Lydtransparent bilde for DIY dempeplater

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydtransparent bilde for DIY dempeplater

Noen som har noe tips for hvor jeg bør hendvende meg for å få "stoffduk" med påtrykk?

Tenkte å lage noen rammer jeg har dempeplatene mine inne, for så å kle det med ett trykt bilde.

Kom over noen GAMLE tråder for en stund tilbake, men finner de ikke igjen...
    Er det mulig å få noe slikt gjort for en billig penge?

vet at Sumopix leverer, men 4k for ett ferdigprodusert bilde er litt i drøyeste laget synes jeg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer på min egen tråd jeg=)
    Fant en tråd som dekket veldig godt det jeg var ute etter:
    DIY Custom-Printed Movie Poster Acoustic Panels - cheap!

spesielt anbefalingen til: Spoonflower: Print custom fabric on-demand
    som har stort utvalg, mulighet for custom bilde, samt veldig gunstige priser og mange størrelser/stoff typer=)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt! Da jeg var på ferie nylig så jeg et bilde som var trykt på stoff med lyslist på innsiden hele veien rundt. Dette var stilig, og kan sikkert også gjøres med demperammer. Må bare ha litt avstand fra stoff til dempemateriele.

Har funnet noen fine filmplakat-motiver som det hadde vært gøy å få trykt på slikt stoff. Kanskje erstatte panelen på veggene med rammer trukket med stoff, og la noen av rammene ha stoff m/trykk og evt lys.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Genialt! Da jeg var på ferie nylig så jeg et bilde som var trykt på stoff med lyslist på innsiden hele veien rundt. Dette var stilig, og kan sikkert også gjøres med demperammer. Må bare ha litt avstand fra stoff til dempemateriele.

Har funnet noen fine filmplakat-motiver som det hadde vært gøy å få trykt på slikt stoff. Kanskje erstatte panelen på veggene med rammer trukket med stoff, og la noen av rammene ha stoff m/trykk og evt lys.
    Google med bildevalg etter movieposters (velg størrelse minimum 20Mpix for eksempel).

Jeg photoshoppa noen bilder jeg fant i går og la inn ei bestilling.

Har bestilt stofftrykk av følgende filmplakater: Shawshank Redemption (regnscena er jo nydelig),Jurassic Park, Transformers og Serenity.

Slik jeg ser det prioriterer jeg plakater med veldig lite hvit på, det hvite som er der har jeg retusjert i photoshop, også fjernet diverse tekst osv da visstnok ikke blir så bra på stofftrykk.

Bestilte størrelsen 42"x36", for å få dette bra måtte jeg ha bilder med oppløsning 6300x5400 noe som gir 150DPI (anbefalt hos de).

Svært spent på resultatet. totalt kosta 4 slike ferdigtrykte bilder på stoff ca 600,- totalt inkl frakt og moms! Dette blir spennende. det er jo så billig at når man blir lei eller angrer litt på noe så er jo det bare å bestille nye motiv...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få posta noen bilder og byggeprosessen når den tid kommer=).
    Foreløpig ser jeg ut til å komme ganske billig unna dette.

Bestilte også dempematerial fra foambymail.com (VELDIG BILLIG), de sender internasjonalt. Pris på frakt er ca lik pris på produkt. dvs om du velger noe til 30dollar så koster det 30dollar å sende.

Uansett er prisen LANG unna det diverse sjapper i dette landet skal ha for dempemateriale. Om man søker litt så finner man diverse målinger og tester som legger dem tilnærmet lik i effektivitet til Auralex osv... bare til en brøkdel av prisen.

Newcomer fred_stian sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold denne tråden oppdatert underveis! Er spent på hvordan du gjør det og sluttresultatet!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fred_stian
    Hold denne tråden oppdatert underveis! Er spent på hvordan du gjør det og sluttresultatet!
    jepp.tenkte det. tar nok noen uker før alt er kommet i hus. vanlig pakkesending fra statene er tregt...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var første pakken ankommet (8stk hjørnetrapeser).
    Virker lovendes foreløpig. Avventer dog med å ta målinger osv til jeg har komplett sett og kan leke meg litt med målinger (samt får bildene som skal kle sakene)

OBSOBS, tydeligvis så sender de hver pakke for seg, det blir håndtert av posten.
    Dvs at man får "fortollingsgebyr" for hver eneste pakke!, det lønner seg derfor å egenfortolle når man bestiller fra dem... så man slipper dette gebyret

Jeg får nå en ca 8 pakker... 120,- i gebyr pr pakke. blir fort penger av slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig å få noen bilder av resultatet?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk vannlekkasje kombinert med eksamenstider så alt har stått på stede hvil
    har ikke laget til bildene enda.
    solgte også foam bymail sakene.

se om jeg ikke får noe tid i juleferien.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •