Kasse i Mondeo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kasse i Mondeo

Hei.

Lurer på om noen har erfaring med kassebygging til mondeo?
    Det er en 95' mondeo combicoupe.

Ikke helt avgjort hvilket element jeg kommer til å benytte, men forsterkeren blir nok en Lanzar OPTI 2000D (160Asikring), når man får råd til det
    http://www.lanzar.com/itempage.asp?MODEL=OPTI2000D

Hva tror dere?

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er en kombikupè vil jeg anbefale å vende element og en evt. port bakover i bilen. Om du ikke kommer til å savne reservehjulet, kan du jo støpe ned ei kasse i reservehjulsbrønnen og montere alt der? Da har du fremdeles hele bagasjerommet ledig, og ingen ser hva du har innstallert

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er å selge bilen høsten 2005 for å kjøpe en mindre bil som skal bygges FETT anlegg i samt litt styling. Så det blir på en måte litt midlertidig. Så å bytte ut reservehjulet er nok ikke aktuelt i denne bilen.

Tenker mer design på kassa. skrå vegger, hvilke vinkler osv som funker bra i denne bilen. Jeg hadde en 12" inni der både bakovervendt, forovervendt og oppovervendt, men fikk aldri det trøkker jeg er ute etter...så jeg regner med at når anlegget er ferdig i den neste bilen blir det 3-4 10" som blir lørningen Om jeg ikke finner noen syke 8". 6stk 8" kanskje? Ser etter pressis bass med mye trøkk.

Men inntill videre blir det nok 2x10" det blir.

Tenkte kanskje Alpine sin R-serie. Noen som har erfaringer med denne?
    Har hørt 6.5" komponentsettet i R-serien, og det spiller jo RÅTT

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på vinkler, er det ingen hokus pokus. Bruk en justerbar vinkel til å finne baksetevinkelen. Den delen av kassa som vender ut mot bagasjerommet tror jeg ikke trenger å vinkles, men om du vil kan du sikkert vinkle den også.

At du ikke har fått trøkket du er ute etter av en 12" sier meg ingenting. Har du prøvd med mange forskjellige 12"ere? Med forskjellige forsterkere? At EN 12" ikke funker, betyr aldri at ikke en annen 12" gjør det..

Om du vil ha presis bass med mye trøkk, tror jeg faktisk du ønsker deg en bass som ikke nødvendigvis går så dypt, men har mye trøkk i mellombassen (70-120hz) Det er veldig mange som feilaktig tror de ønsker seg meg dypbass, når hva de egentlig mangler er mellombass...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt på det der. For det er et typisk dypbass-element jeg hadde der. Har for øyeblikket 10" Boschman på en møkka Legazy forsterker og begynner å bli litt lei dårlig lyd. :P

Skal snart kjøpe meg en 4-kanaler fra Lanzar. OPTI 200X4 heter modellen. 80 A sikring, så den har litt å gå på Da skal det bli liv i 6x9" jeg har i hatthylla og. Kanskje jeg brokobler de siste utgangene til en sub inntil monoblocka kommer? Det blir uansett bedre enn den forsterkeren som står på de nå :P

Er det noen spesielle kassedesign som gir bedre lyd i bil enn vanlig bassrefleks og bandpass?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kasse kommer an på elementet... Jeg ville funnet ett element som gikk lineært og dybt i relativt liten kasse, slik at du forsatt kan ha bagasjerom igjen..

Mvh

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å prøve fire Seas L22RN4X/P ? Gi dem 55liter volum til sammen så burde de spille bra. Bygde en kasse for en kompis med fire stykk L22RNX/P i 70 liter. Den kassa spiller bra og jeg skulle tro L22RN4X/P spiller enda bedre pga. den sterkere "motoren"

Ellers så har jeg god erfaring med Seas CA25RE4X og CA25REY. Har prøvd med to stykk (Kadett C), fire stykk (626 kombikupé) og åtte stykk (Ford E350). Rå følsomhet som spiller bra selv med svakere forsterkere (Kadett bassene ble drevet av den billigste 2x75W forsterkeren fra Eltek).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...finner ikke de Seas elementene på Eltek sine hjemmesider. Har du en link til de? evt. specs?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CA25REY er tatt ut av sortimentet, veldig synd egentlig - for de er sabla lettdrevne basselementer.

CA25RE4X er fremdeles i Eltek sitt sortiment - dette elementet går også under navnet H0245. Datablad finner du her

Basskassa til Kadetten
    Et bilde fra E350'en
    Et bilde fra 626'en

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje de elementene blir litt i svakeste laget. 80w er jo ikke mye å skryte av...

Hva med pakken med 4 slike da?
    http://www.mamut.com/dynabel/subdet175.htm

Hva tror dere om kasse til disse? Fungerer det bra som det står oppgitt på siden?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at effekttåligheten alene ikke sier noe som helst om hvor høyt du kan spille. Hvis det hadde vært tilfelle burde en god del bilstereoelementer klassifiseres som masseødeleggelsesvåpen.

Min erfaring med disse 10" elementene er at de spiller mye mer musikalsk bass enn alt annet jeg har hørt av bilstereobassere. Dvs. at de starter og stopper når de skal uten å trenge sponsing av det lokale e-verket.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...ja, du har jo et lite poeng der... :P

Men er det noen som har erfaring med dynaBel - DB 12?
    Vurderer litt 4 stk slike...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er prisen pr L22RN4X/P og pr CA25RE4X?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    806kr for L22RN4X/P og 698kr for CA25RE4X sist jeg sjekka.

Er sannsynligvis greiest å bruke L22'ene, siden du da kan ha fire elementer i bredden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •