Nok en Sonosub on budget - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker og bukker, da blir det liming med PU.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var litt av limingen unnagjort og jeg burde brukt de hanskene som fulgte med :roll: kommer til å ta litt tid å få den guggen av hendene

Har brukt litt tid på å lese flere sonosub tråder og tenkte litt på hvor enkelt det er å lage sonosubbene. Så lurer jeg litt på om det kunne være en ide for de etablerte DIY'erene å beregne og komponere subber med de lett tilgjengelige komponentene som feks støperør på bilte.ma etc og gjerne et par alternativ(pris) på elementer - fått flere med på gruppekjøp av anbefalte plate amper - mulig jeg er litt på viddene her men det var nå bare en tanke som slo meg

For min del har det vert et poeng å få mest mulig ut av det røret jeg lettest kunne få tak i uten å gjøre noe særlig med det, jeg valgte nok element litt vel kjapt og prisen var utslagsgivende men hvis jeg hadde en "ferdig" oppskrift med anbefalt element og bygge instruksjoner ville jeg fulgt den planen.
    Den jeg lager nå er et prosjekt som jeg gjør mest for å se om jeg klarer å få til å lage en sonosub og foreløpig virker det lovende, noen utfordringer underveis har det blitt - endte opp med å kjøpe meg en Jula fres til 349kr - fungerer helt grei til dette bruket og så var det å lære hur den fungerte i teori og praksis, alle ringene jeg laget passet og ble riktig på første forsøk

En lever så lenge en lærer

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrissenator
    Da var litt av limingen unnagjort og jeg burde brukt de hanskene som fulgte med :roll: kommer til å ta litt tid å få den guggen av hendene
    Det har jeg sagt hver gang også :roll:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare tørker det av med en våt klut jeg :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonosubbene er satt på vent - det er nå erklært påske :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble åtte skruehull til elementet borret og så tok jeg for meg PU limkanter og slipte de ned med Dremel så fikk jeg et plan til islagsmutterene, det tok litt tid å få de trekt på plass manuelt med et flatskrujern - elektrisk skrutrekker lå like bak meg hele tiden men av en eller annen årsak så tenkte jeg ikke på den før jeg hadde satt fast alle islagsmutterene!..

Testet elementet og det passet som hånd i hanske og alle boltene gikk perfekt nedi til islagsmutterene - klapp meg selv på skulderen :-D
    Så var det å frese hull til refleksrøret eller om jeg finner en hullsag som svelger Ø100mm x 19mm MDF i et godt jafs:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe litt!.

Har to naboer som lurer på hvor lenge MDF støvet ligger, det har blåst fra min sirkelfresings seanse, over hekken og finfordelt seg på husvegger, planter og pynt, og "bestøve" 3 biler :-)

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrissenator
    Noen som kan hjelpe litt!.

Har to naboer som lurer på hvor lenge MDF støvet ligger, det har blåst fra min sirkelfresings seanse, over hekken og finfordelt seg på husvegger, planter og pynt, og "bestøve" 3 biler :-)
    Haha, en problemstilling jeg må si at jeg kjenner meg litt igjen i
    Det støvet blir nok liggende en stund om det først har lagt seg. Når det blir vått flytter det ikke på seg igjen før det er blitt til jord. Men du skal vel klare å spyle/koste ren en vegg og to.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spyling ble det og da er det herved påbudt med støvsugertuten på fresen uansett ved MDF fresing - for det gikk bra med tid for å få et greit resultat og det støvet henger bra etter at det har blitt vått et par ganger..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant litt inspirasjon i dag og fikk limt litt mer på subben, endeplatene med refleksrøret står til herding og tanken var å lime det sammen med resten av røret i morgen....
    I går ble det en tur til bilt@ma og der hadde de jaggu høyttalerstoff, egentlig er det vel mer snakk om høyttalerpels uten å utdype det noe særlig 8) det er jo et budget prosjekt så det ble svidd av hele 109 kr på den historien, det blir ikke festet permanent for jeg har en mistanke om at valget av høyttalerpelsen ikke får aksept njet!.. Budget er budget så enkelt.

Det gjenstår egentlig å koble elementet, få på litt grunning og en dæsj pigment på alle MDF deler som er synlig, finne noen akseptable ben, feste pelsen og etterpå vil det nok komme for dagen de ting jeg har glemt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •