kommer til å gå på ett høyttaler byggeprosjekt nå i vinter, og ser på muligheter rundt elementvalg og kabinetter. Har lyst å bygge delefilter fra bunnen av, men har ikke noe erfaring med design av kabinetter så jeg vurderer å ta ett ferdig kit som utgangspunkt. Jeg har Dali Mentor 8 i dag, og hvis jeg skal ha noen sjans til å matche den lyden (ikke på volum, men på dypbass og ren og klar lyd) så må jeg kjøre på med noe spenstige greier. Vurderer derfor å bruke Seas Odin Mk3 kit som utgangspunkt, dvs kun for bass delen, for jeg vil dele den dypere, for å introdusere en tredje 6,5 tommer til å ta mellomtonen, og bruke den samme diskanten samt dele den ved 2,5kHz som orginalen. Dvs 3-veis...

Eventuellt så kunne jeg tatt Delling som utgangspunkt og introdusert ett tredje 5,5 tommer element til mellomtonen. Hadde blitt en lekker smal kasse som jeg tror ville tatt seg bra ut. For de som liker System Audio så skjønner de hvorfor det er ett alternativ, mange elementer små kan velte store menger luft (selv om jeg ikke får dypbassen jeg har i dag)

Har noen hørt en av de to høyttalerene jeg nevner, har dere tro på at jeg har sjans til å få like god eller bedre lyd enn jeg får fra Mentor 8 ved å gjøre som jeg tenker? (i teorien)