi røret.. for og holde tungdepungte nede.. for og så fylle ett lettere matriale helt opp. byggskum eller noe slikt.. tengte eg..

Men likte iden, mulig eg kopierer den..

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger forslag til hvordan feste røret til platene?!
    Klipsch RF-7 II, Klipsch RC-64 II, Klipsch RS-62 II | XTZ Cinema 3x12" | Onkyo PR-SC5509 | Emotiva XPR-2 | Emotiva XPA-3 | Panasonic DMP-BDT330 | Samsung UE55F8005 | DarbeeVision | PS3 & PS4 | Chromecast v2 | Harmony Touch | Nettside

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skaffet meg plastrør og tenker å prøve meg litt på prosjektet her i dag, men jeg lurer på, jeg skal bruke disse stativa til å holde surround høytallerne mine, men hvor høye på da stativene være?

Jeg har PSB Image S50 som surround.
    (Dimensions (LxWxH) - 324 x 330 x 187 mm)

De blir plasert sånn ca bak, siden av sofaen-ish.
    Som http://cdn.avsforum.com/8/8b/525x525...ach183786.jpeg

Men siden jeg har Bipole, fungerer de bedre sånn her da http://www.polkaudio.com/images/user...ies/bipole.gif

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut jeg lager de på 70 cm høye, + 2cm med spikes.

Fant også noen MDF plater som jeg tar å bruker. Begynner i morra, har fått planlagt litt mere, har valgt og ha de 350x230. Platene altså :P

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    70 er sikkert greit. Det som er viktig er å få diskant og mellomtone i ørehøyde

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    70 er sikkert greit. Det som er viktig er å få diskant og mellomtone i ørehøyde
    mhm, Blir ca 70 høye.

Har fått kappet til 2 rør nå, de er 67 cm. For platene bygger hver 1 cm, da er vi på 69 + spikes, så er de 70-71-ish

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så ikke denne posten før nå. lenge siden e har vært inniom på diyforumet. likte ideen din veldig godt. kommet noe lenger eller du er kansje ferdig?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde fylt røret med fin sand da blir det dødt å fint.

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    så ikke denne posten før nå. lenge siden e har vært inniom på diyforumet. likte ideen din veldig godt. kommet noe lenger eller du er kansje ferdig?
    Hehe, nei, rørene står forsatt fint bak meg, har ikke hatt tid på å jobbe på stativene, men det kommer

joakimpatos, uten patos: Jo da, jeg har tanken om det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •