Lage delefilter - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg syntes ikke du skal la deg demotivere Julius99, hvis du fortsatt har lyst å bygge så kjør på. Husker når jeg var på din alder selv. Hadde lyst på monstersub men budsjettet var mildt sagt skralt. Sparte sammen til et 15" subelement (zachary tror jeg) og delefilter fra Lydia og bygget av gulvsponplater som lå hjemme. Ble ei monsterkasse som forsåvidt spilte høyt men er sikker på at den var milevis fra alt som kan kalles hifi Perfekt i mine fjortis ører!Lærte derimot masse. Mitt DIY prosjekt nummer to var en slags downfiring hornish sub med samme element. Må se om jeg finner bilder av dette en dag, sannsynligvis god underholdning

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer teddytusen , blir fjorten tusen takk for begge innspillene og linkene ! er det mulig å bygge ljudia kit'ene med spon , eller blir det veldig mye dårligere lyd ? Kunne spart en del penger på det siden jeg tror vi har noen liggende

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Julius99
    Ja det stemmer teddytusen , blir fjorten tusen takk for begge innspillene og linkene ! er det mulig å bygge ljudia kit'ene med spon , eller blir det veldig mye dårligere lyd ? Kunne spart en del penger på det siden jeg tror vi har noen liggende
    Bygg i spon, helt greit det. Men sørg for å ha godt med avstivere inne i kassen.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Og senere når du har litt mere penger bygge en 10 el 12" subwoofer å ha sammens med dem! Blir knall!
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger og en +1 til einis sitt forslag. Mye for pengen der.

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må da få be om liten unnskyldning for mitt litt 'kvasse' innlegg. ops:

Regner vel med at du er på et veldig stramt budskjett? Jeg hadde gått for teddytusen's opprinelige forslag, Kit 2800 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning til en pris på 1072,- for paret. :shock:

Som med sine åtte 8" antagelig kan spille både høyt og gi litt bass uten å være helt avhengig av Sub. Noe DIY Sound Group sin Karma-8 ikke kan.

Noen 'Hifi korrekt' høyttaler er det nok ikke, men som første DIY prosjekt antagelig helt perfekt. Som enkelt kan tweakes med litt bedre diskanter og delefilter hvis interessen er der.

Det bil-kittet fra Biltema kan du evt.selge, pakke ned til du får deg bil, eller bygge et par surroundhøyttalere av. ;-)

Her en link til et par karer som har bygd dette kit: Högtalarprojekt : MGR Kit 2800 - Kringutrustning - SweClockers.com

Lage delefilter-2800-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    Må da få be om liten unnskyldning for mitt litt 'kvasse' innlegg. ops:

Regner vel med at du er på et veldig stramt budskjett? Jeg hadde gått for teddytusen's opprinelige forslag, Kit 2800 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning til en pris på 1072,- for paret. :shock:

Som med sine åtte 8" antagelig kan spille både høyt og gi litt bass uten å være helt avhengig av Sub. Noe DIY Sound Group sin Karma-8 ikke kan.

Noen 'Hifi korrekt' høyttaler er det nok ikke, men som første DIY prosjekt antagelig helt perfekt. Som enkelt kan tweakes med litt bedre diskanter og delefilter hvis interessen er der.

Det bil-kittet fra Biltema kan du evt.selge, pakke ned til du får deg bil, eller bygge et par surroundhøyttalere av. ;-)

Her en link til et par karer som har bygd dette kit: Högtalarprojekt : MGR Kit 2800 - Kringutrustning - SweClockers.com

Lage delefilter-2800-jpg
    De der var litt større enn de så ut på bildet på ljudia .. Får vel begynne å spare , har så mye jeg skulle kjøpt for tiden

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er nok en del over :P men tråden er IKKE kødd + det er ikke sånn at jeg trenger til mellomtiden , har høyttalere som det står lenger oppe
    Ok jeg beklager var ikke meningen og demotivere. Kan bekrefte at det er VELDIG gøy å lage selv

Selv brukte jeg denne som utgangspunkt når jeg laget delefilter selv:
    DIY Audio & Video - FAQs, Tutorials, and Calculators for Speaker Boxes, Crossovers, Filters, Wiring and more
    Og med litt tweeking og tuning så fungerer det fint.

Men syntes du har fått mange gode forslag nå, og spesiellt kittet som kom fra einis så morsom ut med 4 stk 8".

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Ok jeg beklager var ikke meningen og demotivere. Kan bekrefte at det er VELDIG gøy å lage selv

Selv brukte jeg denne som utgangspunkt når jeg laget delefilter selv:
    DIY Audio & Video - FAQs, Tutorials, and Calculators for Speaker Boxes, Crossovers, Filters, Wiring and more
    Og med litt tweeking og tuning så fungerer det fint.

Men syntes du har fått mange gode forslag nå, og spesiellt kittet som kom fra einis så morsom ut med 4 stk 8".

Lykke til
    Takk

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •