Kabinett-dimensjoner til Hypex SMPS 400/400 , UcD400HG HxR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabinett-dimensjoner til Hypex SMPS 400/400 , UcD400HG HxR

Hei,

Har bestilt Hypex UcD400HG HxR med SMPS 400/400 på dynaBel.
    Disse har dimensjoner på hhv 82x72x25 mm og 105x95x32 mm.
    SMPS er mao den høyeste komponenten med sine 32 mm.

Da kortene skal bunn-monteres i kabinettet, trenger jeg litt rom under kortene for at loddepunktene skal gå klar av underlaget.
    Spacerne som medfølger er på 10mm, men jeg får kanskje sikte på å finne noen lavere.

Snakket med dynaBel, og de mente at det var lite behov for luftrom rundt komponentene, så lenge de gikk klar av kabinettet.

Sikter på å muligens kjøpe kabinettet Galaxy fra Hi-Fi 2000.
    Kabinettet er oppgitt til å være 40mm høyt, men vet ikke om det som er oppgitt er indre mål inne i kabinettet. Skal høre med dem om det.

Uansett, er usikker på om kabinettet er høyt nok.
    -Noen som har erfaringer med høydedimensjonene som trengs ved montering av SMPS 400/400?

Andre innspill?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du skal ha mindre enn 10mm klaring under smps'n, så bør du ha noe isolerende under smps'n. og jeg ville også hadd min 10mm klaring til toppen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Hvorfor anbefaler du isolering?

Og hva slags isolering, i såfall? Holder det med en relativt tynn plastfilm, som feks kan klippes av et A4 "teip-ark"?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det ikke er noe mulighet overhode at smps'n får kontakt med eller overslag til chassis. et lag gummi f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å huske det står noe om dette i databladet til smps'en. Har ihvertfall lest et sted at den skal gå inn i et 1U høyt kabinett som det du sikter til hvis man bruker kortere avstandshylser og isolerer imellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har nettopp satt sammen en subwoofer-amp med 2 x SMPS400A400 og 2 x UcD400ST i et 1U rack-kabinett.

Jeg brukte et 28cm dypt kabinett fra Schroff (via Elfa), og har massevis av plass i bredden og dybden. Men det er litt vel trangt i høyden, siden Schroff-kabinettene bare har ca. 35mm intern høyde. Ser ut som boksen din skal ha 40mm intern høyde, så da har du nok litt bedre plass enn meg. Jeg fikk det likevel til å funke i mitt kabinett ved å bruke 2mm plexiglass (59,- på Clasern) over og under SMPS-modulene (festet til SMPSen med Sugru). Tilsammen blir dette noe mer enn 35mm (såvidt under 40mm tipper jeg), men topp- og bunnpanelene mine (1mm perforert aluminium) er fleksible nok til at alt går akkurat ihop (med SMPS-modulene i "klem" mellom topp- og bunnplata). UcD-modulene er skrudd fast i sidene på kabinettet (for å sikre god kjøling), og jeg bruker Sugru på undersiden av disse for å være sikker på at bunnplaten ikke kortslutter loddepunktene.

Min egen tråd: http://avforum.no/forum/diy-do-yours...hypex-amp.html

Fotoalbum/arbeidslogg: Subwoofer Amp

Lykke til!

...Johan

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene! Mulig jeg "feiger ut" og går for et 2U kabinett - trolig Galaxy Maggiorato. Men uansett - interessant bildetråd.

Hvis jeg husker det skal jeg kanskje legge ut noe tilsvarende fra min bygging. Regner med at Hypex'ene er rett rundt hjørnet nå, så da venter jeg like godt med kabinettbestillingen til jeg har fått dem i hus og kan bedømme dimensjonene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •