DIY Dynabel Antaios

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY Dynabel Antaios

Hei hei.

Jeg og en kamerat har tørket støv av et litt eldre men sykt rått produkt og holder på å bygge 2 stk Dynabel Antaios subber. Disse er utstyrt med 4 stk Peerless XLS 10" og en Hypex DS 8.0 Forsterker.

Jeg var og hørte på disse for en 12 år siden, og må si jeg var mektig imponert.

Jeg kan ikke finne noe informasjon om disse subbene her på forumet. Så da tenkte jeg at jeg skulle starte en tråd om disse, og hvor dere kan følge med på bygginga. Vi har alerede tatt en mengde bilder av bygginga og det blir sikkert mange flere underveis.

Men her kommer første spørsmål, hva slags høytalerkabler skal man velge ? Jeg er ute etter ikke bare stram og tait bass men sykt stram bass. Er det noen der ute som har noen personelig erfaring de kunne tenke seg å dele ? hva har fungert best for deg ?

Newcomer TANDBERGEREN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kable med 10mm² RK, så skjal du se at du får den så stram som det går.
    Alternativt kan du jo tvinne sammen 4 stk 6mm² så du får en slik superhøyttalerkabel. Vil antagelig være billigerer enn de 10mm² kablene.

Hva slags strøm er den Hypexen i stand til å levere da?

Hm. Ser ut som at den kan levere Ca 14A. Alt av kabler på over 2mm² er i stand til å levere det til de bassene dine uten nevneverdig tap. Hvor stram den der blir er mere avhengig av Hypexen enn noe annet.

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pke
    Hei hei.

Jeg og en kamerat har tørket støv av et litt eldre men sykt rått produkt og holder på å bygge 2 stk Dynabel Antaios subber. Disse er utstyrt med 4 stk Peerless XLS 10" og en Hypex DS 8.0 Forsterker.

Jeg var og hørte på disse for en 12 år siden, og må si jeg var mektig imponert.

Jeg kan ikke finne noe informasjon om disse subbene her på forumet. Så da tenkte jeg at jeg skulle starte en tråd om disse, og hvor dere kan følge med på bygginga. Vi har alerede tatt en mengde bilder av bygginga og det blir sikkert mange flere underveis.

Men her kommer første spørsmål, hva slags høytalerkabler skal man velge ? Jeg er ute etter ikke bare stram og tait bass men sykt stram bass. Er det noen der ute som har noen personelig erfaring de kunne tenke seg å dele ? hva har fungert best for deg ?
    En artig liten sak denne Antaios:-D , som også var utgangspunktet for mine subber for 13 år siden. Bygde en noe større kasse (50l/pr element) og brukte XLS 12" i steden. De var bygd på samme måte med to elementer foran og to bak.
    Levde lykkelig med disse i 8 år, helt til jeg bygde 8 separate kasse som ble stablet fire på hver side- bytte også til elementet XXLS 12" 830952.

Det skal være store muligheter for å få til kvalitetsbass med dette, men pass på å ha rikelig med gode forsterkerWatt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM
    En artig liten sak denne Antaios:-D , som også var utgangspunktet for mine subber for 13 år siden. Bygde en noe større kasse (50l/pr element) og brukte XLS 12" i steden. De var bygd på samme måte med to elementer foran og to bak.
    Levde lykkelig med disse i 8 år, helt til jeg bygde 8 separate kasse som ble stablet fire på hver side- bytte også til elementet XXLS 12" 830952.

Det skal være store muligheter for å få til kvalitetsbass med dette, men pass på å ha rikelig med gode forsterkerWatt
    Hei du skule ikke tilfeldigvis ha tegningen til den Antaios'en med 12" liggende fortsatt. Vet jo aldri kan jo hende at jeg kunne tenke meg å bygge noe sånt også :-D

Bilder av bygging kommer snart.

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pke
    Hei du skule ikke tilfeldigvis ha tegningen til den Antaios'en med 12" liggende fortsatt. Vet jo aldri kan jo hende at jeg kunne tenke meg å bygge noe sånt også :-D

Bilder av bygging kommer snart.
    Sorry, den har jeg ikke - har vel egentlig aldri eksistert heller.
    Anbefaler separate kasser, fordi det blir flere muligheter med hendhold til plassering. Stable i høyden blir skjelden feil

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...

Tenkt jeg skulle legge ut hele foto albumet men det var ikke så lett. Noen forslag hvordan man linker det fra Photobucket.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finn det ikonet. er oppe på midten når du poster innlegg. . Trykk på det og legg inn lenke til et og et bilde. Ikke legg flere lenker på samme.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •