B&C DE250-8 VS Beyma CP385Nd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Fordi det ikke stemmer med realiteten?

Edit: For meg må du velge hvilket som helst horn. Jeg protesterer bare på det du sier om plastikkhorn generelt da det ikke er sant i det hele tatt.
    Det er ganske mange som har fått skadde plasthorn i posten.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det fines sikkert en del skjøre plasthorn, men det er ikke dermed sagt at alle er skjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å gå med Alu Horn da, så tar en ivertfall ikke sjangsen på å motta noe som går rett i søpla fordi det koster mer å returnere bitene enn en betalte for skiten i første omgang :evil:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "I can stand on mine and have no fear of it breaking, if you had it bolted to the box well enough I bet you could mount a 25 pound CD to the back without fear of it falling off. The plastic is heavy duty and 1/4" thick, lets just say it would be almost impossible to accidentally break one."

"you would need a hammer to break one."

"As the other 2 mentioned, it would be nearly impossible to break one under normal (or even abusive) use unless you actually tried to break it. However there has been one damaged during shipping, but it was 100% my fault, and quite stupid.

I bubble wrap the fronts before shipping. I wasn't thinking straight and put the waveguide down on top of some hard stuff. Well, I do that all the time, but always leave room for the cardboard box to get smashed down a bit during shipping. But with this package I used a cardboard box that wasn't quite tall enough. So the rear of the flange was touching the inside top of the box, basically having to hold up every package that they dropped or sat on top of it. It could have been under 400lbs of other boxes. Or they could have dropped one of my 60lb flat packs directly on it while loading them in the truck.

But as long as it's not used as a 400lb jack stand like that one was, the waveguide is plenty strong for a compression driver. I had a 5lb CD bolted on the back and screwed to a speaker enclosure that tumbled end over end from a good 4-5 feet in the air. Nothing broke. That was good enough for me."

Plastikk Seos-12"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun når en selger glemmer seg og sier noe negativt om varen han skal selge, at du kan være sikker på at han snakker sant.

Ps siden det nå har vist seg at også TPL-150H har et Alu Horn er disse også kommet med i betrakningen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    @Rune:
    For min del låter dette mer troverdig enn det aller meste av tradisjonell hi-fi konstruksjoner. Men smak og behag varierer jo. Jeg har muligens en annen prioriteringsliste enn andre har når jeg avgjør hva som er mest troverdig. Jeg hadde valgt en slik høyttaler fremfor noen kommersiell konstruksjon under 20.000, som jeg vet om da.

PA varierer nesten like mye, alt fra kjempe bra til svært dårlig. Men du trenger ikke å være redd for at det låter hardt og forvrengt som mye dårlig PA gjør.

Litt ot, men; skal du bruke dem med sub tror jeg at jeg hadde valgt denne: Fusion-12 Tempest - Fusion Series - Waveguide Speaker Kits DIY Sound Group

Rett og slett fordi du ikke har bruk for slaglengden i den andre konstruksjonen når du deler ved 60/80hz.
    Og fordi frekvensresponsen på denne er mer i tråd med hva jeg og mange andre opplever som naturlig.

Til og med designeren selv skrev at han foretrakk denne rimeligere versjonen.
    Takk for fin info! Jeg har ikke vært så aktiv på forumet de siste mnd så jeg hadde ikke fått med meg svaret ditt. I mellomtiden har jeg også lagt merke til at han Jeff-typen er veldig så fornøyd med disse Tempest-sakene. Jeg hadde et håp om kanskje å klare meg uten sub'er for musikk, men nå nylig har jeg funnet ut at mine lett forvokste tårn klarer å la seg integrere med frontene (med deling helt opp i 100Hz), så da kan jeg jo faktisk gå for de litt mer sub-avhengige Tempestene.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •