Bygging av sub av xtz99 w12 16 element

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygging av sub av xtz99 w12 16 element

Har tenkt å bygge meg en subwoofer av et XTZ99 W12. 99 element.
    Men er usikker på hvilen forsterkerløsning jeg skal bruke.
    Har tenkt på å bruke en reciever eller stereoforsterker med et delefilter. Men usikker på om jeg skal kjøpe meg en sub forsterker.
    Har ikke tenkt å bruke så mye penger på den.
    Noen som har tips til hva som er det beste og billigste alternativ?
    lurer også på om 26mm finerplate er et greit alternativ istedenfor MDF?

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor bygge en sub med dette elementet? Er forsterkeren gåen i den suben elementet står i?

Det er bare CAV, som jeg kommer på nå i farten, som har en egen subkanal. De fleste recivere har bare linjenivå ut fra forsterkeren. Om du skal bruke en stereo-forsterker så er det jo like billig å bruke en sub-forsterker. Om du skal hente nok kraft fra en stereo så koster den mer enn en subforsterker.

Det billigste alternativet er å se etter noen brukte sub-forsterkere, eventuelt bestille fra det store utland. PA-forsterkere er også et alternativ om recieveren din har innebygget delefilter. Har den EQ er det også et stort pluss. Parts-express eller europe-audio er bra steder å begynne å lete. Evenstad musikk har en del PA-forsterkere.

MDF er det billigste alternativet. Kryssfiner er som regel mye dyrere. 22mm mdf med en intern avstiver holder nok i dette tilfellet.

Suben som dette elementet står i i utgangspunktet er jo portet. Har du gjort deg noen tanker om tuning?

EDIT: Her er et alternativ til forsterker link

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •