Troels Gravesen DTQWT mkII - Langtids byggetråd - Det meste av deler i hus - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    ...sjekke pakkseddel. Jupp Evenstad står det. Sikkert andre muligheter, ikke minst fra utlandet.

Nå er det ikke mitt må å kjøre prosjektet med smalest økonomi, heller ikke Cost No Objective. Så jeg kommer ikke til å bruke mye ressurser på å lete alternativer, heller tilgjengeligheter :-)
    evenstad er en rimelig og rask resurs kilde for disse
    jeg har tenkt opp og ned på disse og alle alternativene med de i et par år nå

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å bygge prosjektet 'as-is' i forhold til Troels sitt design. Da får jeg i alle fall en referanse mot hva prosjektet kan levere med de forutsetningene.

Så tulser jeg med tanker om å gjøre delefilter-montasje slik at det på sikt kan gjøres justeringer /tweak, f.eks. ved å by-passe delefilter og sette inn mini-DSP (som nevnt som en mulighet i en annen tråd).

Siden jeg gjør et 'ferdig' kit så ligger det i kortene at jeg ikke kommer til å bruke tid på kassedesign, kalkulering av port og crossover.... Det er snekker'n i meg som har våknet i dette prosjektet, snekker med hifi-ambisjoner ;-).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ørliten oppdatering: "Jantzen pakken" er kommet i hus etter at Bring selvfølgelig prøvde å levere den på døren midt på dagen i går. Ringer de aldri på forhånd??? :neutral:

-dtqws-pakke-jpg

Fikk nok bredere og bredere glis etterhvert som jeg pakket opp delene. Dette ser lovende ut når jeg ser på. Pakken veide gode 23kg og jeg var litt overrasket da Kiwi-ekspeditøren fant frem pakken - hadde sett for meg noe med mye mindre størrelse. Her er Audax diskanten på siden av et 3" fulltone-element fra Tang Band (annet DIY prosjekt). Det blir nok endel forskjell på disse to prosjektene 8).

-tanband_dtqwt-jpg

Så da er alt av obligatoriske små og store deler kommet i hus med unntak av MDF. Var ute hos Monter og fant ut at de hadde 28mm og 22mm MDF i hyllene. Ikke 30 og 19 som jeg var på jakt etter men det får være nært nok. 22mm kan jeg få høvlet ned til 19 for å opprettholde innvendige mål til hornet. Jeg kjøpte dog ikke for det var en av de dagene det var syndeflod i været og jeg kjører ikke nær 1 mil med MDF på taket av bilen i slikt styggevær. :???:

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, men ........ har du sett på kalenderen. Har ikke du andre ting å gjøre nå på denne tida. Er ikke MDF du skal leke med nå vet du.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevnte tidligere at jeg ville ha en vribryter til diskant-tuning. Har funnet denne "heavy duty" enpolet/treveis som en mulighet. Egentlig en KEF erstatningsdel og kommer på ca 10 pund med frakt fra england for to stk.

edit: 2 stk kommer under minstepris på bestilling :roll:
    edit2: Fant noe mer smådeler slik at summen kom over minimumgrense på 6 pund, så da er de bestilt.

-3_way_single_pole_rotary-jpg

edit: fikset link

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Men, men ........ har du sett på kalenderen. Har ikke du andre ting å gjøre nå på denne tida. Er ikke MDF du skal leke med nå vet du.
    Leste i avisen at det var så mye palmeolje i disse pepperkakedeigene at jeg trodde det ikke var politisk riktig å lage slik i år

[SPOILER]Holder på! Men legger ikke ut noe før første søndag i advent
    [/SPOILER]

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet denne "heavy duty" enpolet/treveis som en mulighet.
    Noe rart med linken din. det ser ut til at den viser til handlekurven og ikke varen.

Leste i avisen at det var så mye palmeolje i disse pepperkakedeigene at jeg trodde det ikke var politisk riktig å lage slik i år
    Ble et lite øyeblikk engstelig angående den plante oljen... ;-)

Yuhu!! Vi henger med når tråden dukker opp 8-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det - rettet opp linken i innlegget og det skal være denne : Rotary Switch, 3 Way 1 Pole, Heavy Duty

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringer de aldri på forhånd??? :neutral:
    Det er ikke alltid at dem ringer engang.... :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Vurderer disse sterkt hvis jeg får solgt de jeg har nå. Men hvilken forsterker kommer du til å bruke for å drive disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeppfi
    Spennende! Vurderer disse sterkt hvis jeg får solgt de jeg har nå. Men hvilken forsterker kommer du til å bruke for å drive disse?
    disse bør drives av en "svakere" klasse A. rør eller transistor

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeppfi
    Etter ca 100 timer med innkjøring blir det å teste ut det jeg har i hus. F.eks:
    ..EC AW250R
    ..T-Amp
    ..Music Angel
    ..Rotel RB1510

Siden Troels oppgir at systemet har 95dB/W/1m så er det egentlig ikke noe behov for de 250W som EC kan kaste fra seg, men den er en av mine favoritter på andre parametre.

Troels Gravesen selv har lovord om JungSon JA88D-09 sammen med DTQWT så den kunne jeg tenkt meg å plukke opp dersom det dukker opp en på brukten. Alternativt hente en fra HongKong (som ikke er fake).

Har sendt et par mail til Duet Audio om Jungson men har til gode å få noen svar tilbake.:???:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter ca 100 timer med innkjøring blir det å teste ut det jeg har i hus. F.eks:
    ..EC AW250R
    ..T-Amp
    ..Music Angel
    ..Rotel RB1510

Siden Troels oppgir at systemet har 95dB/W/1m så er det egentlig ikke noe behov for de 250W som EC kan kaste fra seg, men den er en av mine favoritter på andre parametre.

Troels Gravesen selv har lovord om JungSon JA88D-09 sammen med DTQWT så den kunne jeg tenkt meg å plukke opp dersom det dukker opp en på brukten. Alternativt hente en fra HongKong (som ikke er fake).

Har sendt et par mail til Duet Audio om Jungson men har til gode å få noen svar tilbake.:???:
    Du har såpass mange å prøve med ja, jeg tenker jeg tar en Hypex med SMPS når jeg kjøper. Trenger vel ikke mer enn 10-15W, men kanskje greit med litt ekstra for å dra på litt i bunnen?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det her Kokken?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende projekt! så ja, hvordan går det?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har fristet lite å stå ute i garasjen med MDF frem til nå i vår - med kaldt vær og høy luftfuktighet. Og nå som det lysner så har jeg fingrene fulle med prosjekt på jobben - pendler på ukebasis til Kristiansund en måned eller tre fremover.

Så derfor er det (desverre) fremdeles vel beskrivende med langtidsprosjekt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •