Beste høyttalerstoff/frontstoff (Ljudia, Dynabel eller Biltema)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste høyttalerstoff/frontstoff (Ljudia, Dynabel eller Biltema)

Jobber med en tv benk med dører trukket i stoff som skal skjule bl.a. sub, senter og fronthøyttalere. Den skal også skjule parabol mottaker, playstation, m.m. Trenger derfor høyttalerstoff med følgende egenskaper:
    - gode akustiske egenskaper (ikke begrenser/demper lyden mer enn nødvendig)
    - IR fjernkontroller må fungere gjennom stoffet
    - stoffet kan ikke være så gjennomsiktig at man ser alt inni benken

Har sett følgende:
    Dynabel:
    Høyttalerstoff Sort, metervare (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

Ljudia:
    Frontstoff svart - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Biltema:
    Høyttalerstoff - Biltema

Så langt ser Ljudia sitt bra ut mtp at det er litt tykkere, men samtidig er det neppe optimalt mtp lyden?

Biltema sitt er billigst og enklest å få tak i (slipper også porto)

Noen som har erfaring med noen av disse? (har funnet noen tråder hvor dette har blitt nevnt, men har ikke blitt helt klok på det)

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også bestille høyttalerstoff fra Dali. Da kan du få hvitt eller svart. Det selges metervis, og bestilles hos Hi-Fi Klubben.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Du kan også bestille høyttalerstoff fra Dali. Da kan du få hvitt eller svart. Det selges metervis, og bestilles hos Hi-Fi Klubben.
    Du kan også bestille på ebay og få nesten hvilken farge du vil.. selv om det ikke akkurat var det du spurte om...ops:

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun brukt Biltema sitt, og det har funket helt fint med fjernkontroll og alt.
    Brukt det til å trekke frontene/dørene på stereobenken og panel/rammer med akustisk absorbent. Jeg kan akkurat se hva som står i displayet på receiver og BD-spiller gjennom stoffet, men displayet på Crown XTi blir noe lyskraftig i min mørke kino.

Kan se noe av det her!

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFikit.se har hvitt stoff. Jeg har brukt dette på mine høyttalere i stua. Ved å male rammen de er trekt rundt og "synlige" flater bak stoffet mattsvart får man en jevn lys gråfarge hvor det ikke er lett å se individuelle elementer med mindre sola står rett inn på det.

Ting som lyser vil selvfølgelig være synlig gjennom stoffet. Stoffet puster veldig godt og det er kun på de mest ekstreme bass-scenene (f.eks kanonene på 1812-overtyren) at det begynner å røre på seg. Stoffet skjuler 2stk langslags 10" som skal puste ut gjennom ca 500cm^2 stoff, så lufthastigheten er rimelig høy.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker biltema sitt, vet ikke hva som skulle vært gjort bedre. Lyden slipper uhindret? Gjennom og alle fjernkontrollene virker, ser heller ikke mye til lyset fra komponentene i racket... Sikkert billigst også

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    HiFikit.se har hvitt stoff. Jeg har brukt dette på mine høyttalere i stua. Ved å male rammen de er trekt rundt og "synlige" flater bak stoffet mattsvart får man en jevn lys gråfarge hvor det ikke er lett å se individuelle elementer med mindre sola står rett inn på det.

Ting som lyser vil selvfølgelig være synlig gjennom stoffet. Stoffet puster veldig godt og det er kun på de mest ekstreme bass-scenene (f.eks kanonene på 1812-overtyren) at det begynner å røre på seg. Stoffet skjuler 2stk langslags 10" som skal puste ut gjennom ca 500cm^2 stoff, så lufthastigheten er rimelig høy.
    Har du lagt ut bilder aV dette noe sted? Hvis ikke; Kan du gjøre det?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal bygge sub, begynne i neste uke, og da trenger jeg høyttalerstoff, og jeg skal lage dør til racket og da trenger jeg og.. bruker bare biltema sitt da, kan ikke bli bedre ;-)

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Har du lagt ut bilder aV dette noe sted? Hvis ikke; Kan du gjøre det?
    Se vedlegg. Angående filkvaliteten er det bare å beklage, bildene er tatt med mobilen. Legger opp skikkelige bilder på minHjemmekino når jeg har fått fikset de siste småtingene.
    Bildet hvor stoffprøven holdes fast med hendene er for å vise viktigheten av å ha kontroll på lyse/blanke flater rett bak stoffet. På grunn av monteringen rett bak stoffet var jeg nødt til å få laget forsenkede hull i chassiet på elementet. Høyttalerene sitter montert i taket sammen med hvite himlingsplater fra Ecophon. Veggmalingen heter Larvikitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hær er bilde av biltemas høytalerstoff brukt i taket og biltemas høytalerfrontstoff brukt i front

min kino

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynabel sitt er veldig tykt!
    Dali sitt er tynt.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Se vedlegg. Angående filkvaliteten er det bare å beklage, bildene er tatt med mobilen. Legger opp skikkelige bilder på minHjemmekino når jeg har fått fikset de siste småtingene.
    Bildet hvor stoffprøven holdes fast med hendene er for å vise viktigheten av å ha kontroll på lyse/blanke flater rett bak elementet. På grunn av monteringen rett bak stoffet var jeg nødt til å få laget forsenkede hull i chassiet på elementet. Høyttalerene sitter montert i taket sammen med hvite himlingsplater fra Ecophon. Veggmalingen heter Larvikitt.
    Takk for god og utdypende informasjon!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •