Solid forsterker no.1 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 262
    Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tenkte grovt overdimmensjonert lyttebank ja, glatting. Løser ikke alle problemer, men reduserer noe.
    Dette ble off topic for leeenge siden, men noe av dette her var jo riv ruskende galt og trengte en rettelse.
    Får beklage til trådstarter, og moderator får slette det som ikke er relevant om trådstarter ønsker det. Forøvrig en god jul til deg også!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hifi byging å erfaging!

Vedlegg 99039
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Hvorfor gjør du det? Nå vet jeg ikke hva slags modifisering du pleier foreta deg. Utskifting av kondensatorer og sånt har som regel en positiv effekt, men å bare rive ut og prøve seg fram gir for meg ikke mye mening. Mål responsen i høyttaleren og gå derfra, men vær obs på at selv en relativt billig høyttaler kan ha en rett frekvensgang. Forvrenging kan du derimot ikke gjøre mye med i hverken delefilter eller andre steder.

Du har ikke funnet opp hjulet på nytt, alle som driver med DIY vet dette. Audiosan er ikke noe dårligere, og har en kunnskap som strekker seg langt utover det å plugge sammen en hypex.

Det er ytterst få klasse B-forsterkere på markedet, men til gjengjeld er mesteparten klasse AB. En ren klasse B forsterker vil ikke slå slå på transistoren før den har over en viss spenning, typisk 0.5-0.6V, og da mister du myyyye informasjon, og det låter dritt. En klasse AB har derfor litt overlapp, som gjør at du får med all informasjonen.

En høyttaler er ikke tilpasset klasse B forsterkere, og heller ikke klasse AB. Enhver høyttalerprodusent har skikkelige anlegg (i flertall) som de tester prototypene sine på, og her kan du være ganske trygg på at frekvensgangen er ganske rett, slik at høyttaleren vil låte likt på alle typer forsterkere som oppfører seg likt, uavhengig av hvilken klasse de spiller i.

En SMPS vil ha lavere bedre egenskaper om man trekke mye strøm sammenlignet med en lineær strømforsyning. På en annen side; dersom den lineære konvensjoneller PSUen er grovt overdimmensjonert, så vil ikke spenningstapet under belastning være like signifikant.

Når det gjelder kabler så er det et følsomt tema, og har skapt mange stygge diskusjoner i verdens forum. Det vi kan alle være enige om er at en strømførende kabel vil skape et elektrisk felt rundt seg, jo mer strøm/spenning - jo større/mer kraftig felt. Her er det snakk om relativt grunnleggende elektrofysikk. Når en strømførende kabel, for eksempel en strømkabel til en forsterker, ligge ved siden av signalkabel så vil den strømførende kabelen påvirke signalet strømmen i signalkabelen, og du får en forstyrrelse i signalet. Det som svært ofte skiller de dyre kablene fra de billige er skjermingen. Og her kan du faktisk skille mellom en dyr og en billig. I hvilken grad det vil påvirke lyden er derimot diskuterbart, men det er målbart.
    --------------------------------------------------------------------------------

Di fleste høyttalere er tilpasset vanlige forsterkere som NAD 216 og sone forsterkere mente jeg!

høyttalere jeg får tak i gidder jeg nesten ikke høre på før jeg begynner å modifisere di!
    jeg har sopas erfaring med høyttalere så jeg vet at mange høyttalere ikke har bra nåkk lyd det jeg gjø er å sette på suge filter åver + å - på elemente for å dempe skarpe frekvenser heller farging som noen kaller det! byter ut kondensatorer hvis di er av fordårli kvalitet! låter diskanten heller basser heller melomtonen for dårlig så lager jeg et nyt dele filter fra bond av! Er kassa fin å grei nåkk men for mjuke vegger så avstiver jeg kassa inni!

Jeg gjør mye mere en å kun montere sammen Hypeg forsterker moduler! Hvar en gang et volum potmeter som hvar øderlakt! Jeg demonterte det å reparerte det jeg! Jeg vet også at hifi verden er en stor å vanskeli jongel og at det ikke bare er å ta hva som helst av lyd utstyr å sette det sammen å automatiskt tro at lyden blir bra!

Jeg hvet av erfaring å tester jeg har jort å av det jeg har lest på intternet at en vanli trådvikla trafo har volt tap! Enten mye heller lite samme hvor krafti trafo du har! Har man trådvikla trafo med nåkk amper så hjelper det mye mere med lit mere volt en mere amper for å få mere watt. Jeg har vert borti 100 amper trådvikla trafo som dropper 5 volt sel om du bare drar 50 amper ut av den!
    Det verste for en forsterker hvis du har nåkk amper er at volten dropper! Å Det hvil den alti gjøre i en eller anen grad hvis du bruker trådvikla trafo!
    Jeg har switch mode power supply på 10 amper ! Når min Class-D forsterker trekker 3 amper så dropper ikke switch mode power supply mere en max 0.4 volt mot en tråd vikla en som dropper 4 till 10 volt avhengig av typen tråd vikla trafo! Jeg har målt mange vanlige forsterkere ja!

Er enig i at kjermingen på en kabel har mye å si særlig hvis ledningen ligger nærme en strøm kabel heller nærme en trafo heller noe som lager støy som magnetiske felter! Jeg legger aldri signal ledningen nærme en strøm førene kabel heller strøm kilde! Men så er ikke skjermingen så elendig på minne ledninger heller. Man kan fint få tak i folie skjerma heller dobbelt skjerma ledninger med gullbelagte RCA plugger uten å betale en formue!

Jeg har i sin tid jobba hos A.F.J data kabel å elektronikk
    der jeg kun drev med ledninger til tomra brusøutomater å vein dresser som er bensinpomper også videre! Kabler av ale slag å der måtte man kunne låde å lage ledningene pene får di skulle selges til kravstore bedrifter å folk

jeg har også godt elektronikk grunnkurs i sin tid!
    Min HiFi interessen begynte i 2 klasse på skolen
    å det er ca. 25 år siden

Rommet har også mye å si på lyden det vet jeg godt!

har også en kammerat som driver med PA på et relatift høyt nivå

bildene jeg viser deg nå er noe jeg har laget fra bunnen av å konstruert selv å modifisert selv! les det som står under bildeme! du må klikke på bilde for å få det stort nåkk!
    Vedlegg 99039

Newcomer TANDBERGEREN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE
    Vedlegg 99039
    --------------------------------------------------------------------------------

Di fleste høyttalere er tilpasset vanlige forsterkere som NAD 216 og sone forsterkere mente jeg!

høyttalere jeg får tak i gidder jeg nesten ikke høre på før jeg begynner å modifisere di!
    Nesten så jeg stoppa å lese her. Dersom du begynner med å modifisere en høyttaler før du har lytta til den, så er du i grunnen skikkelig langt ute på jordet allerede. Å påberope at de fleste høyttalere skal vær konstruert for klasse B, slik du påstår, er i grunnen også så feil som det overhodet kan bli.
    Jeg tør gå så lang5t som å fastslå at ingen høyttalere fra en seriøs aktør blir konstruert for å bli drevet av en klasse B-forsterker.

jeg har sopas erfaring med høyttalere så jeg vet at mange høyttalere ikke har bra nåkk lyd det jeg gjø er å sette på suge filter åver + å - på elemente for å dempe skarpe frekvenser heller farging som noen kaller det! byter ut kondensatorer hvis di er av fordårli kvalitet! låter diskanten heller basser heller melomtonen for dårlig så lager jeg et nyt dele filter fra bond av! Er kassa fin å grei nåkk men for mjuke vegger så avstiver jeg kassa inni!
    Igjen et stunt man gjør ETTER å ha lytta seg frem til eventuelle "feil" på høyttaleren.

Jeg gjør mye mere en å kun montere sammen Hypeg forsterker moduler! Hvar en gang et volum potmeter som hvar øderlakt! Jeg demonterte det å reparerte det jeg! Jeg vet også at hifi verden er en stor å vanskeli jongel og at det ikke bare er å ta hva som helst av lyd utstyr å sette det sammen å automatiskt tro at lyden blir bra!

Jeg hvet av erfaring å tester jeg har jort å av det jeg har lest på intternet at en vanli trådvikla trafo har volt tap! Enten mye heller lite samme hvor krafti trafo du har! Har man trådvikla trafo med nåkk amper så hjelper det mye mere med lit mere volt en mere amper for å få mere watt. Jeg har vert borti 100 amper trådvikla trafo som dropper 5 volt sel om du bare drar 50 amper ut av den!
    Det verste for en forsterker hvis du har nåkk amper er at volten dropper! Å Det hvil den alti gjøre i en eller anen grad hvis du bruker trådvikla trafo!
    Jeg har switch mode power supply på 10 amper ! Når min Class-D forsterker trekker 3 amper så dropper ikke switch mode power supply mere en max 0.4 volt mot en tråd vikla en som dropper 4 till 10 volt avhengig av typen tråd vikla trafo! Jeg har målt mange vanlige forsterkere ja!
    Hva er problemet med det da?
    Dersom jeg har en forsterkerkonstruksjon som krever, la oss si 2X90V, så vil jeg starte med å finne en transformator som leverer meg dette.
    Og da leter jeg opp en trafo som ved full belastning leverer 2X65 V.
    Og utrolig nok så vil denne transformatoren gjøre jobben for meg uten vansker. Lett? Javisst er det lett. Og sannelig har det funket hver gang jewg har satt sammen forsterkere nå igjennom en god del år.

Er enig i at kjermingen på en kabel har mye å si særlig hvis ledningen ligger nærme en strøm kabel heller nærme en trafo heller noe som lager støy som magnetiske felter! Jeg legger aldri signal ledningen nærme en strøm førene kabel heller strøm kilde! Men så er ikke skjermingen så elendig på minne ledninger heller. Man kan fint få tak i folie skjerma heller dobbelt skjerma ledninger med gullbelagte RCA plugger uten å betale en formue!
    Skjerm eller ikke skjerm.
    Jeg klarer fint å lage en kabel som er helt uten skjerm OG som ligger tett inntil kraftige strømførende kabler og trafoer og fortsatt være i stand til å unngå å ta opp særlig mye støy. Eller nær ingenting for å si det slik.
    Det er mange andre ting som er med og påvirker dette.

Jeg har i sin tid jobba hos A.F.J data kabel å elektronikk
    der jeg kun drev med ledninger til tomra brusøutomater å vein dresser som er bensinpomper også videre! Kabler av ale slag å der måtte man kunne låde å lage ledningene pene får di skulle selges til kravstore bedrifter å folk

jeg har også godt elektronikk grunnkurs i sin tid!
    Min HiFi interessen begynte i 2 klasse på skolen
    å det er ca. 25 år siden

Rommet har også mye å si på lyden det vet jeg godt!

har også en kammerat som driver med PA på et relatift høyt nivå

bildene jeg viser deg nå er noe jeg har laget fra bunnen av å konstruert selv å modifisert selv! les det som står under bildeme! du må klikke på bilde for å få det stort nåkk!
    Vedlegg 99039
    Good for You.
    Det sitter nok folk her inne som lar seg imponere av en slik CV.
    Dessverre så sitter det nok flere som ikke gjør det.
    Og en god del av oss har bygget HiFi i såpass lang tid at vi ikke helt går på disse triksene du viser til. En del av oss har tonekontroller i stereoanleggene våre også. Helt uten variable centerpunkter til og med. Og de fungerer fint som HiFi. High End? Joda, konstruktørene bak ADYTON laget også tyonekontroller på sine forsterkere HighEnd-forsterkere. SONOTRON het merket og ble satt sammen i Trondheim ei god stund før din fødsel.
    Skkal titte litt på bildene nå. Kanskje du også viser frem noe virkelig bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mannan er jo langt på vidda. må være rein innsamlingstid eller no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fasinerende hvordan en byggetråd kan utarte seg til å bli en kjekletråd...:-)
    Jeg vil svært gjerne se hvordan du får til selve håndverket med maskinering osv av kabinettene.
    Likte utgangspunktet for designet svært godt, selv om jeg helt sikkert ville gått for en klasse D forsterker i likhet med andre her jeg også... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lyd byging å erfaring

Sitat Opprinnelig postet av TANDBERGEREN
    Nesten så jeg stoppa å lese her. Dersom du begynner med å modifisere en høyttaler før du har lytta til den, så er du i grunnen skikkelig langt ute på jordet allerede. Å påberope at de fleste høyttalere skal vær konstruert for klasse B, slik du påstår, er i grunnen også så feil som det overhodet kan bli.
    Jeg tør gå så lang5t som å fastslå at ingen høyttalere fra en seriøs aktør blir konstruert for å bli drevet av en klasse B-forsterker.

Igjen et stunt man gjør ETTER å ha lytta seg frem til eventuelle "feil" på høyttaleren.

Hva er problemet med det da?
    Dersom jeg har en forsterkerkonstruksjon som krever, la oss si 2X90V, så vil jeg starte med å finne en transformator som leverer meg dette.
    Og da leter jeg opp en trafo som ved full belastning leverer 2X65 V.
    Og utrolig nok så vil denne transformatoren gjøre jobben for meg uten vansker. Lett? Javisst er det lett. Og sannelig har det funket hver gang jewg har satt sammen forsterkere nå igjennom en god del år.

Skjerm eller ikke skjerm.
    Jeg klarer fint å lage en kabel som er helt uten skjerm OG som ligger tett inntil kraftige strømførende kabler og trafoer og fortsatt være i stand til å unngå å ta opp særlig mye støy. Eller nær ingenting for å si det slik.
    Det er mange andre ting som er med og påvirker dette.

Good for You.
    Det sitter nok folk her inne som lar seg imponere av en slik CV.
    Dessverre så sitter det nok flere som ikke gjør det.
    Og en god del av oss har bygget HiFi i såpass lang tid at vi ikke helt går på disse triksene du viser til. En del av oss har tonekontroller i stereoanleggene våre også. Helt uten variable centerpunkter til og med. Og de fungerer fint som HiFi. High End? Joda, konstruktørene bak ADYTON laget også tyonekontroller på sine forsterkere HighEnd-forsterkere. SONOTRON het merket og ble satt sammen i Trondheim ei god stund før din fødsel.
    Skkal titte litt på bildene nå. Kanskje du også viser frem noe virkelig bra?
    ----------------------------------------------------------------------------------
    folk som skall ha best mulig lyd altså High End anlegg vill at lyden skall gå gjennom minst mulig, son har det vert i lang lang tid! Til å med så er det mange som tar lyden rett fra cd spilleren å rett til en effektforsterker!
    det er di som har lyd justering på cd spilleren!

en vanlig tråd vikla trafo vil alltid droppe noen volt når den blir belasta en del. son er det bare! Om forsterkeren blir påvirka av dette? ja men ikke alti så lett å høre det!

jeg i mit anlegg kjører cd spilleren nesten rett inn i en effektforsterker! kun innom en passiv inngangs velger med et bra pottmeter!

i High End verden så er tonekontroller å equalizer fy å bruke!

legger merke til at flere å flere personer syns Class-D forsterkere er bra etter å ha hørt på Class-D

folk tror at dersom høyttalerne ikke låter bra at det automatsikt er apparatene som forsterkeren også videre sin kyll! det er ikke alltid tilfelle!

jeg tar selvfølgelig å hører på høyttalerne før jeg modifiserer di!
    men minn erfaring er at ferdig lagde høyttalere i mange tilfeller ikke har bra nokk lyd selv om di koster lit. ta foreksempel infinity kappa som en jeg kjenner hadde. kosta over kr.10.000 der satt det 2 10" basser 4" mellomtone å diskant! en jeg kjenner uttalte seg at diskanten låt bra å bassene låt bra men melontonen låt ikke bra! her må konstruktørene ha vert på julebord heller sikkerlig fest først før di konstruerte melontonen! å melontonen ble fort varm og ble ødelagte sel om høyttaleren ikke skura å forsterkeren NAD 218 var stor nokk! fins mange sone eksempler!

du er vell enig i at en forsterker skall ha minst mulig forvrengning THD+N
    å at signalet du mater en forsterker med skal verre minst mulig forandra når det kommer ut på høyttaler utgangen? Class-D forsterker er bra på dette område!

Etter min mening så spiller det ingen rolle hvilken forsterker, forforsterker, cd spiller å høyttalere man bruker så lenge lyden ut av høyttalerne låter bra!
    Men jeg mener det er alt for mange som prioriterer å bruke mange penger på signal kabler, RCA plugger også videre altså ting som ikke gjør så mye med lyden! Prisen er mye høyere en lyd gevinsten! Det handler om å bruke pengene på rett stelle når man bygger en forsterker! det som gir mest lyd gevinst for pengene! Ikke vit si å bruke mye mye penger på ting som gir minimal lyd gevinst da ender man opp en en hjemmelaget forsterker som koster mye men lyden er ikke så bra som den kunne ha vert!

Mitt HiFi anlegg med min hjemmelagde forsterker! bruker ikke zachry!
    kjøpt al innmaten på ebay.com så det kosta meg under kr. 1000
    kassa har jeg lagd selv! forsterkeren målt her i Norge! kontinuerlig
    111w i 50hz 150w 20hz til 20khz
    Vedlegg 99138 Vedlegg 99140 Vedlegg 99141

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rett beskrivende nick

Ja en god latter forlenger livet. Skrotnissen og livserfaringene får så være i fred for min del. Husk at det sitter folk med teknisk bakgrunn av helt andre dimensjoner og minst trekker bredt på smilebåndet, personlig har Æ gått halvkrokat heile formiddagen.
    Jeg ser fram til fortsettelsen, både Arthur, Knut Smistad og andre lokale skrønefortellere kjæm langt i bakleksa.
    Gått snytt år!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lyd byging å erfaring

Sitat Opprinnelig postet av Ronny DD
    Ja en god latter forlenger livet. Skrotnissen og livserfaringene får så være i fred for min del. Husk at det sitter folk med teknisk bakgrunn av helt andre dimensjoner og minst trekker bredt på smilebåndet, personlig har Æ gått halvkrokat heile formiddagen.
    Jeg ser fram til fortsettelsen, både Arthur, Knut Smistad og andre lokale skrønefortellere kjæm langt i bakleksa.
    Gått snytt år!
    -----------------------------------------------------------------------------------
    Nå syns jeg du går litt langt! Har ikke vert borti verre! Du tåler ikke at andre har lit rett i ting!?
    Er du en son best hviter som mener det er kun du som har rett å kan ting?
    Du mener at ikke noe av det jeg skriver stemmer?
    Jeg tror du bør lesse i gjennom det jeg skriver en gang till å ta deg god tid! Tror du misforstår mye av det jeg skriver!

Du skule sett hjemme hos meg så hadde ikke du sakt det du sier!
    Jeg er ikke ute etter å verre best i HiFi men jeg blir lit irritert på sone typer som deg!
    Samme hva jeg skriver så er det totalt feil mener du!

Dette gidder jeg ikke lenger! Et forum fult av best hvitere! Håpløst å skrive noe da!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No vente æ i hvertfall på Idynamic's fortsettelse:-D

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg også! Har det blitt noe mekking utpå nyåret?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost så slettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

anklager

Sitat Opprinnelig postet av CerwinMorty
    Kunne ikke lavere å kommentere på grunn av dette over :P

Skrotkallen jeg lurer først og fremst på styrken på stoffet du har røyka, og så lurer jeg på om det er noe feil med Pc'en din, er jo helt på bærtur skrivinga de?

ps, dette er ikke et personangrep mot skrotkallen, det er bare et spørsmål.

Men folkens dere kan ikke si at Skrotkallen har bare feil lengre opp her for det har han ikke.

Får det første så er det flere på AV forum som protesterer å mener absolutt alt jeg skriver å mener er helt feil samme va jeg skriver å da blir jeg naturlig vis irritert!

Jeg kjører tilogmed det jeg skriver gjennom Office å bruker rette program der!
    Kan henne det er feil sammensetningen av forskeligge or heller brukt ,.! på feil steller!
    Men det er ikke vanskelig å lese å skjønne syn jeg vertfall.

Jeg syns det blir helt feil å bruke sone or som du brukte mot meg!

Du må nokk forklare lit nøyere hva du mener med anklagene dine heller?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE
    jeg skriver å da blir jeg naturlig vis irritert!

Jeg kjører tilogmed det jeg skriver gjennom Office å bruker rette program der!
    Først ja, det er sikkert sant.
    NEI

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygde flere forsterkere på yrkesskolen med LM3886 med trafoen du nevner, synes ikke lyden er noe særlig å skryte av. Tror også at kjølingen din blir litt underdimensjonert.

Lyd er det jo selvfølgelig, men ikke akkurat noen referanseforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hypex UCD180

Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Bygde flere forsterkere på yrkesskolen med LM3886 med trafoen du nevner, synes ikke lyden er noe særlig å skryte av. Tror også at kjølingen din blir litt underdimensjonert.

Lyd er det jo selvfølgelig, men ikke akkurat noen referanseforsterker.
    Regna med at denne LM3886 forsterkeren ikke hadde alt for bra lyd!
    Er det noen som har prøvd heller hørt Hypex UCD180 som dynabel.no har??
    Har en selv å den har utrolig bra lyd har sammenligna med mange andre bra Class-AB forsterkere å i di fleste tilfeller så syns jeg Hypex UCD180 Class-D er best!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Hypex UcD180HG. Den er så absolutt brukbar.

Men Hypex sin nye Ncore (NC400) er bedre. Den beste klasse-D forsterker jeg har hørt i hvertfall. Men prisen er jo helt hinsides hvis vi sammenligner med å bygge en LM3886.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja. bygge kosnaden på en kanal LM3886 er jo omtrent fraktkostnaden til en kanal N-core
    men nå skal det også sies at resultatet av en LM3886 er i all hovedsak basert på kretsen/layouten rundt chip'en.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke uttale meg om akkurat det, har bygget kretskort fra bunn(med UV gjennomlysing av kort gjennom ark og full pakke) syrevask og i boblebad og brukte da LM3886, i tillegg ble det bygget et sett fra Velleman senere. Synes begge låt likt. Velleman layouten var noe mer fancy med effektmotstander på utgangene(tunet forsterkerutgang?).

Jeg vil igjen gjenta at jeg mener kjølingen din kan bli noe dårlig, hadde 2 kanaler hengende på en større kjøleribbe enn den du har på et bilde som jeg så her et sted og temp. sikringen slo ut forholdsvis raskt når man dro på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hypex Ncore

Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Jeg har hatt Hypex UcD180HG. Den er så absolutt brukbar.

Men Hypex sin nye Ncore (NC400) er bedre. Den beste klasse-D forsterker jeg har hørt i hvertfall. Men prisen er jo helt hinsides hvis vi sammenligner med å bygge en LM3886.
    Jeg spurte dynabel hvorfor di ikke tok inn Hypex Ncore NC400 dette var for lit over 6 måneder siden å da fik jeg svar at di fikk ikke lov å sele di til vanlige personer som skall bygge sammen en forsterker! Di nye forsterkeren var til salgs for bedrifter folk som skall bygge forsterkere for salg heller noe! Det var den gangen kan henne dette har blitt forandra nå.

Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •