Gammelt radio kabinett. Sette i ny forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gammelt radio kabinett. Sette i ny forsterker

Hei. Min far har ett gammelt Radio kabinett som ikke virker mer. Siden dette er ett veldig fint møbel har han spurt meg om ikke jeg kan få satt i noen høyttalere sånn at han kan bruke det til iphonen sin.

Finnes det noen forsterkere der ute som kun har en linjeinngang og stereo ut? Som funker til noen helt ok høyttalere. Eller finnes det noe annet jeg kan bruke? Modifisere PC høyttalere med innebygde forsterkere?

Noen med tips?

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo selvsagt putte inn en helt ny forsterker, og da er en icepower-modul fra B&O det enkleste valget. De kan du få tak i på ebay (link) og trenger veldig lite forståelse og kunnskap for å få til å fungere. Når det gjelder høyttalerene så kan du jo bytte ut de eksisterende med for eksempel et par 4-5" fulltoner fra feks Tang Band. Alt i alt kan du si at du vil få grei lyd fra en enkel løsning.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! for å kunne komme med bedre svar trenger vi litt mer informasjon. Har du merke og moddel på radiokabinettet? Hva er prisgrensen for prosjektet?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    Hei! for å kunne komme med bedre svar trenger vi litt mer informasjon. Har du merke og moddel på radiokabinettet? Hva er prisgrensen for prosjektet?
    Det jeg foreslo vil jeg påstå er noe av det som gir mest bang for the buck. 600 for forsterkeren, og 3-400 pr element, pluss litt kabler og slikt knask, så ender du opp på omkring 1500kr for slik renovering.

B&O-modulene er vel upåklagelig greie mtp lydkvalitet, og med 2x50w pr slik kanal så holder det en stund dersom du bare skal drive en fulltone pr kanal.

Skal du oppgradere fra et slikt system, med for eksempel separate strømforsyninger og forsterker-moduler, to-treveis høyttalere med enten aktive filtre og flere forsterkerkanaler eller mer omfattene delefilter, så vil ikke pris og ytelse danne en lineær graf. Du kan selvsagt få tak i billigere forsterkerløsninger, men det vil kreve mer av den som skal sette det sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat noe slik jeg vil ha! Konge. Men ser det er kun noen koblinger til forskjellige stikk på det kortet. Følger disse kontaktene med eller må de skaffes? Og noen som vet om det er 220 volt eller 120?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke de følger med, nei. Modulene kan brukes med både 120 og 240. Leser du manualen på modulen så får du vite det meste du trenger, og lurer du fremdeles så er google alltid en god venn.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nesten 1000kr for ice modulene btw, ikke 600. Mer om frakta koster mer enn 15$
    (115 x 6 x 1.25 + 125 =987.5,-)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, beklager at jeg ikke tenkte på det. Men er vel fremdeles et relativt greit alternativ.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javvist