Maling til lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Maling til lerret

Jeg skal lage meg et lerret selv av xfiner eller en sponplate til min batcave (en stor plate gir ca 100").

Har funnet maling jeg skal bruke, Lady Pure, den er matt og bør fikse biffen. Det jeg lurte på er om noen andre har prøvd dette, og hvilken fargekombo de gikk for?
    Ser for meg hvit blandet med noe grått?

Takker for tips

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fant jeg svaret i lerret-kategorien. Lady S1500 (gråtonet) egner seg til rom som ikke har full lyskontroll. Noe som er veldig vanskelig å oppnå har jeg forstått.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gå for noe ferdigblanda greier, dem er ikke fargenøytrale. Jeg bruke en veggspon plate som lerret før jeg fikk ett skikkelig lerret. Husker ikke hvilken hvit base jeg brukte, men den var sånn passe fargenøytral, og så fikk jeg dem til å kun blande inn sort for å gjøre den grå.
    Dem fleste gråfargene du ser er ikke helt gråe, men heller mot gult da dem blander inn oker o.l. fordi helt grått ser blåaktig ut (noe fenomen med hvordan vi oppfatter gråfargen eller noe slikt, husker ikke helt detaljene lenger)
    Jeg hadde iaf en lerretsprøve jeg sammelignet med, det kan du jo prøve å få tak i.
    Etter at du har malt plata, vær forsiktig med overflata. Den tåler absolutt ingenting. I den forstand at om du får en bitteliten skrape så blir det en lysende strek når bildet kommer på. tror jeg malte plata mi nærmer 20-30ganger totalt :razz:

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen formening om hvor bra eller dårlig dette produktet er, men det er vel i alle fall en løsning.
    AVshop.no / Søkeresultat

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant, et lite "kakk" og en må pusse og male og styre på. Har malt kontorpulten med gulvlakk og sliter litt med det samme, men jeg regner med at et lerret ikke vil få samme behandling

2.valget mitt er å bygge en ramme for duk. Problemet var at jeg ikke har sporet opp noe av interesse. Men skal absolutt vurdere denne, selv om den er litt defekt vil jeg tro det er mye bedre en en malt plate.

Tusen takk for gode tips!

Ha en fin dag :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •