Nybegynner som vil bygge sub - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det går fremover, men sakte. Regner med at det blir sub på meg til slutt .
    Har lyst til å bygge forsterker selv så jeg kan stappe både minidspen og forsterkeren inni Sølvsuper 12en jeg fikk. Har tenkt til å tømme sølvsuperen som mine besteforeldre sa var defekt. Har sett på connexelectronic sine smps og forsterkermoduler, men føler at jeg ikke vet nok til å bestille derifra. Tenker på to stk CxD300-8R(300w)Connexelectronic
    sammen med en Connexelectronic smps500r. Vet ikke hvilken spenning jeg skal ha på smpsen, og vil det være lett å koble en minidsp-unbalanced opp til disse internt i "boksen". Prøvd å kalkulere selv fram til spenningen som skal dyttes inn i forsterkermodulen, men fant dette litt forvirrende.
    Vært flott med svar angående kvalitet(o.s.v.) på forsterkermodul og smps og hvilken modell/versjon jeg skal kjøpe.
    Takk på forskudd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir litt sann bump, men har nå fire peerless sls213 liggende i huset. mangler bare forsterker og må bestemme meg for kasse.
    Planen er to stykk cxd300-8r(300w version) fra connexelectronic med en smps500r fra connexelectronic. SKal smps ha spenning på 72v for å passe 300w versjonen?
    Har ikke så mye plass på rommet så vurderer isobarik, men dette har vel halvparten så stor effektivitet, blir det wasting av kraft?
    FOrslag og kommentarer er velkomne!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkt til å prøve flere forskjellige design for subwoofer i sommer og jeg har begynt på simuleringene. Tapped horn virker tøft og jeg har brukt litt tid på å simulere et horn med hornresp, har materiale liggende i garasjen som jeg har tenkt til å bruke. For å simulere har jeg brukt:
    http://www.diysubwoofers.org/misc/Stepped-TH.zip
    Easy Horn Spreadsheet for Dummies
    Simple Tapped Horn Tutorial using Hornresp
    Hornresp for Dum... hmm... Everyone - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com
    The Subwoofer DIY Page v1.1 - Projects : "Proof of Concept #2"

Ser frekvensrespons for hornet grei nok ut og designet fra regenarket? tips og triks hadde vært flott
    Mvh Tord

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SLS213 ser ikke ut til å være veldig egnet til TH. Merk at jeg ikke har hørt det i en TH selv...

Mitt forslag til TH-konstruksjon med SLS213 modellert i Hornresp 31.20 er vedlagt. Ett element per romslige kasse. Med fire slike kasser kan man få mye lyd. Om transientresponsen innbyr til at det rikker i rockefoten er et annet spørsmål.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •