Feste surroundHT'ere på vegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feste surroundHT'ere på vegg

Hei hei

Jeg ser etter fester / oppheng til surroundhøyttalere.

Ser for meg sånn nøkkelhullfeste bakpå høyttalere til å henge på skrue i vegg.

Biltema har ett par varianter

Denne tror jeg utgår da den vil få noe mer belastning utover enn typisk for bildeoppheng.

Siste her er hva jeg har sett liknende, men ideelt kunnejeg ønsket meg en løsning som lar meg snu høyttalerne 90° alt ettersom i samme feste. Altså at jeg har ett feste i hvert hjørne og kan variere mellom å henge den stående og liggende.

Forslag, anyone?

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! hvilken høytaler er det du har tenkt å henge på veggen? har mye å si for hva slags hengeanording jeg ville brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei det er bare helt ordinære bokhøyttalere. JBL 130 som nok blir 530 etterhvert.. Nå har jeg hatt de på braketter i hjørnet for å vinkle de (5.1) men når det blir 7.1 kan de henge flatt på veggen er tanken. Og da få de så klint inntil veggen som mulig med oppheng som er gjemt bak. Selvfølgelig kan jeg bare bruke øyekroker o.l. men er ikke så kult, dessuten bygger det litt ut. Optimalt hadde det jo og vært kjekt å kunne variert mellom å hengt de stående og liggende i samme løsning, altså feste i høytalleren.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen vanlige bokhyllehøytalere som bakhøytalere, laget en hylle i tre, borret hull til bassrør og ledninger, malt med pianolakk.

DALI ZENSOR 1 as surround speakers - YouTube
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Jeg har noen vanlige bokhyllehøytalere som bakhøytalere, laget en hylle i tre, borret hull til bassrør og ledninger, malt med pianolakk.

DALI ZENSOR 1 as surround speakers - YouTube
    Ja hva skal man si, må nok tenke nytt her jeg har ikke tenkt på bassportene når jeg tenkte ha de inn mot veggen.. Argh kjenner bakHT'ere begynner bli PITA har allerede perforert veggene med hull til hyller for å prøve posisjoner. Vil ha vekk hyller.

Veldig åpen for ideer nå og ser gjerne flere forslag..

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jobla
    Ja hva skal man si, må nok tenke nytt her jeg har ikke tenkt på bassportene når jeg tenkte ha de inn mot veggen.. Argh kjenner bakHT'ere begynner bli PITA har allerede perforert veggene med hull til hyller for å prøve posisjoner. Vil ha vekk hyller.

Veldig åpen for ideer nå og ser gjerne flere forslag..
    Hva med en slik en?

B-Tech BT-77 veggfeste - Sort

Den skal holde din jbl studio 130 på plass. Legg merke til at jbl 530 ikke har paralelle sidevegger noe som gjør det umulig å bruke et slikt feste.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    Hva med en slik en?

B-Tech BT-77 veggfeste - Sort

Den skal holde din jbl studio 130 på plass. Legg merke til at jbl 530 ikke har paralelle sidevegger noe som gjør det umulig å bruke et slikt feste.
    Det var jo en kjekk sak, men blir dyrt for 4 stk. Dessuten har jeg nå akkurat sett på Klipsch og ser ut som det blir det bak, løser det meste av mine sorger, bygger lite ut og kommer ferdig med oppheng, håpe rjeg klarer meg med RS-41 i 7.1 oppsett.

JBL 530 har parallelle sidevegger før de går inn i trapesoid, kanksje ikke ideelt men kanksje heller ikke helt umulig å bruke den løsningen. Uansett, jeg vil ha 7.1 og blir noe voldsomt med 4 stk 530 i min lille stue..

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres smart ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, og jeg er fortsatt åpen for alternativer om det er noen, Klipschene begynner bli i grenseland for hva jeg er interessert i å legge i det. Hadde også sett for meg å holde merke og type høyttalere så likt som mulig.. JBL ES10 er og ett alternativ og på salg på soundgarden. Har hatt de oppe her som 5.1 det ble noe tynt mulig det blir bedre som 7.1?

Nå blir jo denne tråden kansje litt feilplassert sånn det har utviklet seg, beklager der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •